3DExperience Forum un catalizator pentru inovaţie

CAD/CAM/CAE/PDM/PLM/ERP

de Onut Iliescu

3DExperience Forum un catalizator pentru inovaţie

  Dassault Systèmes (DS) are ambiţii mari. Grupul francez intenţionează să deschidă noi orizonturi în domeniul „digitalizării” proceselor inginereşti şi de business. Pornind de la premisa, confirmată din ce în ce mai des - că felul în care companiile vor lucra atât în interiorul lor, cât şi în exterior, se va schimba substanţial în următoarele decenii - Dassault continuă incursiunea de pionierat în noua lume digitală trecând de la proiectarea 3D clasică şi instrumentele PLM consacrate, la o serie de soluţii ce integrează şi extind un întreg univers 3D axat pe interfaţă şi conectivitate WEB.

Platforma 3DExperience transformă modalitatea prin care cei ce inovează vor face acest lucru împreună cu beneficiarii lor, prin conectarea proiectanţilor, inginerilor, a marketing managerilor şi a clienţilor într-o nouă „întreprindere socială” interactivă şi colaborativă „Sunt convins că în cursul acestui secol oamenii vor inventa şi inova mai mult decât au făcut-o vreodată până acum. Trebuie să furnizăm companiilor şi oamenilor experienţe 3D holistice pentru a putea concepe inovaţii durabile şi capabile să armonizeze produsele, natura şi viaţa” - este crezul companiei franceze exprimat de Bernard Charlè, Preşedinte şi CEO al Dassault Systèmes la întâlnirea cu utilizatorii, organizată în acest an în capitala politică a Europei, Bruxelles.

Provocarea actuală a companiei este utilizarea cunoştintelor sale şi a tehnologiilor, ce oferă o experienţă 3D realistă şi plasarea lor în centrul relaţiei dintre brand, companie şi consumator/client.

Noua platformă 3DExperience, ce cuprinde Catia V6, asimilează tehnologii colaborative de social media, de information şi dashboarding intelligence, content curation, simulare 3D cât mai realistă şi bineînţeles modelare.

Platforma îşi propune să creeze un univers de experienţe noi, îmbogăţite pentru consumator şi un univers al experienţelor câştigătoare pentru utilizatori, iar prin intermediul partenerilor, să ofere extensii specializate de top pentru diferite aplicaţii.

Toate acestea au fost evidenţiate şi în cadrul forumului organizat de Dassault la Bucureşti în luna octombrie a acestui an, eveniment la care au participat peste douăsute de specialişti şi cinci parteneri locali ai companiei franceze, precum şi în cadrul întâlnirii anuale cu utilizatorii, ce a avut loc în luna noiembrie, la Bruxelles. Cu ocazia forumului din Bucureşti, la care T&T a fost partenerul media, am putut discuta cu Mircea Kozma, managerul zonal al Dassault Systèmes şi cu unul dintre fondatorii companiei, Philippe Forestier, despre viziunea şi evoluţia viitoare a grupului francez.

Mircea Kozma, managerul zonal al Dassault Systèmes  

,,După o perioadă destul de lungă în care nu a fost posibilă şi oportună propunerea unor întâlniri cu clienţii, pe 11 octombrie 2012, Dassault Systèmes a organizat o importantă întâlnire cu clienţii şi partenerii din România şi Bulgaria. Pregătirile au fost intense, formatul a fost stabilit din mers. După numărul participanţilor la acest eveniment pot spune că pentru ecosistemul Dassault în România evenimentul a fost un adevărat succes.

Cu această ocazie am purtat discuţii interesante cu mulţi reprezentanţi ai companiilor client ai Dassault Systèmes. Principalul mesaj ce a fost transmis este că modul de abordare spre care se îndreaptă DS este acela de a oferi clienţilor săi, pe baza platformei V6, uneltele creării de «Experienţe 3D» pentru clienţii acestora. Folosind instrumente clasice precum Catia, Delmia, Simulia, integrate pe baza platformei V6 de Enovia şi prezentate pentru consumatorii nontehnici de 3DVia, se pot crea experienţe complexe virtuale pentru testarea variantelor de produs destinat consumatorilor din cele 12 industrii cărora DS se adresează. Lucrurile se vor dezvolta mai departe şi mai repede, DS propunându-şi îmbunătăţirea şi completarea tuturor «Experienţelor», scopul fiind de a oferi o comportare «ca în realitate». Mulţumim partenerilor noştri de afaceri Magic Engineering, Cenit, Teamnet International, Beia Consult, partenerului nostru strategic IBM şi partenerului nostru media Tehnică şi Tehnologie şi pe această cale pentru colaborarea şi sprijinul acordat în organizarea acestei întâlniri. La anul ne dorim ca pregătirea evenimentului şi conţinutul să fie peste aşteptările tuturor''. Mircea Kozma, Partner Account Manager Romania & Bulgaria

 

Interviu cu Philippe Forestier, Executive Vice President, Global Affairs & Communities Dassault Systèmes (foto)

T&T: A fost o surpriză venirea dumneavoastră la Bucureşti şi astfel chiar unul dintre fondatorii companiei să reprezinte Dassault Systèmes în faţa specialiştilor din România. Care consideraţi că va fi evoluţia companiei Dassault şi care va fi poziţia unor pieţe ca România în proiectele sale viitoare?

Philippe Forestier: Cred că atunci când privim la evoluţia acestei lumi, putem vedea că are anumite probleme. Eu cred că una din căile spre o lume mai bună este şi conectarea la inovaţiile semnificative pe care această lume va fi capabilă să le imagineze, iar inventatorii din orice domeniu, să fie apoi capabili să le producă. Ce dorim noi să facem este să fim aproape de aceşti oameni care sunt preocupaţi de viitor, care vor inventa viitorul, prin oferirea unor soluţii inovative sustenabile, instrumente ale unui univers 3D, pentru ca ei să fie capabili să-şi înfăptuiască invenţiile. Deci nu vom face noi acele invenţii, dar vom oferi umanităţii, lumii afacerilor, educaţiei şi cercetării soluţii inovative pentru a se transforma, pentru a se schimba şi pentru a schimba regulile jocului, şi astfel şi sensul în care se fac lucrurile acum. Aşadar, ceea ce vrem să facem noi în realitate, vrem să schimbăm regulile jocului, vrem să ajutăm companiile să facă schimbări şi astfel fiecare la rândul ei să schimbe regulile jocului. Dorim să schimbăm paradigma în educaţie, în cercetare, în societate şi vrem să avem un impact în acest sens cu platforma 3DExperience.

T&T: În acest context, aveţi acum un nou mod de abordare a pieţei româneşti?

P.F.: Da. Evident vrem să fim prezenţi pe toate pieţele şi avem o imagine a modului în care evoluează aceste pieţe. Iar eu trebuie să spun că, personal, la venirea pentru prima oară în ţara dumneavoastră, sunt impresionat de dorinţa acestei ţări de a inova şi de a fi competitivă. A fost foarte evident în discursul d-lui Ionel Andrei, Director General ANCS, că există o puternică motivaţie de a îmbunătăţi starea ţării prin inovare şi competitivitate. Oamenii din jurul meu îmi dau senzaţia că afacerea este foarte bună, direcţia este foarte bună, iar viitorul (ceea ce România va deveni), din punctul meu de vedere, este foarte interesant, deoarece vedem multă receptivitate din partea industriei cu privire la ceea ce facem noi. Şi nu numai în industria de automobile, ci şi în alte industrii, precum cea a energiei. Acest semnal este foarte încurajator şi este un lucru pe care nu l-am ştiut înainte de a veni aici. Sunt impresionat de numărul şi calitatea oamenilor prezenţi la eveniment. Sunt aproape 200 de oameni care participă la acest Forum. Acest lucru este foarte încurajator. Realizez astfel că sunteţi pe drumul cel bun. Şi în multe domenii văd, din perspectiva mea, că tendinţa în ţara dumneavoastră este evident evolutivă.

T&T: Da, sperăm să fim pe o fundaţie solidă pentru a asigura progresul României. Numele Dassault Systèmes este bine legat de industria auto şi de Renault, care are investiţii în România. Aveţi cumva informaţii de la Renault, după experienţa sa în România (cu inginerii români şi cu piaţa românească), ce v-au determinat să veniţi aici, să vă schimbaţi punctul de vedere şi, astfel, abordarea pieţei româneşti pe viitor?

P.F.: Da. Ştim bineînţeles că Dacia este o afacere importantă pentru succesul Renault. Când Renault, cu ani în urmă, a luat decizia de a investi şi a face această afacere, a fost cel mai bun lucru pentru ei. Ştiu că le-a mers bine şi trebuie să spun că vedem tot mai multe automobile Dacia chiar în Franţa şi că ele sunt automobile de foarte înaltă calitate. Acest lucru are un foarte bun impact. Ajută nu numai la crearea de locuri de muncă, locuri de muncă stabile în ţara dumneavoastră, dar ajută şi ţara noastră - Franţa, deoarece este o armonizare perfectă şi e ceea ce, probabil, vom face şi în alte părţi. Deoarece, dacă vom rămâne în ţara noastră, fără a încerca să vedem cum putem să colaborăm cu alte ţări, vom avea mai multe dificultăţi să fim competitivi şi să supravieţuim în viitor. Astfel, eu cred că au făcut alegerea  corectă. Dacia este un client excelent pentru noi şi a realizat o puternică implementare a versiunii Catia V6; este beneficiarul nostru de mulţi ani şi suntem foarte mulţumiţi de parteneriatul strategic pe care-l avem cu această companie.

T&T: Dumneavoastră, în prezentarea făcută, apreciaţi viitorul ca o prioritate de vârf pentru soluţiile DS. În aceste condiţii, care este rolul dumneavoastră în educaţie şi ce aşteptări trebuie să aibă învăţământul de la Dassault?

P.F.: Cred că educaţia trebuie privită ca un proces pe întreaga durată a vieţii. De la vârsta fragedă a şcolii primare, a şcolii secundare şi continuând, am dori, pe întregul parcurs al vieţii, până la pensionare. Tot acest proces ne preocupă. De ce? Deoarece am dori ca de la cursul primar şi secundar să ajutăm ţările, prin ministerul educaţiei, să modifice modul în care se desfăşoară programul de educaţie. Nu numai pentru ştiinţe şi tehnologie, ci şi pentru literatură, arte, istorie prin crearea unei abordări multidisciplinare foarte vizuale şi interesante, utilizând platforma 3DExperience. Asta deoarece în prezent, în multe domenii, educaţia pentru tineri se realizează utilizând manuale de cunoştinţe care sunt, aparent (?), cam plictisitoare. Şi astfel nu stimulezi apetitul studenţilor pentru ştiinţă, apetit de care ei au nevoie pentru a răspunde chemării tehnologiei şi pentru a îmbrăţişa cariera inginerească. Iar lumea de astăzi - şi nu doar România şi Franţa - lumea întreagă duce lipsă de resurse umane pentru inginerie. Astfel, noi avem mandat de a ajuta atât de mult cât putem la motivarea acestei noi generaţii şi să inventăm noi modalităţi de a educa elevii din cursurile primare şi secundare. În universităţi, soluţia este o combinaţie de ajutoare acordate acestora pentru a implementa un nou program de educaţie, de a le ajuta să predea soluţiile noastre, deoarece industria are nevoie de ingineri şcolarizaţi pe soluţiile noastre. Şi avem de asemenea nevoie de noi modalităţi de predare. Toate lucrurile devin sau vor deveni mobile şi on-line. Astfel, avem nevoie să oferim profesorilor modalităţi de a modifica complet programul lor de educaţie cu noi instrumente puternice, pentru a actualiza conţinutul în timp real şi a-l reînnoi constant, evitând o nouă nemulţumire în timp. De asemenea, una din problemele cu care suntem confruntaţi este aceea că profesorii au nevoie, la rândul lor, de evoluţie, deoarece tehnologiile avansează rapid şi aceşti profesori trebuie să-şi actualizeze cunoştinţele zi de zi, în mod constant. Apoi, în industrie, avem nevoie să educăm şi, de asemenea, să transformăm oamenii, trebuie să fim capabili să „formalizăm” procesele de afaceri. Avem nevoie să „formalizăm” modurile, căile în care oamenii lucrează în companii, pentru a fi siguri că atunci când cineva se pensionează orice proces corect formulat anterior se reţine şi atunci când o „nouă minte” apare în sistem, să poată obţine imediat acel know-how, câ mai repede posibil, atunci când este nevoie.

T&T: Şi ultima întrebare: aţi vorbit despre noile soluţii pe care Dassault le are pe platforma sa. Vorbiţi despre Exalead, Netvibes, 3D Swym şi disponibilitatea unor noi facilităţi. Ce puteţi spune despre aceste noi soluţii dedicate industriei şi care sunt avantajele utilizării lor?

P.F.: Din experienţa dobândită în timp rezultă că lumea creează zi de zi o mare cantitate de date digitale, o mare cantitate de date este implicată în procese şi aceste date digitale create de oameni, create de către companii şi industrii trebuie să fie administrate. Această moştenire digitală este similară unei moşteniri culturale. Cum trebuie noi să procedăm pentru a le (re)găsi, pentru a le putea folosi în mod corespunzător pentru a crea lucruri noi? Aceasta este o problemă cu care fiecare companie se confruntă şi, din această cauză, am optat pentru achiziţia Exalead şi Netvibes. Avem nevoie să oferim industriei instrumente specifice de a (re)găsi/obţine, de a adresa şi de a căuta elementele de informare şi cunoştinţele potrivite din companii, deoarece această moştenire digitală este uriaşă şi se pot pierde foarte repede în informaţiile deţinute. Acesta este motivul pentru care am achiziţionat Exalead. Un alt motiv este, de asemenea, faptul că avem nevoie să oferim soluţii pentru a exista certitudinea că administrăm bine proprietatea intelectuală a beneficiarilor noştri. Este, de asemenea, dificil ca noi să fim capabili nu numai să administrăm foarte bine toate datele conţinute (în cantitatea imensă de date create) într-o întreprindere, dar şi să fim capabili să selecţionăm ceea ce trebuie să fie bine securizat şi ceea ce este considerat a fi informaţie publică. Acesta este, de asemenea, un lucru critic. Să luăm de exemplu, un furnizor într-o reţea de furnizori, în care lucrează şi companii concurente. Nu se vor da toate datele furnizorilor. Noi vom da doar ceea ce au nevoie pentru a-şi desfăşura activitatea, fără a pierde, fără a risca transferul (pierderea) proprietăţii intelectuale şi, în acelaşi timp, să nu obţină doar informaţii literare. Acestea sunt doar câteva din situaţiile pe care ne propunem să le administrăm, pe viitor, prin aplicaţii specifice.

 

 3DExperience Forum Europe, 20-21 noiembrie, Bruxelles 

În fiecare an, utilizatorii Dassault se întâlnesc la sfârşitul lunii noiembrie pentru a afla cum orientarea companiei se adaptează noilor cerinţe şi pentru a face cunoştinţă cu cele mai noi produse ale companiei Dassault Systèmes 3D. Semnificaţia locaţiei din acest an, Bruxelles, centrul politic al Europei, coincide cu planurile pe care le are compania franceză: să devină centrul principal în inovarea derulării proceselor dintr-o multitudine de domenii de activitate. Incluzând ultimele versiuni ale unor produse utilizate la scară internaţională, Dassault a lansat platforma 3DExperience - concept prin care „inovatorii vor inova cu consumatorii”, compania oferind toată deschiderea către orice partener care doreşte să participe în procesul de inovaţie. În cadrul celor două zile de eveniment, utilizatorii au putut participa la conferinţe, prezentări şi studii de caz despre produsele Dassault. Acestea au fost prezentate şi într-o manieră aplicativă astfel încâ orice utilizator să poată remarca beneficiile aduse, atât pentru uşurinţa transpunerii ideilor, cât şi pentru întreaga activitate economică a companiei. La eveniment au fost peste 1500 de participanţi şi un număr de 39 companii partenere au expus în cadrul unei microexpoziţii.

Grupul are peste 150 000 de clienţi de toate dimensiunile, în toate industriile, în mai mult de 80 de ţări. CATIA, SOLIDWORKS, SIMULIA, DELMIA, ENOVIA, GEOVIA, EXALEAD, NETVIBES, 3DSWYM şi 3D VIA sunt mărci înregistrate Dassault Systemes sau ale subsidiarelor ei din SUA şi/sau alte ţări.


               


Accept cookie

Acest site web utilizează module cookie în scopuri funcţionale, de confort şi statistică.

Dacă sunteţi de acord cu această utilizare a modulelor cookie, faceţi clic pe "Da, sunt de acord". Termeni si conditii

Nu sunt de acord Accept doar cookie functional Da, sunt de acord