EMO Hanovra 2013

Masini-Unelte

de T&T

EMO Hanovra 2013

Pe 24 aprilie 2013, la hotelul Radisson Blu, în prezenţa a numeroşi jurnalişti, a avut loc conferinţa de lansare a EMO Hanovra 2013. Evenimentul a fost organizat de Deutsche Messe în colaborare cu Asociaţia Producătorilor Germani de Maşini-Unelte (VDW) şi Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană. Desfăşurat sub motto-ul „Intelligence in Production”, EMO Hanovra 2013, care va avea loc între 16-21 septembrie, este expoziţia de referinţă la nivel mondial pentru întreaga industrie a prelucrării metalelor, fiind locul unde producătorii de maşini-unelte şi componente prezintă clienţilor internaţionali produse, soluţii şi servicii pentru abordarea provocărilor din industrie. 

Profitând de faptul că la conferinţa de presă a participat dl. Cristoph Miller, Managing Director EMO Hannover, în cadrul VDW, vă prezentăm în continuare un scurt interviu pe care acesta a avut amabilitatea să-l acorde T&T.

 

EMO Hanovra 2013, important pentru specialiştii din România

Anul trecut România a importat maşini-unelte în valoare de aprox. 290 milioane euro, depăşindu-se valoarea importurilor din 2008, înaintea crizei economice. În acest context, la EMO Hanovra 2013, clienţii români îşi pot întâlni furnizorii din Europa, Asia şi Statele Unite. Pentru specialiştii din România vizita la EMO este absolut necesară, ei putându-se informa despre tendinţele şi inovaţiile din industria de prelucrare a metalului din toată lumea.

De asemenea, pentru producătorii români de maşini-unelte, EMO Hanovra 2013 este platforma ideală pentru identificarea unor noi parteneri de afaceri şi pentru stabilirea de contacte cu potenţiali clienţi, din întreaga lume. La ediţia din 2011, au fost prezenţi la EMO Hanovra peste 300 de vizitatori de specialitate şi producători din România.

 

Interviu cu dl. Cristoph Miller, Managing Director EMO Hannover, în cadrul VDW

T&T: Puteţi detalia mai multe despre conceptul EMO din acest an - ,,Inteligenţa în producţie”?

Cristoph Miller: Plecăm de la faptul că toţi producătorii vor să-şi arate forţa inovativă pe pieţele globale. Cuvintele cheie sunt: eficienţă, calitate, flexibilitate şi disponibilitate. Provocarea, în special pentru producătorii europeni, este capacitatea lor de a pune la dispoziţia clienţilor de pe diversele pieţe globale, pe lângă maşinile-unelte, întreaga gamă de servicii.

Esenţială este dezvoltarea maşinilor-unelte, a tehnicii de control, precum şi a soluţiilor software şi a proceselor. Odată aceste probleme rezolvate, se pune problema intercomunicării. Sistemele de producţie moderne trebuie să fie mereu interconectate şi adaptate la întregul sistem IT al întreprinderii. ,,Intelligence in Production” le garantează acestora că tehnologia inteligentă comunică independent cu sistemele de control şi management. De asemenea, operatorii maşinilor-unelte sunt în faţa unor provocări complexe: asigurarea calităţii, suprave­gherea, mentenanţa, sunt numai câteva dintre acestea. ,,Intelligence in Production” sprijină operatorul în îndeplinirea cu succes a acestor sarcini. Astfel, maşinile-unelte pot conţine elemente multimedia de control, sisteme de diagnoză web, teleservice, concepte inovative hotline etc. Adaptarea acestor funcţii inteligente de asistenţă pentru operatorii maşinilor-unelte pe pieţele respective, organizate individual sau în colaborare cu furnizorii locali, este o caracteristică unică, valoroasă pentru vânzător şi apreciată de client.

 

T&T: La IMTS Chicago 2012, au fost prezente, pentru prima oară, companii producătoare de maşini pentru prelucrarea aditivă.  La EMO există un spaţiu dedicat prelucrării aditive? Sunt companii  care vor expune astfel de echipamente?

C.M.: În acest moment nu există o grupă de produse a imprimantelor 3D. La EMO sunt expuse maşini-unelte pentru prelucrarea metalelor, destinate producţiei de masă. Echipamentele 3D nu sunt încă atât de performante încât să fie utilizate în producţia industrială de masă, ele fiind doar pentru producţia individuală. Dar cred că vor exista expozanţi care vor oferi aceste produse pentru realizare de prototipuri.

 

T&T: Am observat că, în cadrul EMO 2013, aveţi un program care se adresează tinerilor, cu scopul atragerii acestora către domeniul construcţiei de maşini. încă din urmă cu câţiva ani şi în Germania exista un deficit al abordării profesiilor tehnice de către tineri. Care este acum situaţia? Ce măsuri s-au luat pentru rezolvarea acestei probleme?

CM: Şi la noi, ca şi în România, există de mai mulţi ani un deficit de specialişti. Într-adevăr, interesul din ce în ce mai scăzut pentru profesiile şi meseriile tehnice este evident, ceea ce a determinat VDW să se implice în această problemă. În 2009 s-a constituit chiar Fundaţia VDW pentru Tinerii Profesionişti. Împreună cu Fundaţia încercăm să-i atragem pe tineri să aleagă meserii tehnice. Ca să ne putem păstra avansul inovativ şi calitatea ridicată a maşinilor pe care le producem trebuie să avem permanent tineri foarte bine pregătiţi. Pentru a realiza acest lucru, ne adresăm direct şcolilor, ne implicăm în pregătirea profesorilor, astfel încât aceştia să fie la curent cu cele mai noi evoluţii din industrie, pentru ca împreună să participăm la formarea curiculei.

Un bun exemplu de implicare este chiar programul din cadrul EMO. Sub motto-ul ,,Job mit Power”, Fundaţia invită la EMO Hanovra 2013, împreună cu parteneri din industrie, şcoli profesionale şi universităţi, peste 6000 de tineri din şcolile cu profil general şi profesional. În cadrul programului, tinerii au ocazia să vadă live maşinile şi procesele. Participanţii pot vedea ucenici lucrând la maşini, pot pune întrebări şi pot chiar ei să intervină. Obiectivul Fundaţiei şi al firmelor expozante este atragerea de tineri calificaţi şi interesaţi de domeniu.

 

T&T: Vă mulţumim pentru interviu. Ne vedem în septembrie, la EMO Hanovra 2013.

CM: Vă aşteptăm!


Explicație poză: Dl. Cristoph Miller, Managing Director EMO Hannover (dreapta) şi dl. Hartwig von Saβ, Director Comunicare Deutsche Messe AG

Pentru detalii privind participarea la EMO Hanovra 2013, contactaţi:

Luminiţa Constantin, Reprezentanta Deutsche Messe în România, Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană;
Tel.: 021.207.91 64; Fax: 021 223 10 50; e-mail: constantin.luminita@ahkrumaenien.ro