Automobile recreate

Masini-Unelte

de Teximp International

Automobile recreate

Jim Stokes Workshops Limited este o companie specializată în restaurarea, reconstruirea și întreținerea neprețuitelor automobile de epocă, în special Alfa Romeo 8C din anii 1930. Pentru a recrea motoarele și componentele acestora – pentru a fi cât mai aproape de originale – compania a investit în trei centre de prelucrare verticale CNC Haas.

Compania a fost înființată cu mult înainte ca automobilele clasice să devină obiecte de colecție pentru miliardari. Obsesia lui Jim era modelul Alfa Romeo 8C, construit între 1931 și 1939. Nimeni nu-și închipuia că acest model va deveni unul dintre cele mai râvnite automobile de epocă din lume. În timp, Grupul JSW a fost recunoscut pentru competența sa, legată de modelul 8C, precum și pentru cunoștințele despre automobilele Aston Martin, Ferrari, Jaguar, Lancia, Mercedes și Rolls-Royce, care sunt aduse pentru reparații și verificări, și doar ocazional pentru restaurare completă.

Compania a mai construit și șase reproduceri ale modelului Lancia D50 și un mic Ferrari 156 Sharknose: monoposturi clasice de curse din 1950 și, respectiv, 1960. Aspectul autentic al mașinilor este la un nivel atât de ridicat, încât se califică pentru pașapoarte FIA, ceea ce le permite să concureze în competiții rezervate automobilelor clasice de marcă.

Astăzi, Grupul JSW, care are 50 de angajați, are patru divizii: Triple M se concentrează pe fabricarea de piese; South Shore se specializează în caroserii și structuri prefabricate; Classics by JSW se ocupă mai mult de vehiculele „de fiecare zi“ și Jim Stokes Workshops Ltd, care este compania cea mai cunoscută a grupului.

Triple M deține trei centre de prelucrare verticale CNC Haas: un VF-2, un VF-5 și un VF-6.

Acestea permit companiei Triple M să producă unicate sau serii de piese mai bune decât cele noi, cum ar fi chiulase, blocuri motoare, supape, cartere, carburatoare, pompe de ulei și apă, precum și multe altele. „Îmi place tehnologia americană și îmi place cum funcționează mașinile Haas,“ spune domnia sa. „S-au dovedit a fi mașini productive, fiabile, care ne-au permis să readucem în cadrul companiei o mare parte din producția de piese.”

Un vizitator frecvent al atelierului este chiar automobilul câștigător al cursei de 24 de ore de la Le Mans din 1923. „Proprietarul acelei mașini, ca mulți alții, nu vrea să participe la curse cu motorul original; este prea valoros din punct de vedere istoric. În schimb, noi fabricăm un motor de schimb, conform specificațiilor sale. Putem face acest lucru cu motoare, cutii de viteze, osii, orice. Așadar, dacă vrei să concurezi agresiv cu acestea, o poți face fără a deteriora vehiculul original. Toate prelucrările de piese sunt făcute pe mașinile Haas.“

Dintre cele trei mașini-unelte CNC Haas din fabrică, VF-5 are un arbore cu 10.000 rot/min, iar VF-2 și VF-6 au arbore cu 7.500 rot/min. Două dintre mașini au mese rotative Haas ca a patra axă.

„La ora actuală am acoperit o mare parte din necesarul de performanță și de capacitate. Trebuie să prelucrăm cartere foarte mari pentru motoarele AC, așa că avem nevoie de ceva cu o cursă de 1,6 m, ceea ce înseamnă că VF-6 este mașina perfectă.

Are multe scule ș24+1ț și avem instalată și o a patra axă, pe care o folosim când lăsăm mașina să lucreze peste noapte, la piese cum ar fi fuzetele. În timpul zilei folosim restul batiului pentru alte lucrări. De pildă, avem acum în lucru blocuri motoare, pe care le construim din două jumătăți identice. Putem produce 95% din piesele de motor folosind patru axe, pentru că lucrul la alezaje nu este foarte sofisticat.“

Jim Stokes, General Manager JSW Group, alaturi de o Alfa Romeo 8C din anul 1931, recondiționata

Jim Stokes vorbește fără echivoc și fără ezitare despre utilitatea și versatilitatea mașinilor-unelte Haas. „Pot să iau o lucrare, să o pun pe oricare dintre mașinile Haas și voi obține aceleași rezultate în ceea ce privește calitatea și repetabilitatea,“ spune domnia sa cu entuziasm. „Comanda numerică a fiecărei mașini este identică cu a celorlalte. Avantajul suplimentar este că, dacă știi să folosești o mașină Haas, poți să le folosești pe toate. În timp, dorim să înlocuim toate mașinile din fabrică cu Haas, unele, poate, chiar cu 5 axe. În fond, potențialul firmei noastre constă în atelierul de prelucrare. Avem programate mai multe proiecte și, dacă se concretizează toate, următorii 2 - 3 ani vor fi extraordinari!“


Accept cookie

Acest site web utilizează module cookie în scopuri funcţionale, de confort şi statistică.

Dacă sunteţi de acord cu această utilizare a modulelor cookie, faceţi clic pe "Da, sunt de acord". Termeni si conditii

Nu sunt de acord Accept doar cookie functional Da, sunt de acord