TOP Metrology, o companie sub semnul tinereţii

Calitate & Control

de Top Metrology

TOP Metrology, o companie sub semnul tinereţii

Anul acesta compania TOP Metrology împlinește cinci ani de activitate. Cu acest prilej, pentru a afla mai multe despre viziunea şi obiectivele pe care le are compania, am stat de vorbă cu domnul Florin Pisică, General Manager TOP Metrology.

Interviu cu domnul Florin Pisică, General Manager Top Metrology

 

T&T: Sunteți o companie tânără, anul acesta aniversați 5 ani de activitate. Cum au fost acești ani de început? Puteți face o comparație între TOP Metrology în primul an de activitate și TOP Metrology acum, după 5 ani?

Florin Pisică: Într-adevăr suntem o companie tânără, dar încă de la început am încercat să tratăm munca noastră cu maturitate. Și vreau să cred că am reușit. Am început lucrând de acasă și livrând primele echipamente cu autobuzul sau trenul, dar cu sprijinul principalului nostru partener, NIKON Metrology, și beneficiind de aprecierile clienților, am cres­cut. Dacă în primă fază eram 3 băieți tineri și nerăbdători să realizăm multe, acum suntem 22 și avem în portofoliu 10 companii de renume mondial pe care le reprezentăm exclusiv în România, Bulgaria și Republica Moldova. Pentru o parte dintre acestea, cum ar fi Makino, API, Nachi, Metkon sau VICI Vision, marketingul era pe jumătate realizat, ținând cont de notorietatea lor în industria de profil, rămânând în sarcina noastră promovarea pe piața locală a mărcilor mai puțin cunoscute industriei autohtone: Lasit, Speroni, TDZ, Laser Technik Berlin și Moden.

Diversitatea de branduri și, implicit, de soluții tehnice pe care le oferim s-a născut din dorința de a oferi clienților noștri soluții la cheie: de la prelucrările mecanice (prin așchiere, electroeroziune și rectificare) sau controlul calității pieselor rezultate (palpare, laser, optice, cu raze X și teste metalogra­fice) până la automatizarea proceselor anterior menționate (roboți industriali, sisteme de paletizare, conveioare, etc).

Dezvoltarea continuă a business-ului a fost susținută și de inovațiile pe care le aduc partenerii noștri an de an, aici rea­mintind cel mai precis scanner laser din lume, Nikon LC15Dx 1,7μm, echipamentele cu raze X pentru tomografii computerizate industriale dedicate atât producătorilor de componente electronice (Nikon XTV) sau celor de piese turnate injectate etc. (NIKON XTH), care au cea mai bună calitate a imaginii datorită sursei NanoFocus capabile să detecteze particule de ordinul nanometrilor, sau calitatea deja legendară a centrelor de frezare Makino, fie ele în 3,4 sau 5 axe, verticale sau ori­zontale, capabile să prelucreze titan (Makino T1, T2 și T4) cu aceeași ușurință cu care prelucrează serii mari de piese din aluminiu (Makino a51nx, a61nx, etc).

T&T: Reprezentați pe piața românească branduri foarte importante la nivel mondial. Cum ați reușit să-i atrageți? Sunteți foarte tânăr… Care au fost argumentele dumneavoastră?

F.P.: Încă de la început am încercat să atrag companii de renume, cărora să le prezint colaborarea noastră ca pe o relație ,,win-win”. Am fost dispus să îi promovez și să îmi dedic activitatea acestui scop, cu o singură condiție. Să fiu lăsat să îmi respect clienții, oferindu-le întregul pachet de servicii, local: consultanță în alegerea soluției optime, vânzare directă, instalare, instruire, calibrările și mentenența în perioada de garanție și post garanție, asigurate exclu­siv de personalul TOP Metrology. Probabil că tinerețea cumulată cu entuziasmul întregii noastre echipe, precum și realizările notabile avute în primii ani cu Nikon Metrology, au cântărit mult în decizia tuturor de a-și asocia numele cu TOP Metrology, pe piața din România. Respectul reciproc a întărit legătura dintre noi, ducând relația noastră, de la cea de colaborare strict profesională la cea de prietenie. Afacerile se fac între oameni, nu între companii.

T&T: Am remarcat încă din primul an aparițiile TOP Metrology la târgurile de profil. Din aceste prezențe am înţeles că, pe lângă calitatea produselor și serviciilor pe care le oferiți clienților, sunteți preocupat și de imaginea companiei și a brandurilor reprezentate. De ce credeți că este necesar să vă prezentați pe piață întotdeauna la un anumit standard? (cu toții știm că acest lucru presupune costuri suplimentare și bătaie de cap.)

F.P.: Tocmai faptul că suntem o companie tânără, fără noto­rietate la început, ne-a determinat să investim agresiv în marketing. Din punctul meu de vedere, 40% dintr-un produs sau serviciu, este vândut de marketing. În altă ordine de idei, prezența noastră la târgurile de profil ține să împuște doi iepuri: satisfacția noastră că prezentăm clienților locali, produse de top, local, fără a fi necesară deplasarea acestora la târgurile de profil din Europa, dar și satisfacția partenerilor care se văd promovați la cel mai înalt standard în România. Toate acestea având un singur scop: profitul de capital și imagine.

T&T: Știm că aveți proiecte importante pentru viitor. Ce ne puteți spune despre acestea?

F.P.: Actualmente dorim extinderea centrelor zonale din țară la care să adăugăm, pe lângă București, Iași, Cluj, Brașov și Timișoara. În București, suprafața totală a sediului nos­tru, care include și laboratorul metrologic, nu ne permite și realizarea unui showroom pentru echipamentele Makino, fapt pentru care dorim extinderea cu o nouă clădire care să deservească acestui scop și nu numai. Pentru următoarea perioadă avem, de asemenea, în vedere, creșterea portofoliului de parteneri, care să umple micile goluri rămase, în lista de servicii și echipamente pe care le oferă TOP Metrology. Și în privința parteneriatelor pe care le avem cu instituțiile publice de învățământ, în următoarea perioadă acestea vor fi consolidate, prin mărirea numărului de cursuri ce vor fi susținute atât în laboratorul nostru cât și în centrele univer­sitare. TOP Metrology, oferă tuturor Universităților cu profil tehnic din țară, licențe software demo, precum și echipa­mente de laborator, pe perioade determinate, fără costuri.

T&T: TOP Metrology este o companie tânără, condusă de un om tânăr cu o echipă foarte tânără. Aparent acesta ar putea fi un dezavantaj dat de posibila lipsă de experință. În ceea ce privește TOP Metrology este evident că firma se dezvoltă foarte bine. Care sunt, de fapt, avantajele pe care le aduc tinerii în companii?

F.P.: Toți marii oameni de afaceri, au început afacerile de tineri și se pare că acest lucru nu a reprezentat un dezavantaj. În ceea ce îi privește colegii mei mai tineri, într-adevăr tendința de hei-rup dată de vârstă, poate părea un dezavantaj la început, dar cu răbdare din partea mea și trăgându-se învățăminte din ezitări sau greșeli, se transformă într-un atuu în viitor. Pe această cale țin să îi mulțumesc domnului Prof. Univ. Florin Nicolescu, șeful catedrei de Roboți Industriali din IMST, UPB, care a fost o adevărată pepinieră de tinere valori pentru TOP Metrology.



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord