EMO Hanovra 2019, la Bucureşti

Masini-Unelte

de T&T

EMO Hanovra 2019, la Bucureşti

Pe 15 aprilie, s-a desfășurat la București conferința de presă EMO 2019, dedicată ediției cu numărul 22 a celei mai importante expoziții mondiale pentru prelucrarea metalelor, ce se va desfășura în perioada 16-21 septembrie la Hanovra, Germania.

La evenimentul desfășurat în prezența a numeroși jurnaliști, au participat Christoph Miller - Director târguri VDW (Asociația Germană a Producătorilor de Masini-Unelte), Frankfurt am Main, Stefanie Maeckler - Director Departament Târguri găzduite și în parteneriat, DMAG Hannover și Luminița Constantin - Reprezentanta Deutsche Messe în România și Republica Moldova.

Sub motto-ul Smart technologies driving tomorrow‘s production!, vizitatorii EMO 2019 vor fi, în primul rând, mai informați și mai orientați. Aici vor putea afla informații despre cele mai noi dezvoltări existente la furnizorii de tehnologie din toată lumea, dar și despre tendințele din automatizare, eficiență energetică, securitatea muncii, noi procedee și materiale de producție. Și tot aici se vor putea orienta în ceea ce privește tendințele din industrie, constituirea unor noi modele de afaceri, șanse de cooperare cu start-up-uri, asigurarea forței de muncă necesare sau atragerea de forță de muncă tânără.

Tehnologiile smart sunt cheia pentru o productivitate mai mare, o calitate mai bună și mai multă flexibilitate. Acestea sunt obiectivele clasice care se află în centrul noilor dezvoltări din domeniul tehnicii de producție. Digitalizarea și interconectarea inteligentă a fabricii facilitează apariția unor noi funcții, precum Process Monitoring sau Predictive Maintenance, care fac un pas mai departe împreună cu învațarea automată, utilizând Smart Data și analiza de date.

Acestea creează baza pentru noi modele de business, astfel încât clienții și ofertanții să atingă următoarea treaptă de eficiență. Aproape fiecare expozant EMO este preocupat în principiu de noi soluții. Noi concepte din Industria 4.0 apar în toate domeniile, în ceea ce privește mașinile, componentele, sistemele de control, sistemele de măsurare și fluxul de material.

Temele centrale de la EMO 2019 vor fi:

  • IoT în producție se va regăsi sub forma unui spațiu propriu de prezentare - acest spațiu de prezentare este rezervat pentru expozanții individuali din domeniile tehnică de control, software și tehnică de automatizare, a unei expoziții dedicate industriei 4.0 area - zonă dedicată companiilor inovative și din cercetare, și a Forumului tendințelor în industria 4.0.
  • additive manufacturing circle – aici se vor regăsi firmele din întregul lanț al fabricației aditive,care iau parte la EMO Hanovra: furnizori mai mici de sisteme, companii de software, scanere 3D, materiale și furnizori de servicii de producție. La EMO va fi posibilă comparația între fabricația aditivă și procesele convenționale de așchiere.
  • start-up-uri din domeniul producției – pentru stimularea colaborării și pentru a crea o sinergie de interese, EMO Hanovra 2019 își concentrează atenția pe start-up-uri și, pentru a doua oară, prezintă start-up-uri pe propria platformă, cu titlul Young Tech Enterprises @ EMO Hannover 2019. s-a reușit prentru prima dată la EMO organizarea acordării premiului special Inovații digitale în producție, în cadrul concursului pentru fondatorii de start-up-uri.
  • inițiativa de recrutare pentru asigurarea necesarului de personal calificat - VDI-Nachrichten, revista celei mai mari asociații germane de inginerie, organizează la EMO un târg de recrutare pe durata a două zile, pe 17 și 18 septembrie. Grupul țintă sunt expozanții EMO și vizitatorii care se prezintă ca angajați interesanți. Târgul se adresează specialiștilor din domeniu și al celor din mediul academic. Evenimentul va fi însoțit de un forum pentru marketing de personal de succes și pentru sfaturi în ceea ce privește candidatura.

„Toți producătorii importanți din domeniul tehnicii de producție se prezintă la Hanovra, la cea mai mare și cuprinzătoare expoziție pentru tehnica de producție industrială. Nimeni nu lipsește“, afirmă Christoph Miller.

Până la sfârșitul lunii martie s-au înregistrat peste 1.900 de expozanți din 46 de țări. Participă lideri de piață din toate domeniile tehnologiei, de exemplu DMG Mori, FFG, Mazak, Siemens, Grob, Doosan, Fanuc, Okuma, Makino, Index, GF Machining Solutions, Chiron, Trumpf, SLM, Stratasys, Paul Horn, Iscar, Sandvik, Kuka și mulți, mulți alții. Din România sunt prezenți trei expozanți: EMSIL, Inteligent LABS și Nova Group.

În continuare vă prezentăm un scurt interviu cu Christoph MILLER - Director târguri VDW, Frankfurt am Main, Germania, realizat cu ocazia conferinței de presă.

Interviu cu Christoph MILLER - Director târguri VDW, Frankfurt am Main, Germania

Christoph Miller

T&T: Care este cea mai mare provocare în organizarea EMO 2019?

Christop Miller: În primul rând, o provocare o reprezintă păstrarea caracterului internațional al expoziției. Spre deosebire de toate celelalte târguri, care se denumesc internaționale, punând astfel accentul originea expozanților, la EMO Hanovra vin vizitatori de specialitate din toată lumea. Turul global pentru promovarea EMO este dovada efortului depus pentru păstrarea gradului ridicat de internaționalizare.

În al doilea rând, inovarea este o altă chestiune care ne preocupă, și ne dăm toata silința să acoperim și să prezentăm teme noi în cadrul platformei EMO Hanovra.

Pe de altă parte, datorită numărului mare de mașini-unelte ce funcționează pe durata expoziției, cea mai mare provocare a fiecărei ediții este logistica. De asemenea, trebuie se asigurăm infrastructura pentru sutele de tiruri care aduc echipamentele. Pentru a întelege mai bine amploarea evenimentului, trebuie să știți că cel mai mare expozant va începe să-și instaleze mașinile cu două luni și jumătate înainte de începerea expoziției.

T&T: Ce oportunități oferă EMO unui expozant român și de ce ar trebui să expună la EMO o companie din România?

Christop Miller: EMO Hanovra are loc pe a treia cea mai mare piață a mașinilor-unelte din lume și pe cea mai importantă din Europa. Firmele românești au livrări importante către Germania, mai ales piese și accesorii. Un expozant român întâlnește în proporție de 50% vizitatori germani, ceea ce poate deschide și mai mult piața germană. Pe lângă aceștia, vor exista cu siguranță mulți alți vizitatori din alte țări, care promit oportunități interesante pentru expozanții români. Mai mult decât atât, aceștia pot să afle trendurile de pe piață și să se informeze cu privire la evoluțiile din industrie.

T&T Care este profilul vizitatorului care ar trebui să-și planifice vizita la EMO?

Christop Miller: De regulă, la EMO vin decidenți de pe tot globul, cu un interes activ în a realiza investiții. Dar nu toți cei ce vizitează EMO vin doar pentru achiziții, ei vin și pentru tehnologie, fiind preocupați de tendițele din industrie, de dezvoltarea profesională, de găsirea unor noi oportunități de afaceri și de încheierea unor noi colaborări.

T&T:Având în vedere dimensiunile spectaculoase ale expoziției, câte zile ar trebui să-și aloce un specialist sau un decident pentru o vizită eficientă?

Christop Miller: Recomandarea mea este să petreacă cel puțin două zile, aceasta fiind durata medie de ședere a unui vizitator. Se poate petrece și o săptămână pentru că sunt peste 2000 de expozanți pe o suprafață uriașă, în care fiecare își prezintă produsele, tehnologiile și inovațiile.

T&T: Cum trebuie percepută diferența dintre ediția de la Hannovra și cea de la Milano?

Christop Miller: În principiu, în ceea ce privește conținutul, cele două sunt foarte asemănătoare, cu diferența că EMO Milano este cu o treime mai mic decat EMO Hanovra. De asemenea, după cum este de așteptat, Milano se adresează mai degrabă firmelor interesate mai mult de piața italiană decât de cea germană. Cele două expoziții reflectă foarte bine piețele pe care se desfășoară, piața italiană reprezentând doar jumătate din cea germană, târgurile având astfel dimensiuni corespunzătoare.

T&T: În afară de tehnologia 5G, ce mai poate fi văzut pentru prima dată la EMO Hanovra 2019?

Christop Miller: 72% dintre expozanții noștri au declarat că vor veni cu inovații și noutăți, dar este încă devreme și, prin urmare, nu se vorbește despre acestea. Cu siguranță, însă, vom vedea noutăți în ceea ce privește digitalizarea, fabricația aditivă și alte noi tehnologii.

T&T: Vă mulțumim pentru timpul acordat!

Christop Miller: Și eu vă mulțumesc pentru colaborare! Vă așteptăm la EMO Hanovra, între 16 și 21 septembrie.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.