EMO Hanovra aduce claritate în vremuri tulburi

Masini-Unelte

de Asociatia Germana a Producatorilor Germani (VDW)

EMO Hanovra aduce claritate în vremuri tulburi

În perioada 16 - 21 septembrie, aproximativ 117.000 de specialiști în producție din 150 de țări s-au reunit în cadrul EMO Hanovra. „În contextul așteptărilor economice reduse din ultimele câteva luni, scăderea moderată a prezenței trebuie privită ca un succes. Suntem deosebit de încântați de creșterea ponderii participanților străini” a declarat comisarul general al EMO, Carl Martin Welcker. Atmosfera din hale a fost pozitivă, mulți expozanți fiind surprinși plăcut de traficul mare de vizitatori la standurile lor. „EMO Hanovra s-a dovedit din nou un eveniment solid, oferind claritate pentru dezvoltarea continuă a tehnologiei de producție, chiar și în vremuri incerte”, a adăugat Welcker. Evenimentul a avut un caracter internațional puternic, un număr ridicat de vizitatori și expozanți și o bogăție uimitoare de „inovații și produse noi”, a subliniat el.

Disponibilitatea pentru investiţii dă tonul afacerilor după EMO

Expozanții cu o bază largă de clienți au fost mulțumiți de desfășurarea târgului. Conform spuselor dr. Wolfgang Heuring, CEO al unității de business pentru controlul mișcării din Erlangen de la Siemens, „nivelul de interes al vizitatorilor la standul nostru în acest an a fost incredibil. Suntem încântați de modul în care au decurs lucrurile”. Alte firme, care se concentrează pe industria auto ce deservește transportul de pasageri, păreau să fie mai puțin optimiste. „Companiile sunt mult mai reticente să se implice, având în vedere incertitudinea generală spre care se îndreaptă piața”, a remarcat dr. Christian Lang, CEO al Liebherr-Verzahntechnik din Kempten. „Cu toate acestea, discuțiile de la stand cu clienții au fost substanțiale și foarte promițătoare pentru viitor”, a adăugat el. În timp ce unii expozanți au vorbit despre o schimbare istorică a paradigmei în industria auto, alți expozanți au confirmat negocierea tranzacțiilor cu producătorii auto chiar în timpul târgului.

La începutul evenimentului EMO Hanovra, a existat o oarecare îngrijorare cu privire la veștile conform cărora mulți clienți își reduceau bugetele de călătorie. Cu toate acestea, proporția de directori de companii în rândul participanților la expoziție a fost aproape la fel de mare ca în urmă cu doi ani, 58%. Aproximativ jumătate dintre vizitatori au venit pregătiți cu planuri de investiții, iar pentru vizitatorii străini, această cifră a fost și mai mare, peste 62%. 25% dintre participanți au plasat comenzi în timpul târgului sau și-au planificat să facă acest lucru în viitorul apropiat. Și încă 20 la sută intenționează să facă investiții în urma târgului. „Am avut multe discuții bazate pe cerințele specifice ale clienților. Mulți utilizatori analizează cu atenție care sunt cheltuielile, pentru a se poziționa cel mai bine pentru viitor”, a declarat Matthias Funk, CEO al Hedelius Vertriebsgesellschaft din Meppen.

S-a pus accentul mai ales pe investiții de extindere și înlocuire în producție flexibilă, echipamente de producție, unelte și automatizări. „Mai întâi, trebuie să aflăm ce se întâmplă în industrie, apoi vom lua deciziile de investiții după eveniment”, spune Kiyokazu Sugiyama de la Nissan Motor Co. Ltd., Yokohama, după ce a petrecut trei zile la târg analizând cu atenție toate ofertele. Gebhard Debor, managerul producției la Linde Hydraulics din Aschaffenburg, a declarat: „Dacă găsim ceea ce căutăm, suntem gata să vorbim despre afaceri chiar acum”.

Prezenţă asiatică puternică

EMO Hanovra are un profil internațional puternic. Mai mult de jumătate dintre participanți au venit din străinătate, împărțiți aproape uniform între țări europene și țări de pe alte continente. Creșterea de 20 la sută a prezenței din străinătate în comparație cu evenimentul din 2017 a fost în mod special impresionantă. Aceasta a inclus o pondere ridicată de oaspeți asiatici, care au reprezentat aproape o treime din vizitatorii din străinătate, China, Japonia, Taiwanul și India fiind în fruntea clasamentului. „Structura internațională a vizitatorilor EMO, în special din Asia, a dus la o atmosferă aglomerată și extrem de globală la standul nostru”, a spus dr. Stefan Brand, CEO al Vollmer Werke din Biberach. Această tendință a fost clar legată de un număr mai mare de expozanți asiatici la evenimentul din acest an, care și-au încurajat clienții să-i viziteze la Hanovra. Alte țări cu o reprezentare puternică la eveniment au fost Italia, Polonia, Suedia, Rusia și Turcia.

Impulsul digitalizării și automatizării

„Evenimentul EMO din acest an a generat iar un impuls nou pentru inovații”, a declarat Lothar Horn, directorul general al Paul Horn GmbH din Tübingen. În calitate de platformă de inovații pentru tehnologia de producție, este foarte posibil ca EMO să mențină tendințele pentru anii următori. Motto-ul EMO, „Tehnologii inteligente care conduc producția de mâine”, reflectă cu exactitate problemele-cheie cu care se confruntă industria de azi. „Numeroasele noastre discuții cu clienții de la EMO 2019 au arătat că o concentrare asupra lanțului de procese holistice, inclusiv serviciile digitale, creează valoarea adăugată relevantă pentru clienți”, a declarat Christian Thönes, președintele Comitetului executiv al DMG Mori AG cu sediul în Bielefeld.

Acest sentiment a fost împărtășit pe toate segmentele de expozanți. „Răspunsul pozitiv al vizitatorilor la instrumentele noastre de simulare și monitorizare bazate pe cloud ca aplicație Industry 4.0 a fost impresionant”, a comentat Marie-Sophie Maier-Wember, CEO al Haas Schleifmaschinen GmbH din Trossingen. Iar cuvintele-cheie ale platformelor IoT, digital twin, inteligență artificială (IA), edge și cloud computing au fost omniprezente la târg.

Toate acestea au ajutat la evidențierea schimbărilor petrecute în ultimii doi ani, de la ultima ediție EMO. În special în hala 9, s-au reunit domeniile cercetării și practicii. Această combinație de cercetare și industrie a atras un număr mare de vizitatori din întreaga lume.

„Ne-am făcut multe contacte noi, iar ideile obținute din discuțiile cu toți acești oameni se vor regăsi în viitoarele proiecte de cercetare”, a declarat prof. Berend Denkena, președintele Asociației Academice pentru Tehnologia Producției (WGP) și șeful Institutului pentru Tehnologie de Producție și Mașini-unelte (IFW). „O concluzie clară din toate acestea este că digitalizarea și automatizarea ne vor arăta calea către viitor.”, a adăugat el.

Evenimentul EMO din acest an a prezentat, de asemenea, primele aplicații de IA în zona de start-up și la standurile companiilor care pot servi drept model. Alături de interesul puternic pentru IA și învățarea mecanică, apetitul vizitatorilor pentru viziunile viitoare s-a reflectat în evenimentele și forumurile unde subiectele includeau nu numai IA, ci și procese suplimentare, internetul industrial al lucrurilor (IIoT), 5G și, nu în ultimul rând, OPC UA sau umati, noua interfață standard între mașini-unelte și sisteme IT generale. Atracția deosebită a constat în marea expunere umati, care a adus 110 mașini de la 70 de firme și parteneri internaționali, demonstrând pentru prima dată că interfața universală dintre mașini și sisteme IT poate funcționa pe toate tipurile de produse. Potrivit managerului de proiect umati, dr. Alexander Broos, „răspunsul la umati în rândul partenerilor și clienților noștri a fost uriaș. Această expunere la EMO ne-a lansat cu succes pe piață. Următorul nostru obiectiv la întoarcerea acasă este să livrăm Specificația OPC UA cât mai curând posibil”.

EMO Hanovra 2019 deschide fereastra către viitor

„În ciuda tuturor așteptărilor, putem încheia EMO Hanovra 2019 într-o notă pozitivă. Târgul este atractiv pentru întreaga comunitate internațională de tehnologie de producție și a confirmat că încă există o cerere de investiții pe piață. În ciuda agitației politice, acest târg a dezvăluit că industria abordează în mod activ provocările viitorului și este hotărâtă să contribuie la rezolvarea problemelor”, a concluzionat comisarul general EMO, Carl Martin Welcker.

Următorul eveniment EMO va avea loc la Milano, în perioada 4-9 octombrie 2021.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.