Ce face diferenţa pentru succesul implementării soluţiilor software pentru gestiunea ciclului de viaţă a produsului (PLM)?

CAD/CAM/CAE/PDM/PLM/ERP

de Crina Macovei

Ce face diferenţa pentru succesul implementării soluţiilor software pentru gestiunea ciclului de viaţă a produsului (PLM)?

Premisa implementării unei soluţii software are la bază decizia de a aborda strategic un set de nevoi cheie dintr-o companie în vederea optimizării resurselor, a creşterii eficienţei şi profitabilităţii. Implementarea unei soluţii software provine dintr-un plan superior al gândirii unei organizaţii, acolo unde există viziunea, capacitatea de anticipare şi de a privi compania într-un context global, dinamic, în care competiţia determină creşterea calităţii şi a performanţei, unde nevoia de a inova continuu este impusă de aşteptările tot mai înalte ale consumatorilor. Până aici, nimic nou! Majoritatea companiilor s-au confruntat şi se confruntă cu această stare de fapt, însă, de cele mai multe ori, decizia de a apela la tehnologia modernă pentru a revitaliza resursele şi procesele organizaţiei nu este suficientă. Ce poate face diferenţa pentru succesul implementării unei soluţii software pentru gestiunea ciclului de viaţă a produsului (Product Lifecycle Management - PLM)?

 

Consultanţii companiei ADA, în dezvoltarea şi implementarea de soluţii pentru dezvoltarea produsului, au identificat o serie de aspecte esenţiale ce susţin succesul sau dimpotrivă favorizează eşecul, odată cu implementarea soluţiilor software pentru gestiunea ciclului de viaţă a produsului.

 

Factori care blochează versus factori care favorizează succesul în implementarea tehnologiei software pentru dezvoltarea produsului:

  • Reticenţa la schimbare;
  • Lipsa unor obiective clare şi a prioritizării acestora;
  • Diminuarea importanţei analizei ca etapă premergătoare implementării soluţiei software;
  • Considerarea soluţiei software independentă de servicii;
  • Crearea unui cadru ermetic între personalul organizaţiei şi echipa de implementare a soluţiei software;
  • Încetarea colaborării odată cu finalizarea procesului de implementare a soluţiei.

 

Versus:

  • Informarea corectă asupra funcţionalităţilor soluţiei, asupra competenţelor echipei de specialişti în implementarea soluţiei software;
  • Realizarea ca la carte a analizei VDA (Value Discovery Analysis);
  • Înţelegerea importanţei serviciilor care premerg şi urmează implementării softului;
  • Definirea, înţelegerea şi asumarea rolurilor în procesul de implementare, atât de către echipa desemnată de la client, cât şi de către membrii echipei de implementare;
  • Continuarea colaborării având la bază ideea de evoluţie a organizaţiei ca organism viu, aflat în permanentă adaptare la noi condiţii impuse de piaţă.

 

De cele mai multe ori, reticenţa la schimbare este asociată cu lipsa unei viziuni integrate, pe termen mediu şi lung asupra resurselor şi proceselor din organizaţie, asupra potenţialului de adaptare şi funcţionare a acestora în situaţii noi.

 

Pentru gestionarea eficientă a acestui gen de situaţii, se propune ca etapă iniţială în implementarea soluţiei pentru dezvoltarea produsului şi gestiunea datelor, analiza VDA (Value Discovery Analysis). 

 

Prin analiza VDA pentru implementarea soluţiilor de proiectare şi fabricaţie digitală CAD, CAM, CAE şi a celor de gestiune a datelor specifice PDM, se recomandă colaborarea în scopul:

  • identificării obiectivelor strategice ale companiei şi a iniţiativelor de îmbunătăţire a proceselor determinante pentru creşterea valorii afacerii;
  • identificării şi maximizării beneficiilor pe care soluţiile PLM le au asupra afacerii;
  • înţelegerii afacerii prin prisma strategiei PLM;
  • susţinerii deciziilor inteligente care au ca rezultat creşterea valorii afacerii.

 

Derularea acestei etape permite:

  • dezvoltarea viziunii organizaţiei;
  • conştientizarea valorii potenţialului afacerii;
  • susţinerea punerii în aplicare a acestei viziuni;
  • identificarea/ anticiparea valorii rezultatelor investiţiei în tehnologia PLM. 

 

Raportarea la soluţia software ca la un set de funcţionalităţi menite să rezolve sau să optimizeze resursele unei organizaţii, nu este o accepţiune greşită, însă este una incompletă. Orice soluţie software devine funcţională într-un cadru particularizat, creat prin cola­borarea dintre echipele de implementare din partea clientului şi a companiei furnizoare, pe baza unei înţelegeri corecte a capacităţilor soluţiei raportate la nevoile organizaţiei.

 

De asemenea, configurarea soluţiei software într-o perspectivă care susţine eficienţa soluţiei alături de un set de servicii complementare, este o condiţie absolut esenţială. Astfel, ca etape şi servicii care asigură succesul implementării soluţiilor PLM, sunt propuse următoarele:

  • analiza organizaţiei din perspectiva specifi­cului nevoilor şi a gestionării acestora cu ajutorul soluţiilor PLM;
  • identificarea obiectivelor şi a potenţialului de dezvoltare a afacerii;
  • consultanţă în configurarea strategică a proceselor dintr-o companie inginerească şi optimizarea resurselor acesteia;
  • susţinerea de programe de training pentru învăţarea soluţiilor software;
  • asigurarea managementului de proiect;
  • simularea, testarea şi validarea efectelor soluţiilor PLM;
  • evaluarea rezultatelor afacerii în urma implementării soluţiilor PLM;
  • asigurarea mentenanţei tehnice.

 

Acestea sunt etapele esenţiale care aderă la filosofia PLM, potrivit căreia luarea deciziilor inteligente favorizează creşterea inovaţiei produselor, a nivelului de eficienţă şi competitivitate şi implicit a profitabilităţii afacerii. Astfel este înlăturată una dintre cele mai mari dileme cu care se confruntă cele mai multe companii din diverse industrii producătoare şi anume: „a dezvolta produsul corect”, adică a găsi echilibrul perfect între timpul de dezvoltare, funcţie, performanţă, stilul şi preţul produsului şi „a dezvolta corect  produsul” ţinând cont de costuri implicate, calitate, încredere, disponibilitate şi sustenabilitate.

Asumarea dezvoltării proiectului de implementare a soluţiilor software de pe premisele colaborării şi a unei definiri corecte a rolurilor membrilor echipei de implementare este, de asemenea, concludentă pentru succesul implementării soluţiilor pentru gestiunea ciclului de viaţă a produsului.

 

Despre ADA

De-a lungul celor 20 de ani de existenţă, compania ADA, partener  Siemens Industry Software, şi-a asumat rolul de promotor al conceptului Product Lifecycle Management, prin portofoliul său de soluţii şi servicii, promovând o abordare integrată şi completă în dezvoltarea produsului, permiţând companiilor să accelereze creşterea profitabilităţii prin inovaţie.

 

În România, compania ADA, partener Siemens Industry Software, este promotor al soluţiilor PLM, contribuind major la evoluţia companiilor care funcţionează potrivit conceptului PLM, beneficiind de avantajele soluţiilor pentru dezvoltarea produsului şi gestiunea ciclului de viaţă a produsului. 


Crina Macovei este Marketing Manager, Ada Computers



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord