Instruire în domeniul construcţiilor de maşini

CAD/CAM/CAE/PDM/PLM/ERP

de T&T

În urma discuţiilor avute cu managerii diferitelor companii de pe piaţa românească, este evident faptul că există o problemă comună tuturor, şi anume cea a calificării forţei de muncă. Pentru că fără instruire nu poate exista evoluţie, indiferent de domeniul în care activăm, şi fiindu-ne cunoscut un proiect care poate creşte calitatea forţei de muncă în domeniul construcţiilor de maşini, am considerat oportun să prezentăm un scurt interviu cu managerul acestui proiect, Gheorghe Cazan – Director Executiv Hofag Engineering.

 

T&T: Care a fost motivul pentru care aţi aplicat pentru un astfel proiect?

Gheorghe Cazan: Motivul principal a fost acela de a putea promova în cadrul firmelor din industria construcţiilor de maşini a unor sesiuni de instruire specifice personalului tehnic. Mai mult decât atât am sesizat această dorinţă de instruire în întâlnirile pe care Federaţia Patronală din Industria Construcţiilor de Maşini le susţine periodic. De aici şi titlul proiectului : ,,CAD –CAM–Instruire în utilizarea tehnologiilor de vârf asistate de calculator – o necesitate pentru revitalizarea industriei construcţiilor de maşini”.

 

T&T: Puteţi enumera cursurile pe care le organizaţi în cadrul proiectului?

G.C.:Modulele de curs care se desfăşoară în cadrul proiectului sunt legate de proiectarea asistată de calculator (desenare 2D şi/sau modelare 3D), programarea maşinilor cu comandă numerică şi operarea pe aceste tipuri de maşini, precum şi un curs de management de proiect organizat de către partenerul nostru din proiect, Centrul pentru pregătirea personalului din Industrie Buşteni.

 

T&T: Puteţi descrie modul de organizare a cursurilor? Ce presupune organizarea unui astfel de curs din punctul de vedere al participanţilor?

G.C.:Având în vedere specificul acestor activităţi, cerinţele din punct de vedere hardware şi software de a susţine o sesiune de curs în condiţii optime, noi am încercat prin proiect să realizăm o infrastructură IT de înalt standard, ceea ce presupune calculatoare performante, videoproiectoare, programe cu licenţă, 2 maşini cu comandă numerică educaţionale, tot ceea ce este necesar pentru a realiza o activitate care să atragă participanţii. În plus, ca şi resursă umană, respectiv categoria de instructor, am încercat şi am reuşit să avem ca lectori persoane care au o relaţie directă cu programele utilizate în sesiunile de instruire, astfel încât să venim cu răspunsuri atât din punct de vedere tehnic al proiectanţilor, programatorilor sau operatorilor, cât şi cu răspunsuri sau tehnici specifice de lucru cu programele respective. Aşadar, revenind la întrebarea dumneavoastră, beneficiarii acestor cursuri trebuie să prezinte o serie de documente care să le ateste eligibilitatea, respectiv să fie angajaţi, iar firmele unde lucrează să fie din domeniul industriei construcţiilor de maşini (aceasta rezultă din adeverinţa de salariat solicitată la înscriere), în rest noi putem să acoperim toată dotarea necesară organizării cursurilor.

 

T&T: Care este stadiul implementarii acestui proiect?

G.C.:Proiectul a demarat în noiembrie 2009 şi timp de 8 luni am derulat procedurile de achiziţie a infrastructurii despre care am vorbit anterior. În paralel am desfăşurat şi o activitate de informare şi culegere de date privind nevoile de instruire în industria construcţiilor de maşini, activitate derulată prin partenerul nostru, Federaţia Patronală din Industria Construcţiilor de Maşini. În primul an, respectiv sfârşitul lunii octombrie 2010, rezultatele au fost dezamăgitoare, dintr-un număr de 150 de companii cărora le-am trimis chestionare numai 16 au răspuns, însă şi aceste răspunsuri erau de evaluare a necesităţii de instruire şi nu de o participare directă. Începând însă din ianuarie 2011, datorită unei activităţi de promovare şi de stabilire a unor contacte directe cu departamente din companii eligibile, şi până la 31 august 2011, avem un număr de 430 de persoane care au participat la cursurile noastre. Majoritatea acestora sunt din zona de Est a ţării, astfel încât din iunie am pornit o campanie de informare agresivă în zona de Vest şi pe această cale îi rog pe toţi cei interesaţi să ne contacteze pentru a putea organiza sesiuni de cursuri în zonele respective.

 

T&T: Ce aşteptaţi de la anul 3 de implementare?

G.C.:Într-adevăr, perioada noiembrie 2011 – octombrie 2012, va fi foarte dificilă pentru noi. Avem de atins un grup ţintă până la sfârşitul perioadei de implementare şi întreaga echipă de management a proiectului, precum şi partenerii noştri Federaţia Patronală din Industria Construcţiilor de Maşini, reprezentată prin domnul Marin VOINEA – Director General, Centrul pentru Pregătirea Personalului din Industrie Buşteni, reprezentată prin domnul Irinel GHIŢĂ – Director General, sunt conştienţi de importanţa acestui indicator şi sunt hotărâţi să îl atingă. Deşi condiţiile economice actuale nu sunt tocmai favorabile unor astfel de activităţi şţiintifice, dacă putem spune aşa.

 

În concluzie, îi invităm pe toţi cei care doresc să beneficieze de astfel de cursuri să ne contacteze şi îi asigurăm de calitatea serviciilor noastre de instruire.


Vă informăm că în perioada octombrie 2011 – mai 2012 vom desfăşura o campanie de seminarii în ţară, unde vom discuta despre ceea ce se întâmplă în cadrul acestui proiect, probleme apărute, idei şi posibilităţi ulterioare de colaborare între cei pasionaţi de activitatea de CAD/CAM în România. Aşteptăm ca la acest eveniment să putem beneficia de participarea unor persoane de decizie din companii, care să poată identifica oportunităţile pe care acest program le oferă, directori tehnici care să sesizeze avantajele unei instruiri cu personal dedicat şi acreditat de brandurile de software de proiectare asistată şi programare CNC, dar şi persoane independente care să întrevadă în participarea la aceste cursuri o facilitatae de a creşte din punct de vedere profesional.

Aceste seminarii se vor desfăşura în Universităţile din marile oraşe, iar detalii suplimentare se pot obţine utilizând adresele de e-mail: management@cadcam-training.ro sau hofag@hofag.ro , precum şi la telefon 0722635602, persoana de contact Gheorghe CAZAN, Manager de proiect.

 


Gheorghe CAZAN Inginer Mecanic, absolvent al Institutului Politehnic Bucureşti, Facultatea Tehnologia Construcţiilor de Maşini

Activitate:

  • Executiv Master of Business Administration, absolvent al Institutului Naţional de Dezvoltare Economică.
  • Asociat şi Director Executiv al firmei Hofag Engineering SRL.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord