Renault face primul pas pentru ZERO EMISII în România

Energie

de T&T

Renault face primul pas pentru ZERO EMISII în România

Cu ocazia Zilei Internaţionale a Mediului, Renault, Schneider Electric, Siemens şi Electrica au semnat primul parteneriat pentru mobilitate electrică în România

Renault România a demarat „Programul de Conectare a Vehiculelor Electrice – Parteneriat pentru o mobilitate cu zero emisii*”, prin care vizează crearea unui grup de parteneri pentru dezvoltarea infrastructurii necesare vehiculului electric în România. Primele trei acorduri din cadrul acestui program au fost semnate cu Electrica, Schneider Electric şi Siemens, cu ocazia Zilei Internaţionale a Mediului. În perioada următoare va urma semnarea altor parteneriate similare cu companii implicate în domeniul energetic.

Prima etapă prevăzută în cele trei acorduri constă în înfiinţarea unei echipe comune de lucru. Compus din experţi din partea Renault şi reprezentanţi ai celor trei companii, grupul de lucru mixt va dezvolta în următoarele trei luni un plan complet şi viabil pentru implementarea şi întreţinerea reţelei de încărcare pentru vehiculele electrice.

Jérôme Olive, Director General Grup Renault România, oferă detalii despre implicarea activă a Renault în pregătirea cadrului pentru comercializarea vehiculului electric:

,,Renault este primul constructor mondial care propune o gamă completă de vehicule 100% electrice accesibile, fiabile, cu performanţe excepţionale. Considerăm că Renault este cel mai în măsură să-şi asume poziţia de lider în domeniul vehiculului electric şi în România, ţinând cont de prezenţa istorică a Grupului Renault în prim-planul industriei auto, cota de piaţă de aproximativ 40%, precum şi sfera largă de activităţi acoperită: design, inginerie, producţie, comerţ, post-vânzare şi finanţare.”

Saulo Spaolanse, Country President Schneider Electric România, prezent la eveniment, a evidenţiat expertiza Schneider în domeniul vehiculelor electrice:

,,Acest parteneriat se înscrie perfect în strategia noastră de dezvoltare. Transportul urban este în continuă schimbare, drept urmare maşinile electrice devin o alegere de top pentru cei care conduc foarte mult în oraş. Schneider Electric susţine această tendinţă de mobilitate electrică prin infrastructura de reîncărcare, un element cheie pentru buna funcţionare a maşinilor electrice. Soluţiile noastre asigură încărcarea completă a unui vehicul electric în orice situaţie. Staţiile de reîncărcare pot fi instalate în clădiri de birouri, în spaţii comerciale, în parcările publice sau rezindenţiale, fiind uşor de utilizat, sigure, disponibile şi eficiente energetic. “

Cu această ocazie, Cristian Secoşan, Chief Executive Officer Siemens a pus accentul pe viziunea Siemens în domeniul mobilităţii electrice în România:

„[…] Cu ocazia Zilei Internaţionale a Mediului, pornim pe drumul mobilităţii electrice la iniţiativa Renault, urmărind să devenim pionierii acestui domeniu în România. Siemens combină expertiza sa din domeniile Energie, Mobilitate şi IT pentru a contribui activ la dezvoltarea autoturismelor electrice. Maşinile electrice vor funcţiona doar dacă infrastructura necesară, adică un sistem de staţii electrice de încărcare, va fi disponibilă la scară largă. Pentru aceasta este nevoie de o abordare integrată care să permită interacţiunea eficientă a maşinilor electrice cu centrele de operaţiuni şi cu reţelele electrice inteligente.”

Ioan Folescu, Director General al Electrica precizează:

,,Societatea pe care o conduc intenţionează să dezvolte, să instaleze şi să întreţină o reţea publică de încărcare a bateriilor electrice în România, care să fie compatibilă cu tehnologia Renault şi de asemenea să dezvolte soluţii de încărcare pentru clienţii Renault împreună cu partenerii noştri: Renault, Siemens şi Schneider Electric, acest element strategic fiind în linie cu strategia Uniunii Europene 20-20-20 în ceea ce priveşte reducerea CO2 din atmosferă.”

Alianţa Renault Nissan şi vehiculul electric

Împreună cu Nissan, Renault are ca obiectiv să devină liderul în mobilitatea zero-emisii*, şi anume, primul constructor de maşini care să vândă o gamă completă de vehicule electrice la un preţ accesibil pentru un număr cât mai mare de persoane. Anul acesta va fi un capitol decisiv din istoria Renault prin lansarea a trei modele electrice, Fluence Z.E., Kangoo Z.E. şi Twizy, urmate de Zoe în 2012. Până în prezent, la nivel mondial, Alianţa Renault - Nissan a încheiat mai mult de 90 de parteneriate cu oraşe, organizaţii, alţi parteneri cheie pentru a pregăti pieţele şi infrastructura necesară pentru o adoptare de succes a maşinilor electrice în lume. Obiectivul Alianţei Renault Nissan este de 1.5 milioane de maşini electrice vândute la nivel global până în 2016. Începând cu anul 2015, Alianţa va avea o capacitate de producţie de 500.000 de vehicule pe an. (comunicat de presă)

* zero emisii în utilizare



Accept cookie

Acest site web utilizează module cookie în scopuri funcţionale, de confort şi statistică.

Dacă sunteţi de acord cu această utilizare a modulelor cookie, faceţi clic pe "Da, sunt de acord". Termeni si conditii

Nu sunt de acord Accept doar cookie functional Da, sunt de acord