Acronime

Editorial

de Onut Iliescu

VW şi VR

În editorialul trecut scriam despre etică şi Excel. Iată că scandalul Volkswagen (VW) furnizează acum un greu exemplu. Motoarele lor diesel funcţionau într-o realitate virtuală (VR) a emisiilor. Excelul a bătut etica în măruntaiele deciziei concernului german. Iar acum „măruntaiele” producătorului auto sunt împrăştiate la vedere pe tot mapamondul. „Întâmplarea” va folosi în continuare unora ca model sau scuză, altora ca exemplu de aşa nu. Istoria va merge mai departe, agregându-le.

Euromold şi AM

M-am întors acum câteva zile de la Euromold - expoziţia desfăşurată la Düsseldorf. Additive Manufacturing (AM) a fost tema cea mai interesantă a evenimentului. Apar de peste tot producători de maşini de scanare şi printare 3D. Se poate printa aproape orice şi din aproape orice material. Aşadar, lumea va fi mai uşor de reprodus – şi mai lipsită de sentimente. Mindset-ul în industriile prezentului s-a schimbat. În multe se lucrează asupra modelului de costuri pentru a putea integra noile tehnologii. Manual se va mai produce doar din hobby sau protest. Deci imperfecţiunea va fi în continuare artă. În graba asta, miza va fi cine va pune mâna pe „lipsa noastră de sentimente”. Cine va face mai mult profit din ea. Emoţia s-a mutat acum la dezvoltatorii şi producătorii noilor tehnologii. Ei sunt entuziaştii.

BRICS sau MINT

EM este acronimul de la Emergent Markets. Protagoniştii acestui rol, pieţele cu potenţial ridicat ale scenei economiei globale, se schimbă dinamic. Până acum BRICS (Brazilia, Rusia, India, China şi Africa de Sud) a fost vedeta, acum pare să-i ia locul MINT (Mexic, Indonezia, Nigeria, Turcia) sau chiar CIVETS (Columbia, Indonezia, Vietnam, Egipt, Turcia, Africa de Sud). Noi ar trebui să rămânem, în umbra acestor pieţe, nişte actori secundari, totuşi talentaţi-nativ, profitabili şi cu rating bun. Nu se ştie când se schimbă regizorul sau intriga şi este nevoie de o nouă distribuţie.

Oktoberfest şi TIB

Au trecut de mult vremurile când TIB-ul era un fel de Oktoberfest al industriei româneşti. Din aerul de sărbătoare a rămas doar faptul că se mai poate bea bere şi se mai pot mânca mici în incinta Romexpo. Dar, din păcate, nu pentru reuşita evenimentului, ci pentru a mai îndepărta plictiseala, pentru că sărbătoarea lipseşte. Multe lucruri s-au comprimat, dar puţine s-au comprimat mai dramatic decât târgul emblematic al industriei de la noi. Aşteptăm (activ!) un TIB la care să nu avem timp să bem bere de cât de ocupaţi cu discuţii productive vom fi. Pentru asta ar trebui să ciocnim, nu halbe, ci IDEI.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord