EMO Hanovra 2017, la Bucureşti

Masini-Unelte

de T&T

EMO Hanovra 2017, la Bucureşti

EMO Hanovra este evenimentul lider la nivel mondial, atât prin mărimea sa, cât și prin numeroasele inovații lansate cu această ocazie.Ediția din 2017, ce se va desfășura în perioada 18-23 septembrie la Hanovra, Germania, se anunță a fi și mai spectaculoasă decât cea din 2013, la mijlocul lunii martie fiind deja înscrise peste 1950 de companii expozante din 42 de țări, nivelul înregistrărilor fiind mult mai ridicat față de ediția anterioară desfășurată la Hanovra.

EMO este considerat de către toți cei din domeniu ca fiind evenimentul inovațiilor pentru tehnologiile de producție. Aceasta deoarece producătorii își programează lansarea ultimelor noutăți și inovații la EMO, în fața publicului de specialitate din întreaga lume. Putem menționa că la ediția din 2013, 45% dintre expozanți au venit la târg cu produse inovative. La ediția din acest an organizatorii se așteaptă ca procentul să crească.

Sub motto-ul „Connecting systems for intelligent production”, VDW (Asociația Germană a Producătorilor de Mașini-Unelte) abordează ca teme principale ale EMO Hanovra 2017 digitalizarea și interconectarea producției, experții așteptându-se, în contextul interconectării, la un salt remarcabil în ceea ce privește creșterea productivității și a competitivității utilizatorilor din toate branșele.

Dacă Industria 4.0 este în continuare un element central al evenimentului, regăsindu-se în expoziția specială „Zona Industria 4.0” în care sunt implicate mai multe organizații internaționale, cum sunt: Platforma Germană Industrie 4.0, Consorțiul Industrial Internet din SUA, Alianța Industrie du Futur din Franța, Made in China 2025, Inițiativa Industrial-Value-Chain din Japonia, Additive Manufacturing, un domeniu cu o creștere exponențială, este prezent la EMO prin cele mai noi evoluții, vizitatorii putând lua contact cu idei de noi aplicații care se pot dezvolta cu ajutorul prelucrării aditive.

Cunoscându-se faptul că oriunde în lume, din cauza costurilor de investiție mari, întreprinderile mici și mijlocii au greutăți la implementarea unui sistem complet automatizat și interconectat, de fapt la implementarea conceptului ,"Smart Factory", EMO Hanovra va oferi și acestor companii soluții inteligente și inovații care creează valoare pentru utilizatorii de mașini și cresc competitivitatea producătorului mașinii.

Venind în întâmpinarea tinerilor antreprenori, pentru firmele cu cifra de afaceri sub 10 milioane de euro EMO Hanovra 2017, pune la dispoziția acestora o platformă, sub motto-ul „Start-ups for intelligent production”. Obiectivul este sprijinirea companiilor tinere în promovarea și vânzarea inovațiilor acestora. Start-up-urile se constituie din proiectele de cercetare ale universităților sau din companiile înființate de la zero de tinerii antreprenori care dezvoltă, spre exemplu, software pentru interconectareamașinilor și proceselor sau imprimarea  3D pentru componente metalice.

În ceea ce privește găsirea unor soluții pentru problemele legate de forța de muncă din industria germană, foarte importantă este implicarea VDW, prin „Fundația pentru personalul nou angajat din domeniul construcțiilor de mașini”, care organizează standul special pentru tineret la EMO Hanovra 2017. Sub motto-ul „Fă ceva pentru viitor! Șansa ta în domeniul construcțiilor de mașini”, acest stand se adresează instructorilor, profesorilor și elevilor. Viitorii specialiști trebuie să fie pregătiți pentru noile provocări, atât în școală, cât și în companii. În acest sens, trebuie să colaboreze toți participanții la procesul de pregătire profesională, inclusiv ministere, școli, profesori și asociații. De la începutul programului, din 2001, și până în prezent, au venit la EMO Hanovra peste 40.000 de tineri.

Şi România (mai) produce maşini-unelte!

Conform statisticilor VDW, în 2016 valoarea producției s-a ridicat la 64 milioane de euro. Peste 60% din producție este exportată, din care aproape o cincime pe cea mai importantă piață, Germania. În 2016, companiile românești au livrat în primul rând componente și accesorii în valoare de 17 milioane de euro. Această valoare este cu 36% mai mare decât în anul precedent.

În acest context, EMO Hannover 2017 este locul perfect pentru producătorii de componente pentru mașini-unelte să se prezinte pe piața internațională. Până acum la EMO s-au înscris patru companii românești: EMSIL, IPROMET FOCȘANI, NOVA GRUP și PROINVEST. În ceea ce privește numărul de vizitatori români, acesta este în continua creștere de la o ediție la alta, în 2013 numărul acestora ajungând la aproape 500.

Pentru cei ce doresc să viziteze EMO Hannover 2017, T&T, în calitate de partener al Deustche Messe, vă pune la dispoziție un număr de 200 de bilete gratuite de intrare la eveniment. Cei interesați sunt rugați să ne contacteze la: Tel.: 021.340.28.68 , Email: mihaela.iliescu@tehnicmedia.ro

În cadrul conferinței de presă, cu intenția de a afla detalii despre cel mai important eveniment la nivel mondial din domeniu, am realizat pentru cititorii T&T un scurt interviu cu domnul Christop Miller, Director Târguri VDW, și domnul Hartwig von Saß, Purtător de cuvânt Deutsche Messe Ag.

Interviu cu Christop Miller, Director Târguri VDW şi Hartwig von Saß, purtător de cuvânt Deutsche Messe AG

T&T: Ținând cont de faptul că atât CeBIT, cât și Hannover Messe, ambele târguri organizate tot de Deutsche Messe la Hanovra, au ca teme digitalizarea afacerilor (CeBIT) și interconectarea producției (Hannover Messe), în ce măsură credeți că se va suprapune ca tematică EMO, care are ca domeniu principal mașinile-unelte, cu cele  două evenimente?

Christop Miller: Într-adevăr, EMO Hannover reprezintă singurul târg din Hanovra care are ca temă expozițională principală mașinile-unelte. Ceea ce înseamnă că tematica principală este tehnica inovativă de producție. Sigur că în agenda acestui târg se regăsesc tematici precum soluții software, CAD-CAM, sau automatizarea, ele sunt generale și sunt prezente și în alte târguri din Hanovra. De fapt, în conceptul Smart Factory domeniile se întrepătrund foarte bine. Nu putem vorbi de Smart Factory fără software sau automatizări.

Hartwig von Saß: Considerăm că digitalizarea este tendința cea mai importantă în tot ceea ce reprezintă lanțul de producție. Acest lucru se observă foarte clar și la Hannover Messe în cadrul Digital Factory, sau în cadrul altor târguri de specialitate, și sigur că reprezintă o tematică importantă și pentru EMO. La fel de adevărat este și faptul că ne preocupăm să atragem expozanți și din alte domenii IT, cum ar fi de exemplu SAP, IBM sau Microsoft, toți aceștia participând și la târguri cu alte profiluri. În ceea ce privește detaliile organizării, toate deciziile sunt luate de comun acord cu cei de la VDW. Scopul organizării acestor târguri este acela de a răspunde cerințelor unui anumit grup de factori decizionali, unui anumit grup de persoane interesate.

T&T:  Vedem că software-ul se regăsește în toate procesele industriale inteligente. Există o creștere a suprafeței ocupate de către companiile de software în cadrul EMO din acest an față de edițiile anterioare?

Christop Miller: Da, într-adevăr este o creștere chiar foarte vizibilă! În ceea ce privește secțiunea de digitalizare, am observat că avem companii participante care nu au mai fost niciodată la noi până acum, anul acesta fiind primul an în care s-au decis să participe.

T&T:  Acum, am o întrebare referitoare la un context mai larg. Conectarea afacerilor este în acest moment și foarte adâncă și foarte extinsă, globalizată. Referindu-mă la domeniul producției, aceasta este cumva transfrontalieră și foarte strânsă în Uniunea Europeană, și nu numai. Cum abordează EMO, ca platformă globală de dezvoltare a afacerilor în domeniul producției, partea de sprijin pentru industrii suport, cum este, și după cifre putem vedea, cea a României care importă foarte mult din Germania?

Christop Miller: Este corect ceea ce ați spus. În calitate de platformă de conectare a oamenilor de afaceri, încercăm să venim în sprijinul expozanților noștri inclusiv prin prezența factorilor de decizie politici. De altfel, la târgurile anterioare pe care le-am organizat am invitat diverse delegații de politicieni care să participe la astfel de întruniri. De două ori în trecut, am avut delegații chiar și din partea Parlamentului European. Discursurile de introducere au fost ținute de Președintele Federal al Germaniei, dar și de fostul președinte al Comisiei Europene, domnul José Manuel Barroso, care au deschis aceste târguri. Toate aceste lucruri ar trebui să vină în sprijinul eliminării tuturor barierelor existente și să consolideze, să îmbunătățească relațiile bilaterale comerciale dintre națiuni.

T&T:  Cred că viteza cu care reacționează puterea politică s-ar putea să fie un oarecare handicap pentru dezvoltarea relațiilor directe eficiente dintre companiile ce conlucrează în cadrul economiei globalizate, care necesită un alt regim de viteză de reacție.

Christop Miller: Din păcate, noi nu putem influența foarte mult acest proces. Însă, în calitate de târg de top la nivel mondial, scopul principal este de a facilita relațiile de afaceri dintre oameni, acesta este obiectivul. {i tocmai din această perspectivă, organizarea unor astfel de evenimente aduce împreună diverși oameni din contexte variate care pot să discute despre situațiile și politicile actuale. Deci cu atât mai important este rolul acestor târguri de a aduce oamenii împreună și să îmbunătățească astfel interacțiunea lor.

T&T:  Am văzut că veniți în sprijinul start-up-urilor printr-un program special, ,,Start-ups for intelligent production”. Care sunt facilitățile pentru start-up-urile care participă la eveniment?

Christop Miller: Pe de o parte, firmele care accesează această oportunitate beneficiază de avantajul prețului, având tarife speciale. În ceea ce privește standul, companiile start-up care se prezintă la târg dispun deja de un stand complet, dotat cu tot ceea ce trebuie, începând de la catering și terminând cu hostess-ele, astfel încât tot ceea ce trebuie să facă aceste companii start-up este să își prezinte produsele.

T&T:  Ar putea fi interesant și pentru companiile din România. Mai sunt standuri disponibile?

Christop Miller: Mai există un stand liber în secțiunea Industrie 4.0, expoziția specială, care este prevăzută pentru aceste start-up-uri. Ca o completare, în principiu, sunt sprijinite companiile start-up din Germania, dar venim și în sprijinul altor companii din străinătate.

T&T:  Pentru companiile românești interesate să participle ca expozanți la EMO Hannover, le putem transmite că încă se mai pot înscrie?

Christop Miller: Da, sigur. În acest moment (n.r. – 5 aprilie), încă mai există această posibilitate. Pentru detalii, companiile interesate o pot contacta pe doamna Luminița Constantin, reprezentanta Deutsche Messe în România.


T&T:  Vă mulţumesc!


Accept cookie

Acest site web utilizează module cookie în scopuri funcţionale, de confort şi statistică.

Dacă sunteţi de acord cu această utilizare a modulelor cookie, faceţi clic pe "Da, sunt de acord". Termeni si conditii

Nu sunt de acord Accept doar cookie functional Da, sunt de acord