Fonduri europene pentru dezvoltarea soluţiilor on-line de afaceri

Info Financiar

de Irina Condruc

Fonduri europene pentru dezvoltarea soluţiilor on-line de afaceri

Fondurile europene disponibile la momentul de faţă în România asigură finanţare nerambursabilă şi pentru domeniul tehnologiei informaţiei şi telecomunicaţiilor (TIC) prin intermediul Programului Operaţional Sectorial „Creşterea competitivităţii economice” 2007- 2013 (POS CCE). În cadrul acestui Program există o axă prioritară dedicată special acestui domeniu, acoperind o serie largă de tipuri de investiţii - activităţi TIC.

Unul dintre obiectivele acestor finanţări se referă la creşterea eficienţei firmelor prin reorganizarea tuturor proceselor pe baza unui sistem informatic, introducerea de sisteme TIC moderne ce încurajează inovarea şi oferă sprijin pentru deciziile managementului.

Linia de finanţare dedicată special acestui domeniu este Operaţiunea 3.3.2 numită „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri”.

Proiectele vizate de acest tip de finanţări nerambursabile sunt cele care conţin una sau mai multe dintre următoarele activităţi, considerate eligibile:

  • Implementarea de sisteme informatice de comerţ electronic;

  • Implementarea de sisteme informatice pentru licitaţii electronice;

  • Implementarea de sisteme informatice pentru tranzacţii electronice securizate;

  • Implementarea de sisteme informatice de e-payment (plată electronică);

  • Implementarea de sisteme de e-learning (învăţământ la distanţă) pentru IMM;

  • Implementarea altor sisteme informatice pentru dezvoltarea/optimizarea activităţii companiei (Business 2 Business, Business 2 Consumer).

Solicitanţi eligibili

Pot depune proiecte în cadrul acestei linii de finanţare întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-urile, inclusiv microîntreprinderile), definite conform Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Activităţi eligibile

Această operaţiune asigură finanţare pentru un set de activităţi, precum:

  • Achiziţionarea serviciilor de dezvoltare şi implementare a soluţiilor software şi integrarea aplicaţiilor folosite, respectând etapele clare de dezvoltare a proiectului: analiza cerinţelor, proiectare, implementare şi testare – activitate obligatorie, pentru implementarea cel puţin a unuia dintre următoarele sisteme software:

  • sisteme informatice de comerţ electronic;

  • sisteme informatice pentru licitaţii electronice;

  • sisteme informatice pentru tranzacţii electronice securizate;

  • sisteme informatice de e-payment (plată electronică);

  • sisteme de e-learning (învăţământ la distanţă) pentru IMM;

  • alte sisteme informatice pentru dezvoltarea sau optimizarea activităţii companiei(Business 2 Business, Business 2 Consumer).

  • Achiziţionarea de servicii de consultanţă pentru pregătirea şi managementul proiectului, inclusiv servicii de asistenţă juridică pentru realizarea achiziţiilor publice;

  • Achiziţionarea de aplicaţii software şi licenţe software necesare pentru realizarea proiectului;

  • Achiziţionarea de echipamente TIC (servere, calculatoare personale de tip desktop/portabile monitoare, echipamente de reţea, echipamente periferice etc.);

  • Achiziţionarea de mijloace fixe, care nu intră în categoria de mai sus, necesare pentru funcţionarea aplicaţiei informatice;

  • Instruirea personalului care va utiliza produsele software implementate şi cel care vaasigura mentenanţa.

Domenii eligibile

Operaţiunea 3.3.2. „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri” este deschisă unui set mai larg de domenii, însă există şi o listă de domenii – coduri CAEN neeligibile, precum: unele activităţi legate de agricultură, silvicultură şi pescuit, un set de activităţi de prelucrare şi fabricare a unor produse alimentare (carne, peşte, legume, fructe, lactate, zahăr, etc), producţia de tuburi, ţevi, profile tubulare şi accesorii pentru acestea, din oţel, turnarea fontei şi a oţelului, construcţia de nave şi bărci, comerţ cu ridicata al produselor lactate, ouălor, uleiurilor şi grăsimilor comestibile, activităţi de jocuri de noroc şi pariuri, etc.

Cheltuieli eligibile

Proiectele depuse spre obţinerea de finanţare europeană nerambursabilă în cadrul acestei operaţiuni pot cuprinde următoarele tipuri de cheltuieli considerate a fi eligibile:

  • Cheltuieli pentru servicii de consultanţă care nu constituie o activitate permanentă sau periodic (exclus consultanţă fiscală, juridică):

  • servicii de consultanţă pentru elaborarea planului de afaceri, proiectului tehnic, studiilor de piaţă, alte studii necesare pentru pregătirea proiectului;

  • servicii de consultanţă în domeniul managementului de proiect şi cheltuieli necesare în procesul de achiziţii.

  • Cheltuieli pentru realizarea conţinutului iniţial (pentru proiectele de e-learning);

  • Cheltuieli pentru achiziţionarea de echipamente TIC (servere, calculatoare personale de tip desktop/portabile monitoare, echipamente de reţea, echipamente periferice, etc.) necesare pentru funcţionarea aplicaţiei informatice;

  • Cheltuieli pentru dotări care pot intra în categoria mijloacelor fixe, care nu intră în categoria de mai sus, necesare pentru funcţionarea aplicaţiei informatice;

  • Cheltuieli pentru achiziţionarea de aplicaţii informatice, licenţe, brevete, mărci, know-how:

  • cheltuieli pentru achiziţionarea licenţelor software necesare implementării proiectului, inclusiv baze de date şi soluţii de securitate;

  • cheltuieli totale pentru achiziţionarea de aplicaţii informatice - parte a proiectului - pentru realizarea cărora poate fi necesară parcurgerea următoarelor etape: analiza necesităţilor, dezvoltarea aplicaţiei, implementarea şi testarea aplicaţiei.

  • Cheltuieli pentru organizarea de cursuri de formare profesională:

  • cheltuieli legate de formarea profesională a personalului care va utiliza produsele software implementate;

  • cheltuieli legate de formarea profesională a personalului care va asigura mentenanţa soluţiei dacă acesta este angajat al beneficiarului.

Finanţarea proiectului

Valoarea maximă a finanţării acordate este de 1.640.000 lei, în timp ce valoarea minimă este de 35.000 lei.

Procentul de finanţare asigurat din fonduri nerambursabile diferă în funcţie de tipul de întreprindere, tipul de investiţie, dar şi regiunea de unde provine solicitantul. Mai multe detalii referitor la modul de finanţare se regăsesc în tabelul sinteză de mai jos.

Tip de cheltuială

Tip de întreprindere

Zona în care se implementează proiectul

% din valoarea eligibilă a proiectului

 

 

Bucureşti şi judeţul Ilfov

Celelalte judeţe

 

Ajutor de stat regional pentru investiţii

Investiţii

Micro

60%

70%

Minim 75%

Mică

Mijlocie

50%

60%

 

Ajutor

de minimis”

Instruire,

consultanţă, management de proiect, audit, informare şi publicitate

Micro

70%

 

Maxim 25%

Mică

Mijlocie

Notă* Pentru sectorul transporturi, indiferent de mărimea IMM-ului, rata de co-finanţare pentru capitolul de investiţii va fi de 40% pentru Bucureşti şi judeţul Ilfov şi de 50% pentru celelalte judeţe.

Depunerea proiectelor

Modalitatea de depunere a proiectelor presupune mai întâi completarea şi transmiterea on-line a Cererii de finanţare, la care se vor ataşa toate documentele solicitate (certificat de înregistrare la Registrul Comerţului, certificat constatator, un set de declaraţii, bilanţ contabil, CV-uri, Plan de afaceri, etc ). După această înregistrare on-line, solicitantul trebuie să depună, în termen de maxim 5 zile lucrătoare, dosarul în format fizic la sediul Organismului de Implementare.

Această linie de finanţare nu a mai fost deschisă depunerii de proiecte încă din anul 2008, când a fost lansată o sesiune de primire de proiecte în perioada 2 septembrie – 12 decembrie 2008. Însă, în perioada următoare (martie-aprilie 2011), se estimează a fi lansat un nou apel de proiecte pentru această linie de finanţare, cu depunere continuă până la epuizarea bugetului alocat sesiunii. De asemenea, la acest apel se impune obligativitatea prezentării din partea solicitantului a unei scrisori de confort angajante la depunerea cererii de finanţare.

Aşadar, în cazul în care doriţi să accesaţi această oportunitate de co-finanţare nerambursabilă, având în vedere termenul apropiat de lansare a operaţiunii, specialiştii COMPASS vă recomandă să demaraţi din timp identificarea şi analiza alternativelor de investiţii, precum şi elaborarea dosarului de proiect (cerere de finanţare, plan de afaceri, etc) pentru a asigura reuşita proiectului dumneavoastră.

_______________________________________________________________

IRINA CONDRUC Specialist finanţări nerambursabile, COMPASS Consulting

_______________________________________________________________


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord