LogiMAT 2013, Stuttgart

Logistica

de T&T

LogiMAT 2013, Stuttgart

La ediţia din acest an a LogiMAT, cea de-a 11-a ediţie a Târgului Internaţional pentru Distribuţie, Manipulare Materiale şi Flux de Informaţii, s-au înregistrat creşteri semnificative în ceea ce priveşte spaţiul de expunere, numărul expozanţilor şi al vizitatorilor.

 

Câteva date despre LogiMAT 2013

Timp de trei zile, de la 19 la 21 februarie 2013, un total de 1003 expozanţi (+9,5%, în comparaţie cu anul record 2012) din 26 de ţări - dintre care 130 au fost expozanţi pentru prima oară - şi-au prezentat ultimele produse şi soluţii la Stuttgart, sub motto-ul „Intralogistics-direct. Market place for inovations”. Pentru prima oară LogiMAT a avut loc în şase hale de expoziţie, în aripile de nord şi de sud ale Noului Centru de Târguri Stuttgart - un total de 74000 m2 de spaţiu expoziţional (+16,5% faţă de 2012).

 

Peter Kazander, Director Expoziție

 

Din cele 181 de companii internaţionale (+2,5%), aproape unul din cinci expozanţi la LogiMAT a provenit din afara Germaniei. Aceştia au reprezentat 18% din numărul total al expozanţilor. După Germania, ţările cel mai bine reprezentate au fost Olanda, Elveţia, Italia şi Austria. Paisprezece dintre companiile expozante îşi au sediul central peste ocean, mai exact în Australia, China şi SUA. „Aceste rezultate arată că LogiMAT s-a consolidat cu fermitate ca expoziţia anuală internaţională cea mai mare dedicată logisticii în Europa”, a tras concluzia Directorul Expoziţiei, Peter KAZANDER. „Iar faptul că, în prezent, LogiMAT intră tot mai mult în atenţia expozanţilor de peste ocean este dovada importanţei acordate LogiMAT, inclusiv în afara Europei, ca o platformă de prezentare a companiilor, produselor şi serviciilor şi ca un forum pentru realizarea contactelor internaţionale de afaceri”.

Tendinţe similare au fost evidente în statisticile pentru vizitatorii de la LogiMAT 2013. În ciuda problemelor meteorologice şi a grevelor de la o serie de aeroporturi, LogiMAT a atras un total de 29500 de vizitatori în cele trei zile ale târgului. Unul din opt vizitatori au venit din străinătate, iar dintre aceştia, zece procente au fost de peste ocean.

 

LogiMAT a fost şi în acest an un barometru pentru dezvoltarea sectorului „intralogistic”, în ceea ce priveşte capacitatea sa de inovare, dar şi pentru situaţia din interiorul sectorului, constatându-se că proiectele internaţionale şi exporturile iau avânt. „Previziunile pentru anii viitori sunt excelente,” afirmă KAZANDER. „LogiMAT va rămâne un spaţiu extraordinar pentru a porni o afacere în domeniul «intralogisticii» şi o vitrină superbă, concentrată pentru toate cele care se întâmplă în cadrul acestui sector”, adaugă acesta.

 

Ediţia următoare a LogiMAT 2014 se va desfăşura între 25-27 februarie 2014.

 

Premiile pentru cele mai bune produse şi servicii din cadrul sectorului

Pe 19 februarie 2013 au fost anunţaţi câştigătorii  „Premiilor pentru Cel mai bun Produs”. Ceremonia de premiere a avut loc, în acest an, pentru prima dată, ca parte a ceremoniei oficiale de deschidere a LogiMAT, în faţa unei numeroase audienţe, în hala de expoziţii.

 

În acest an, toate propunerile pentru competiţie au fost examinate în detaliu, înainte de expoziţie, de către un juriu format din şapte membri independenţi, jurnalişti şi profesori de prestigiu din domeniu. În conformitate cu condiţiile acordării premiilor, juriul a ales produsele câştigătoare la categoriile „Aprovizionare, manipulare, depozitare”, „Colectarea  comenzilor, ambalare, protecţie” şi „Software, comunicare, IT. Profesorul dr.ing. Willibald A. Günthner, Şeful Catedrei de Tehnologie de Manipulare a Materialelor, Flux de Materiale şi Logistică de la Universitatea Tehnică din München, în calitate de membru al juriului, a prezentat alegerile acestuia.

 

Pentru realizările deosebite în vederea reducerii costurilor şi creşterii productivităţii, companiile care au impresionat cel mai mult juriul au fost:


1. La categoria „Aprovizionare, manipulare, depozitare” câştigător a fost firma de automatizare Energiesysteme AG din March, de lângă Freiburg, pentru sistemul său energetic pe bază de ioni de litiu liflex pentru  transportoare electrice amplasate pe sol, acţionate cu baterii în domeniul 24V. Acest nou tip de sistem de alimentare cu energie pe bază de ioni de litiu oferă o durată de serviciu mai lungă atât ca durată de viaţă, cât şi ca număr de cicluri, având o durabilitate dublă faţă de bateriile pe bază de plumb, pe care le înlocuiesc prin câţiva paşi simpli.

Integrat în pachetul de baterii se află un sistem de management al bateriilor, care monitorizează celulele individuale şi bateria ca întreg; acesta previne depăşirea valorilor limită, inclusiv în timpul încărcării.

Sistemul energetic inovativ liflex are un efect semnificativ asupra unor factori ca de exemplu manipularea bateriei, întreţinere, utilizarea energiei, restricţii în ceea ce priveşte aplicaţiile, durabilitatea şi productivitatea, aducând beneficii majore operatorilor flotilei de vehicule şi utilizatorilor de transportoare la sol acţionate electric. Efectele pozitive includ o creştere a eficienţei, costuri mai mici şi oportunitatea optimizării ulterioare a proceselor „intralogistice”.

 


2. La categoria „Colectarea comenzilor, ambalare, protecţie” câştigător a fost  Quick Pick™ Remote de la Crown Gabelstapler GmbH&Co.KG din München.

La operaţiile de colectare a comenzilor care implică un nivel minim de rafturi, 35% din timp este consumat prin deplasarea de la raft la platforma operatorului, iar 15% sunt consumate pentru conducerea prin culoar. Prin utilizarea sistemului Quck Pick™ Remote productivitatea poate fi mărită în mod semnificativ.

Sistemul combină colectorul Crown de nivel scăzut cu o operare intuitivă de la distanţă, integrată cu o mănuşă de lucru. Procedând astfel, operatorul poate să-şi deplaseze vehiculul înainte prin apăsarea unui buton, fără ca el să stea pe platformă, având, astfel, ambele mâini libere.

Determinările au arătat că utilizând noul sistem, lista activităţilor poate fi terminată cu 25% mai rapid. Numărul mişcărilor de urcare şi de coborâre pe şi de pe platformă se reduc în mod considerabil. Odată cu accelerarea întregului proces de colectare a comenzilor, procesul de operare, mai uşor prin utilizarea sistemului Quick Pick™ Remote, are un efect pozitiv şi asupra bunăstării operatorului însuşi.

 


3. IPO Plan GmbH din Leonberg a impresionat juriul de la categoria „Software, comunicare, IT” cu software-ul de vizualizare 4D şi de planificare, IPO.Eye. Această nouă tehnologie revoluţionează planificarea unui produs şi a unui proces în fabrici producătoare, prin vizualizarea unor relaţii complexe.

Scopul real al „planificării montajului” a implicat, până acum, procese lungi şi  complicate de scanare şi pregătire a datelor pentru prezentarea modelului CAD 3D, cu care planificatorul era capabil să efectueze activitatea de planificare. Adesea furnizori externi de servicii erau împuterniciţi să evalueze linia de asamblare şi să colecteze date referitoare la toate rafturile, autocamioane şi locuri de muncă - toate presupunând mulţi bani. Prin eliminarea acestei etape de colectare a datelor, care putea dura săptămâni în şir, producţia poate începe mai repede şi acest lucru aduce reduceri semnificative ale costurilor pentru firmă. În special industria de automobile a implementat cu succes acest instrument software - care este unic în întreaga lume - pentru planificarea şi optimizarea locurilor de asamblare.

 

Premiul pentru „Cel Mai Bun Produs” a fost lansat acum zece ani de către organizatorii LogiMAT, ca o modalitate de a evidenţia realizările expozanţilor săi, dintre care mulţi sunt firme mici şi mijlocii. Cu toate acestea, scopul acestor premii nu este dimensiunea, ci calitatea. Câştigătorii beneficiază de oportunitatea de a face reclamă produselor şi soluţiilor lor. Companii binecunoscute şi media suportă premiile, în calitate de parteneri. Câştigătorii competiţiei primesc o medalie şi un certificat. 



Accept cookie

Acest site web utilizează module cookie în scopuri funcţionale, de confort şi statistică.

Dacă sunteţi de acord cu această utilizare a modulelor cookie, faceţi clic pe "Da, sunt de acord". Termeni si conditii

Nu sunt de acord Accept doar cookie functional Da, sunt de acord