Automechanika Frankfurt 2014: Oportunităţi pentru producătorii de componente auto şi ... nu numai

13.10.2014 | T&T PLUS | T&T
Automechanika Frankfurt 2014: Oportunităţi pentru producătorii de componente auto şi ... nu numai

Aftermarket, termenul folosit pentru a reuni etapele în care produsul - autovehiculul - a fost realizat şi este urmărit în utilizare până la „reciclare”, este un laitmotiv ce însoţeşte descrierea celui mai cunoscut târg de la Frankfurt, în orice abordare. Automechanika atrage astfel o dată la doi ani întregul ecosistem din jurul autovehiculului în fazele sale post vânzare.Expozanţii şi vizitatorii din întreaga lume sunt atraşi la Frankfurt, în număr mare, de renumele şi de tradiţia târgului şi a pieţei germane de profil. La Automechanika sectorul de componente şi accesorii este unul cu vastă întindere - 6 hale din 11 - în care producătorii de componente auto de pretutindeni, deci şi de la noi, îşi pot expune produsele şi în care îşi pot găsi contacte pentru parteneriate cu jucători globali din piaţa de profil (producători sau distribuitori globali). Întâlnirea cu partenerii actuali este şi ea înlesnită de participarea la Automechanika. Anul acesta alăturarea mai multor producători într-un stand naţional sub patronajul ministerului, cu îndrumarea ACAROM şi beneficiind de suportul activ al reprezentantului local al organizatorului german al prestigiosului târg, a contribuit printr-un efect sinergic la o mai bună reprezentare a industriei de profil din România. Este o ocazie de care se poate profita doar o dată la doi ani. De asemenea, putem remarca investiţia făcută, din timp, de companii precum Rombat şi Electromagnetica pentru a participa cu stand individual şi a-şi asigura astfel o prezenţă în cele mai bune condiţii la un eveniment de unde consideră că nu trebuie să lipsească. Pentru oglindirea prezenţei româneşti găsiţi în continuare câteva declaraţii ale unor participanţi la eveniment.

 

Adrian Sandu, Secretar Executiv ACAROM

,,Pentru firme din sectorul auto, ACAROM şi implicit ROMÂNIA ca ţară unde industria auto joacă un rol extrem de important în economie, participarea la un eveniment precum Automechanika Frankfurt reprezintă un „must". O ţară care produce mai multe automobile decât Italia şi care exportă componente auto în Germania către marii constructori, nu îşi permite să nu participe la cel mai mare târg din lume dedicat sectorului auto.

Este suficient să enumerăm prezenţa la Automechanika Frankfurt a aproape 5000 de expozanţi din 73 de ţări şi ne dăm sea­ma că în niciun alt loc din lume nu ai ocazia să îţi prezinţi produsele şi să întâlneşti un număr mai mare de potenţiali colaboratori/clienţi. Dacă adăugăm aici peste 140.000 de profesionişti (cumpărători, traderi, designeri şi conceptori) din domeniul auto care au vizitat târgul în cele 5 zile de desfăşurare, putem realiza imensa oportunitate prezentată de această manifestare expoziţională. Este un eveniment în care nu doar îţi prezinţi produsele, ci ai şi posibilitatea de a descoperi ultimele noutăţi în domeniu, tehnologii şi produse inovative dar mai ales poţi vedea unde te situezi în raport cu concurenţa, evaluându-ţi potenţialul şi competitivitatea.

ACAROM participă la acest târg de 10 ani, la început utilizând resurse proprii, după care conştientizând că există acest potenţial uriaş am promovat această manifestare în România şi începând cu ediţia 2010 am organizat pavilionul naţional, cu sprijinul Minis­terului Economiei. Am ajuns ca de la o suprafaţă de 40 m2 şi 3 firme prezente la prima participare să avem la ediţia din 2014, un număr de 12 firme expozante într-un spaţiu de 144 m2, estimând că la ediţia din 2016 numărul firmelor expozante să crească la 25, într-un spaţiu mult mai mare cu un nou proiect de pavilion mult mai atractiv.’’ Adrian Sandu, Secretar Executiv ACAROM

 

 

,,Pentru MEFIN, participarea la târguri precum Automecha­nika Frankfurt, şi în special susţinerea Guvernului şi a ACAROM a unor astfel de acţiuni de promovare a exporturilor şi a imaginii României, reprezintă un obiectiv strategic. Prin astfel de acţiuni de promovare, de la privatizarea de succes din 2003, MEFIN şi-a extins prezenţa în peste 70 ţări pe şase continente, şi a devenit o „marcă grea” pe piaţa de sisteme de injecţie şi piese de schimb pentru motoare diesel, concurând firme multinaţionale de prestigiu precum Bosch, Delphi şi Denso. Cei peste 300 de profesionişti de pe platforma de la Sinaia sunt mândri nu numai de realizările pe care le au prin desfăşurarea zilnică a activităţii de producţie, dar şi de faptul că Guvernul Român şi asociaţii precum ACAROM sprijină în mod agresiv campania de promovare a firmelor şi produselor autohtone, şi implicit a reputaţiei României pe plan mondial.’’George V. Barba, Preşedinte Consiliu de Administraţie, MEFIN SA

 

 

 

Voicu Constantin, Inginer, GRUPUL INDUSTRIAL COMPONENTE

,,Cochetând cu târgurile de specialitate pe pământ german GRUPUL INDUSTRIAL COMPONENTE (Subansamble Auto SA) s-a prezentat la ediţia din acest an pentru prima dată la târgul Automechanika Frankfurt.

După cum toţi ştim evenimentul desfăşurat în perioada 16-20 septembrie reprezintă cel mai mare eveniment internaţional dedicat companiilor care activează în producţia şi comerţul de componente auto.

GRUPUL INDUSTRIAL COMPONENTE are în pachetul de clienţi numeroşi parteneri germani foarte cunoscuţi în industria auto, iar modul în care răspundem exigenţelor şi cerinţelor acestora ne impune ca favoriţi pentru asimilarea de societăţi noi. Chiar dacă pulsul general al târgului a fost orientat cu precădere către aftermaket, contactele avute în perioada expoziţiei au condus la posibilităţi de afaceri noi, fiind confirmate vizite în România în locaţia noastră din Piteşti. Ţin să mulţumesc pe această cale tuturor celor ce au vizitat standul nostru şi „insula românească”, la acest eveniment fiind prezente mai multe firme din ţara noastră membre în cadrul Asociaţiei Constructorilor Auto din România – ACAROM. Nu în ultimul rând mulţumesc organizatorilor şi sper să ne întâlnim şi la ediţia din 2016’’. Voicu Constantin, Inginer, GRUPUL INDUSTRIAL COMPONENTE

 

 

 

Adrian Dulea, Director Vânzari, Filtre Auto ROMCARBON

,,Târgul Automechanika Frankfurt 2014 a însemnat pentru compania noastră, şi în speţă pentru sectorul filtre auto, o reducere considerabilă a timpului necesar alocat pentru vizitarea şi contactarea potenţialilor clienţi din industria automotive. Clientela targetată de compania noastră a fost, în special, în direcţia profesioniştilor auto şi a companiilor sonore din lumea automotive dar şi înspre cea a distribuitorilor de piese auto la nivel internaţional.

Cel mai important beneficiu avut de compania noastră în urma participării la târg a fost, pe de o parte, posibilitatea  întâlnirii cu partenerii de afaceri deja existenţi dar şi cu viitori parteneri cu care ne aflăm în discuţii avansate. Drept urmare, aşteptările noastre de la acest târg sunt extrem de ridicate, mai ales în privinţa potenţialilor clienţi cu care am avut ocazia să interacţionăm şi să stabilim de comun acord detalii importante pentru un viitor parteneriat. În privinţa organizării târgului Automechanika, aceasta a fost  impecabilă, în cadrul târgului fiind prezente toate numele sonore din lumea componentelor automotive.

Vizitatorii târgului Automechanika Frankfurt au fost profesionişti din domeniul automotive, reprezentanţi /distribuitori piese şi componente auto din diverse ţări. Din punct de vedere al oportunităţilor oferite de Automechanika Frankfurt, consider că evenimentul a avut beneficiul major de a aduce într-un singur loc contactele existente dar şi contactele cu potenţial de dezvoltare. Interacţiunea companiei noastre cu alte companii din domeniu a însemnat un avantaj important pentru compania noastră de pe urma căruia trebuie să profităm.’’ Adrian Dulea, Director Vânzari, Filtre Auto ROMCARBON

 

 

 

Cristian Şuteu, Director General AUTONOVA

,,Am participat cu mare plăcere, în calitate de expozant, la ediţia 2014 a Târgului Internaţional Automechanika Frankfurt, fiind pentru a doua oară prezenţi la acest eveniment major al industriei auto la nivel mondial. După cumne-am aşteptat, organizarea a fost ireproşabilă, răspunzând celor mai înalte exigenţe, atât ale expozanţilor cât şi ale vizitatorilor. Am avut discuţii cu peste 50 de reprezentanţi de firme din toată lumea: China, India, SUA, Anglia, Rusia, Coreea de Sud, Italia, Franţa şi multe alte ţări. Spre bucuria noastră, la această ediţie am avut plăcerea de a fi vizitaţi şi de mulţi reprezentanţi de firme din România, acesta fiind un semnal clar că mediul de afaceri românesc este activ şi dinamic. Concluzionând cele de mai sus, ne exprimăm satisfacţia legată de participarea la acest eveniment, atât din punctul de vedere al organizării, cât şi din punctul de vedere al calităţii contactelor avute.’’ Cristian Şuteu, Director General AUTONOVA.

 

 

 

Anca Murar, Reprezentant Frankfurt Messe în România

,,Ne bucurăm că am finalizat cu succes încă o ediţie foarte reuşită a Automechanika Frankfurt, cu un număr record de expozanţi şi o afluenţă foarte mare de vizi­tatori: 4.631 de companii din 71 de ţări şi 140.000 de vizitatori de specialitate în doar cinci zile de târg. Cu două treimi din numărul total al participanţilor provenind din afara Germaniei, Automechanika este în continuare cel mai cunoscut şi apreciat brand din domeniu, reunind calitatea „made in Germany” şi puterea unei pieţe mature, marii producători şi furnizori internaţionali şi companiile mai mici dar dinamice care se străduiesc să câştige noi clienţi şi pieţe.

Atmosfera din pavilioanele expoziţionale a fost una de bună dispoziţie, încredere şi satisfacţie dată de aşteptările împlinite, expozanţii fiind încântaţi de numărul şi calitatea vizitatorilor, aceştia din urmă de abundenţa informaţiei, inovaţiilor şi soluţiilor propuse de firmele expozante, entităţile ce oferă training şi perfecţionări profesionale şi editurile cu publicaţii de profil.’’Anca Murar, Reprezentant Frankfurt Messe în România. Următoarea ediţie a Automechanika Frankfurt se va desfăşura în perioada 13 - 17 septembrie 2016. Până atunci, seria de evenimente expoziţionale Automechanika organizate în întreaga lume continuă cu Istanbul, Chicago, Moscova, Dubai, New Delhi, Buenos Aires, Johannesburg, Kuala Lumpur, Madrid, Ciudad de Mexico, Shanghai şi Sankt Petersburg.'' Anca Murar, reprezentant Frankfurt Messe.

 

Tips&Tricks pentru participarea la târguri și expoziții (puse la dispoziție de Anca Murar, reprezentant Frankfurt Messe și Messe Düsseldorf în România)

Trecând dincolo de prezentarea exhaustivăși sistematicăa activităților de pregătire a participării la târg (în mare parte cunoscute și practicate și de expozanții din România), dorim săpunctăm doar acele aspecte neglijate uneori care ar putea “face diferența”între o participare de mare succes, cu valorificarea întregului potențial existent la acel moment,și una care doar bifeazăprezența, mai îndepărtatăde obiectivele și speranțele inițiale.

Dintre activitățile fără costuri suplimentare fațăde cele ,,obligatorii”:

Activitate

Beneficiu/avantaj

completarea tuturor rubricilor din catalogul electronic - persoana de contact pentru informații de presă, descrierea companiei, noutăți/iniovații, show room virtual în portalul târgului

valorificarea maximală a potențialului de noi clienți încă neidentificați prin alte modalități dintre zecile și uneori sutele de mii de vizitatori de specialitate din întreaga lume - noi clienți pe termen scurt și mediu

pregătire și furnizare de comunicate de presă către departamentul specializat al organizatorului, ce ajung la jurnaliștii de specialitate din țările vizate

creșterea vizibiltății în piețele vizate prin diseminarea informației în publicații presitigioase, sursă de încredere pentru potențialii cumpărători - noi clienți pe termen mediu și lung

descărcarea din portal și utilizarea cât mai de timpuriu în comunicare a elementelor grafice - logo, banner, header - în semnături, corespondență, prezența online a companiei

imagine/consolidarea poziției în percepția partenerilor și concurenței

comandarea la timp a materialelor promoționale gratuite - invitații, broșuri, cataloage - și transmiterea acestora către clienți importanți, existenți și potențiali deja identificați

imagine/consolidarea poziției în percepția partenerilor și concurenței

completarea la timp a formularelor din secțiunea de Match Making a portalului târgului

creșterea eficienței prezenței la târg prin utilizarea instrumentului de planificare de întâlniri la stand, creșterea vizibilității în rândul vizitatorilor ce caută un anumit produs/serviciu

participarea la întâlniri de tip zile naționale ale altor țări, burse de contacte organizate de expozanții din țările și piețele de interes

creșterea vizibilității în piețele vizate

 

Dintre activitățile ,,opționale”, ce pot implica sau nu costuri suplimentare:

Activitate

Beneficiu/avantaj

utilizarea posibilităților de promovare suplimentară-contra cost - în catalogul tipărit, cel electronic, portal, mobile apps, centrul expozițional

imagine și noi potențiali clienți, care în mod obișnuit nu ar ajunge la companie fără o expunere suplimentară a acesteia

organizare de activități de prezentare de noutăți absolute, cu caracter științific sau de divertisment/recreativ la stand sau în locurile special amenajate din centrul expozițional

imagine și noi potențiali clienți, care în mod obișnuit nu ar ajunge la companie fărăo expunere suplimentară a acesteia

abonarea la newsletter-e personalizate oferite de organizator - tendințele industriei și piețelor, știri date publicității de marile nume ale domeniului, analize și statistici sectoriale puse la dispoziție de diverse țări ș.a.m.d.

acces la informație foarte nouăși de bunăcalitate pentru companiile ce nu au posibilitatea sau nu doresc săinvesteascăresurse în strângerea de informații

 

 

Și încă un aspect uneori neglijat de expozanți: o importanță adecvată trebuie acordată, încă din etapa de luare a deciziei de participare, condițiilor de participare și particularităților fiecărui organizator. Lista completăa posibilelor activități legate de participarea la târg, în toate etapele - pre-eveniment, perioada de desfășurare a târgului, post-eveniment, se poate obține, de obicei, de la reprezentanțele organizatorilor germani de târguri și expoziții în România.


6897 vizualizari

Galerie foto

Pentru a putea posta comentarii, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator.

Cere Detalii sau Oferta

Completati cu numele dvs.

Completati cu denumirea companiei pe care o reprezentati.

Adresa dvs. de e-mail.

Numarul dvs. de contact.

Mesajul dvs.

Pentru abonare (la revista sau newsletter), postare comentarii sau participare la discutiile din forum, trebuie sa fiti logat in contul dvs. de utilizator. Daca nu aveti cont, click pe [creeaza un cont nou]
CAPTCHA

Introduceţi codul numeric din imaginea de mai jos.

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.