Acronime

Editorial

de Onut Iliescu

VW şi VR

În editorialul trecut scriam despre etică şi Excel. Iată că scandalul Volkswagen (VW) furnizează acum un greu exemplu. Motoarele lor diesel funcţionau într-o realitate virtuală (VR) a emisiilor. Excelul a bătut etica în măruntaiele deciziei concernului german. Iar acum „măruntaiele” producătorului auto sunt împrăştiate la vedere pe tot mapamondul. „Întâmplarea” va folosi în continuare unora ca model sau scuză, altora ca exemplu de aşa nu. Istoria va merge mai departe, agregându-le.

Euromold şi AM

M-am întors acum câteva zile de la Euromold - expoziţia desfăşurată la Düsseldorf. Additive Manufacturing (AM) a fost tema cea mai interesantă a evenimentului. Apar de peste tot producători de maşini de scanare şi printare 3D. Se poate printa aproape orice şi din aproape orice material. Aşadar, lumea va fi mai uşor de reprodus – şi mai lipsită de sentimente. Mindset-ul în industriile prezentului s-a schimbat. În multe se lucrează asupra modelului de costuri pentru a putea integra noile tehnologii. Manual se va mai produce doar din hobby sau protest. Deci imperfecţiunea va fi în continuare artă. În graba asta, miza va fi cine va pune mâna pe „lipsa noastră de sentimente”. Cine va face mai mult profit din ea. Emoţia s-a mutat acum la dezvoltatorii şi producătorii noilor tehnologii. Ei sunt entuziaştii.

BRICS sau MINT

EM este acronimul de la Emergent Markets. Protagoniştii acestui rol, pieţele cu potenţial ridicat ale scenei economiei globale, se schimbă dinamic. Până acum BRICS (Brazilia, Rusia, India, China şi Africa de Sud) a fost vedeta, acum pare să-i ia locul MINT (Mexic, Indonezia, Nigeria, Turcia) sau chiar CIVETS (Columbia, Indonezia, Vietnam, Egipt, Turcia, Africa de Sud). Noi ar trebui să rămânem, în umbra acestor pieţe, nişte actori secundari, totuşi talentaţi-nativ, profitabili şi cu rating bun. Nu se ştie când se schimbă regizorul sau intriga şi este nevoie de o nouă distribuţie.

Oktoberfest şi TIB

Au trecut de mult vremurile când TIB-ul era un fel de Oktoberfest al industriei româneşti. Din aerul de sărbătoare a rămas doar faptul că se mai poate bea bere şi se mai pot mânca mici în incinta Romexpo. Dar, din păcate, nu pentru reuşita evenimentului, ci pentru a mai îndepărta plictiseala, pentru că sărbătoarea lipseşte. Multe lucruri s-au comprimat, dar puţine s-au comprimat mai dramatic decât târgul emblematic al industriei de la noi. Aşteptăm (activ!) un TIB la care să nu avem timp să bem bere de cât de ocupaţi cu discuţii productive vom fi. Pentru asta ar trebui să ciocnim, nu halbe, ci IDEI.


Accept cookie

Acest site web utilizează module cookie în scopuri funcţionale, de confort şi statistică.

Dacă sunteţi de acord cu această utilizare a modulelor cookie, faceţi clic pe "Da, sunt de acord". Termeni si conditii

Nu sunt de acord Accept doar cookie functional Da, sunt de acord