RAILF 2012 – finalul celei de-a doua ediții

Automatizari

de Asociatia pentru Automatizari si Instrumentatie din Romania (AAIR)

RAILF 2012 – finalul celei de-a doua ediții

Asociația pentru Automatizări și Instrumentație din România (A.A.I.R.) a organizat în perioada 8-10 mai 2012, cea de-a doua ediție a Târgului de Automatizări & Instrumentație și Echipamente de Laborator din România - RAILF 2012 (Expoziție și Simpozion), găzduit de Sala Palatului din București. Managementul evenimentului a fost asigurat de ITS Events Management, companie specializată în organizarea de evenimente, consultanţă, creaţie şi servicii logistice. 

Este deja cunoscut faptul că A.A.I.R. este asociația națională, profesională a specialiștilor din România în aceste domenii. Având o bogată experiență profesională, de 22 de ani, inclusiv prin calitatea de co-organizator al expoziției Romcontrola, A.A.I.R. a continuat inițiativa luată în anul 2011. Astfel, la RAILF 2012 au participat 30 companii, pe o suprafață de expunere de aproximativ 430 mp, fiind vizitat de peste 530 de specialiști. De asemenea, reprezentanți ai mediului academic și ai organismelor guvernamentale au avut prezentări în Simpozion, urmate de dezbateri asupra ultimelor noutăți din domeniu. 

Toți cei implicați în industria românească știu că organizarea unui eveniment pe această piață, indiferent de domeniu, nu este un lucru ușor de realizat, mai ales în condițiile financiare ale ultimilor ani. Deoarece, totuși, RAILF deja a avut a doua ediție, l-am rugat pe domnul dr. ing. Horia-Mihai Moțit, Președinte A.A.I.R., să ne răspundă la câteva întrebări, în calitatea sa de organizator al evenimentului:

 

Interviu  cu Dr. Ing. Horia-Mihai MOȚIT

Președintele Asociației pentru Automatizări și Instrumentație din România (A.A.I.R.)

 

T&T: Care este strategia A.A.I.R. în organizarea unei manifestări internaționale, cum este RAILF?

HMM: Încă de la înființarea sa, din iunie 1990 și până în prezent, A.A.I.R. a promovat cu tenacitate  viziunea responsabilă a dezvoltării  la un nivel performant internațional a Automatizărilor și Instrumentației din România. Considerăm că Asociațiile Profesionale au un rol determinant în regăsirea echilibrului specialiștilor în practicarea profesiei lor, în restabilirea normalității, chiar  și în condițiile puternicei crizei morale și economice prin care trecem.

În scopul asigurării continuității întâlnirilor periodice dintre specialiștii din domeniile automatizărilor și instrumentației, A.A.I.R. a continuat inițiativa luată în 2011 de a organiza evenimentul RAILF în locul Romcontrola, atunci când Romexpo nu a mai agreat colaborarea cu Asociațiile Profesionale, inclusiv A.A.I.R. 

 

T&T: Cum ați reușit să organizați RAILF 2012 în condițiile actualei crize economice?

HMM: Am pornit de la considerentul că un Eveniment specializat trebuie să fie organizat de însăși Asociația Profesională de profil, care urmărește în primul rând profitul profesiei (cunoscând cel mai bine problemele, necesitățile și aspirațiile specifice) și nu profitul maxim financiar al gazdei evenimentului.

 

T&T: Din datele pe care le dețineți acum, la finalul evenimentului, cum apreciați această a doua ediție a RAILF?

HMM: Un asemenea eveniment înseamnă, pe deoparte, confruntare între ofertanți, la un nivel foarte ridicat, iar pe de altă parte amplificarea colaborării dintre furnizorii de echipamente şi prestatorii de servicii în domeniile automatizărilor şi instrumentaţiei şi utilizatoriiacestora.

Chiar dacă în acest an la RAILF participarea a fost ceva mai redusă, considerăm că A.A.I.R. și-a atins obiectivele strategice, este adevărat, cu prețul unor mari eforturi. Acest lucru este confirmat de vizitatorii la RAILF, care au fost în totalitate specialiști, turiștii fiind inexistenți.

Vă invităm deja la următoarea ediție: RAILF 2013!