Soluţii de încărcare pentru vehiculele electrice. Schneider Electric lansează EV Link

Energie

de T&T

Soluţii de încărcare pentru vehiculele electrice. Schneider Electric lansează EV Link
Schneider Electric, specialistul global în managementul energiei, joacă un rol important în adoptarea vehiculelor electrice de publicului larg. Grupul face apel la întreaga sa expertiză pentru a oferi soluţii de încărcare ecologice, uşor de folosit, sigure, disponibile şi eficiente.
 
Soluţiile tehnologice Schneider Electric răspund la trei mari provocări pe care infrastructura de încărcare va trebui să le îndeplinească pe măsură ce vehiculele electrice vor deveni uzuale:
  • garantează siguranţa utilizatorilor şi a instalaţiilor;
  • fac staţiile de încărcare accesibile şi uşor de folosit în cadrul infrastructurii deja existente;
  • oferă soluţii inteligente de management al energiei cu scopul de a integra vehiculele electrice în reţeaua inteligentă de energie (smart grid).
Garantarea siguranţei procesului de încărcare pentru utilizatori, vehicule şi instalaţii reprezintă un prim pas critic în dezvoltarea infrastructurii. Aceasta limitează astăzi performanţa şi folosirea prizelor electrice existente, în special în cazul încărcării la domiciliu. Luând în considerare puterea (3 până la 50 kW) şi durata de încărcare aferentă, măsurile de maximă siguranţă sunt necesare în condiţiile în care puterea unei singure prize în timpul unei încărcări de vehicul electric este echivalentă cu cea a unei întregi case sau a unui apartament, aflate la intensitate maximă.
Modurile diferite de încărcare definite de standardele internaţionale vin în întâmpinarea acestei probleme.
Schneider Electric recomandă ca sistemele de încărcare a Vehiculelor Electrice să fie create potrivit unor standarde specifice de VE (Mod 3/ Tip 3) pentru a maximiza siguranţa, atât a oamenilor, cât şi a echipamentelor.
 
Modul de încărcare « 3 »
Acesta reprezintă singurul mod de încărcare ce îndeplineşte standardele curente referitoare la instalaţiile electrice. Vehiculul este conectat la o priză specială, sigură, care are un circuit specific. Un dispozitiv de control al cererii de energie poate ajuta la echilibrarea consumului atunci când electrocasnicele sunt folosite sau pentru a optimiza timpul de încărcare.
O linie de comunicaţii cunoscută drept un pilot de control va avea grijă de integritatea sistemului, având în acelaşi timp şi alte funcţii de comunicare. Controlul şi comunicarea sunt necesare atât la capătul dinspre vehicul al prizei, cât şi la dispozitivul de inserare a prizei în perete. Dispozitivele electrocasnice obişnuite nu au cele două fire/capete necesare pentru controlul încărcării.
 
Priza şi dispozitivele de încărcare de tip « 3 »
Conectorii de tip 3, aşa cum sunt definiţi în viitorul standard IEC, garantează siguranţă maximă utilizatorului în timpul încărcării, deoarece oferă singura soluţie de încărcare la priză cu paravane de protecţie. Aceste paravane sunt cerute prin lege în Franţa şi în alte ţări europene, pentru a preveni introducerea obiectelor străine în prize de către copii în special, dar şi de adulţi. Mai mult decât atât, soluţiile de tip 3 sunt dotate cu paravane în cazul conectorilor negativi în anticiparea sistemelor de vehicule în reţea (V2R).
Schneider Electric a ajutat la formarea Alianţei de încărcare a Vehiculelor Electrice (EV Plug Alliance) cu scopul de a promova această soluţie. Alianţa este creată pentru a aduce împreună producători care să creeze un ecosistem cu standard recunoscut în aşa fel încât, să poată fi dezvoltate soluţii şi aplicaţii valabile la nivel mondial cu scopul de a revoluţiona infrastructura de încărcare de tipul VE.
 
Integrarea vehiculelor electrice în reţeaua electrică de mâine, reţeaua inteligentă
Puterea de care dispune o singură priză în timpul unei încărcări de tipul VE este echivalentă cu cea a unei întregi case sau a unui apartament la intensitate maximă. În Franţa, recordurile de consum de energie sunt depăşite în fiecare lună ianuarie, de aceea alertele publice sfătuiesc, de obicei, consumatorii să reducă din consumul de energie. Este foarte dificil să facem faţă cererii. Astfel apare întrebarea: va exista suficientă energie atunci când toată lumea va utiliza VE?
Folosirea vehiculelor electrice la scară largă va suprasolicita reţeaua, care nu a fost proiectată pentru a suporta o asemenea intensitate. Pentru a minimaliza impactul şi pentru a face VE o aplicaţie permanentă, va fi nevoie de noi posibilităţi pentru a transforma reţeaua obişnuită într-una inteligentă.
Ca specialist mondial în managementul energiei, Schneider Electric cu al său EVLink, a dezvoltat expertiza necesară pentru a susţine transformarea. ,,Intenţionăm să facem mai mult decât dezvoltarea unor simple încărcătoare. Scopul nostru este să creăm o soluţie de încărcare integrată care să includă încărcătoare şi servicii conexe. Soluţiile de infrastructură garantează siguranţa încărcării şi optimizează încărcarea în conformitate cu nevoile vehiculului şi cu puterea disponibilă în reţea. Mai mult decât atât, încărcătoarele pot informa utiliza­torii de disponibilitatea şi evoluţia încărcărilor şi chiar să alerteze proprietarul vehiculului atunci când procesul de încărcare este complet. ” a declarat Saulo Spaolanse, Country President Schneider Electric România.
Încărcătoarele vor putea identifica şi selecta în cele din urmă, sursele de energie regenerabile care sunt disponibile în grilă. Prizele inteligente VE care interacţionează cu încărcătoarele inteligente reprezintă baza conceptului de V2G (vehicle to grid).
 
Transformarea staţiilor de încărcare în staţii disponibile şi uşor de folosit
Infrastructura de încărcare trebuie să se adapteze obiceiurilor manifestate de utilizatori. În timpul opririlor de peste noapte, de acasă sau din timpul zilei, la locul de muncă, vehiculele electrice se pot încărca în întregime între şase şi opt ore de la un dispozitiv din casă sau de la o staţie specifică. În timpul unor opriri cu durată mai scurtă de una-două ore, cum ar fi opririle pentru cumpărături, pauze de masă etc., VE se pot încărca mai rapid dacă sunt parcate într-un parc de maşini sau într-un centru de cumpărături. Există cazuri în care utilizatorul va trebui să oprească special pentru a încărca, de exemplu, în timpul unor călătorii lungi sau când vehiculul este folosit foarte des. În acest caz, cea mai bună soluţie o reprezintă încărcările rapide de 15-20 de minute.
Odată cu începerea utilizării vehiculului electric, şoferii vor dezvolta noi comportamente şi obiceiuri. De aceea, Schneider Electric s-a implicat în numeroase proiecte pilot pentru:
  • A testa diferite soluţii de mobilitate electrică;
  • A testa diferite soluţii de încărcare şi gradul de acceptabilitate al consumatorilor faţă de acestea;
  • A genera şi a colecta feedback referitor la implementarea infrastructurii de încărcare.
(comunicat de presă)
______________________________________________________

Accept cookie

Acest site web utilizează module cookie în scopuri funcţionale, de confort şi statistică.

Dacă sunteţi de acord cu această utilizare a modulelor cookie, faceţi clic pe "Da, sunt de acord". Termeni si conditii

Nu sunt de acord Accept doar cookie functional Da, sunt de acord