SmartMetering-ul anual

Eficienta Energetica

de Mircea Badut

SmartMetering-ul anual

Magnitudinea unui eveniment european anual din domeniul energiei şi utilităţilor ne poate oferi o viziune asupra înrâuririlor aduse de reformele din sector şi – în final – o înţelegere asupra lucrurilor care ne vor schimba viaţa (atât cea privată cât şi cea    profesională) din această perspectivă.

 Reformele ca premisă 

Necesitatea reformei sectorului energetic s-a revelat în urmă cu mai mulţi ani, însă de-abia după 2005 conceptul „Smart Grid” se impunea la nivel mondial, ca o concretizare a acestei nevoi profunde. Strategiile subscrise conceptului şi-au propus să creeze un cadru pentru rezolvarea unor problematici grave, precum finitudinea resurselor energetice tradiţionale, impactul emisiilor de carbon asupra mediului, eficienţa energetică, descentralizarea (demonopolizarea) furnizorilor, etc.

Şi, desigur, să deschidă calea şi unor soluţii la aceste chestiuni complexe, soluţii care presupun: implicarea surselor de energie regenerabile, conştientizarea consumatorilor asupra surselor energetice (impact şi non-impact) şi participarea lor interactivă la selectarea/planificarea consumului (SmartMetering). Dacă la începuturi astfel de aspecte păreau mai greu digerabile, astăzi le putem vedea infiltrate în cotidian: contoarele bidirecţionale sunt deja o realitate într-o bună parte a Europei; discursul mediatic jonglează frecvent cu schimbările climatice şi cu sursele „verzi” de energie. (Eventual revedeţi articolul despre SmartMetering din „Tehnică şi Tehnologie” nr. 3/2010).

 

  Evenimentul ca pretext de conştientizare  

Una dintre componentele strategiei globale de reorganizare – la care au aderat (din convigere proprie ori constrânşi prin directive guvernamentale) mai toţi operatorii de energie/utilităţi din lume – vizează reforma distribuţiei, adică relaţia cu clienţii finali (fie ei consumatori industriali, comerciali sau casnici). Ori, să afli de existenţa unui eveniment de o astfel de magnitudine dedicat (numai) segmentului SmartMetering/CRM – eveniment compus dintr-o imensă expoziţie de profil şi din trei serii de conferinţe tematice – este o revelaţie. O surpriză ce ne ajută să înţelegem profund multe aspecte: 

  • importanţa energiei/utilităţilor în infrastructura societăţii moderne;
  • globalizarea necesităţii (dar şi a fenomenului) de reformare energetică;
  • numărul imens de actori (revelarea unei maturităţi a industriilor implicate în piaţa de energie/utilităţi);
  • paleta largă a disciplinelor industriale implicate: construcţii de maşini, aparate şi maşini electrice, aparate de măsură, electronică, automatizări, informatică, telecomunicaţii etc.

 

Mărturisesc că am decis să dedic aceste rânduri secţiunii de „Energie” din revistă (şi nu pentru cea de „Ştiri”) pentru a putea transmite cumva impactul subsidiar pe care l-am simţit. (În fond, într-o toamnă plină de evenimente expoziţionale, cel semnalat aici ar putea fi trecut cu vederea.) Pentru noi, oamenii simpli, nu contează esenţialmente conţinutul conferinţelor sau mulţimea de exponate ori prezentările de produse/servicii (importante totuşi pentru actorii pieţei energiei din România), însă efervescenţa lucrurilor din acest sector ne poate da de gândit, la modul personal. Fie pentru viaţa de zi cu zi (tactic, deci), fie pentru viitoarele strategii familiale şi/sau profesionale.

 

Participare românească la ,,Metering Europe''

 

Conferinţa principală: „Metering Billing/CRM Europe 2012”

Conferinţe complementare: „SmartHomes 2012”, „SmartGrids Europe 2012 – transmision & distribution”

Locaţie: RAI Convention Centre, Amsterdam

Data: 9 – 11 octombrie 2012

Participare:

  • vizitatori: 6600+
  • prezentări în conferinţe: 200+
  • expozanţi: 320+

 

Dintre furnizorii de servicii/produse participanţi: ABB, Alcatel-Lucent, Alstom, Bentley, Cisco, Deutsche Telekom, Echelon, Fraunhofer Institute, General Electric, Huawei, IBM, Intel, Intergraph, Microsoft, Oracle, Panasonic, SAP, Shenzhen, Schneider Electric, Siemens, Telvent, Teradata, Texas Instruments, Toshiba, UMAX, Varta, Vodafone, Zhejiang, etc.


Mircea Băduț este inginer, consultant CAD/IT


    


Accept cookie

Acest site web utilizează module cookie în scopuri funcţionale, de confort şi statistică.

Dacă sunteţi de acord cu această utilizare a modulelor cookie, faceţi clic pe "Da, sunt de acord". Termeni si conditii

Nu sunt de acord Accept doar cookie functional Da, sunt de acord