„Excelenţă tehnologică de prim rang în sectorul Aerospace”

Masini-Unelte

de DMG MORI Romania

„Excelenţă tehnologică de prim rang în sectorul Aerospace”

Inginerii Centrului de excelenţă Aerospace DMG MORI implementează soluţii de proces orientate spre viitor pentru cele mai solicitante aplicaţii din sectorul Aerospace.

Centrele de excelență tehnologică DMG MORI acționează în cadrul rețelei de vânzări globale a producătorului de mașini-unelte cu unități centrale pentru sectoare-cheie precum: Aerospace, Automotive, Die & Mold, Medical. Sectorul Aerospace, de exemplu, are o rată de creștere anuală de șapte la sută. Cerințele ridicate privind calitatea și presiunea enormă a concurenței globale obligă producătorii și furnizorii de mașini să dezvolte soluții tot mai productive pentru componente Aerospace adesea critice pentru siguranță. Centrul de excelență Aerospace de la DECKEL MAHO Pfronten își asumă această sarcină la DMG MORI. Directorul responsabil, Michael KIRBACH, vorbește într-un interviu despre provocările actuale și viitoare în domeniu.

Interviu cu Michael Kirbach, Director Centru de Excelenţă DMG MORI Aerospace

Domnule Kirbach, inginerii centrului de excelență Aerospace DMG MORI implementează soluții de fabricație pentru acest domeniu. Ce relevanță are acest aspect pentru DMG MORI?

Michael Kirbach: DMG MORI generează câteva milioane de euro din vânzarea de soluții de prelucrare în sectorul Aerospace. Acest aspect ne plasează pe locul 1 printre producătorii de mașini-unelte. Datorită reglementărilor stricte impuse producției de componente pentru industria Aerospace și, prin urmare, critice pentru siguranță, clienții din această industrie au cerințe de producție foarte specifice. Exact această competență vitală este concentrată în Centrul de Excelență Aerospace. Sprijinim utilizatorii cu peste 20 de ani de experiență tehnologică, asigurând în același timp acumularea de cunoștințe interne pe piețele relevante, astfel clienților noștri li se oferă cea mai bună soluție posibilă de către DMG MORI pentru nevoile lor specifice.

Care sunt sarcinile Centrului de Excelență Aerospace?

Michael Kirbach: Centrul de excelență Aerospace este implicat în toate etapele achiziției clientului. Ne sfătuim clienții cu privire la optimizarea proceselor de prelucrare curente sau lucrăm cu ei încă de la bun început pentru a dezvolta planificarea așanumitelor proiecte „verzi”. Susținem clienții cu intrare în sectorul Aerospace cu expertiză specializată în domeniu pentru producția de componente specifice. Serviciile noastre variază de la pure consultări până la livrarea de soluții integrale în cadrul proiectelor la cheie. În cazul unor solicitări specifice, utilajele sunt furnizate cu soluții de automatizare, precum și cu procesul de prelucrare dezvoltat și bine stabilit - o zonă care este tot mai importantă. În privința muncii zilnice, tehnicienii noștri de aplicație întocmesc 21 analize de fezabilitate și de timp care demonstrează potențialul mașinilor DMG MORI pentru clienții noștri. Cerințele speciale și complexe, specifice unei ramuri, bazate pe aplicații, sunt încorporate în soluțiile personalizate pe care le realizăm pentru clienții noștri.

  • FOTO: Ciclul tehnologic inovativ DMG MORI easycenterSET a fost demonstrat pe un echipament DMC 125 FD duoBLOCK.

Această abordare necesită o cooperare extrem de strânsă cu clienții...

Michael Kirbach: Cu siguranță. Cooperarea începe încă din fazele timpurii ale unui proiect. Feedbackul clienților este ceea ce conduce în cele din urmă la dezvoltarea viitoare și nouă a mașinilor noastre și a componentelor acestora. Acest lucru poate conduce la soluții speciale specifice clienților, pe care le adoptăm uneori ca opțiuni standard la o dată ulterioară. La aceasta se adaugă cooperarea noastră cu parteneri științifici, cum ar fi institutele și universitățile din întreaga lume și numeroși parteneri industriali, în principal din domeniul produselor calificate DMG MORI. În acest fel, asigurăm, de asemenea, soluții de pionierat pentru viitor.

Cum resimțiți evoluțiile economice și tehnologice în sectorul Aerospace?

Michael Kirbach: Sectorul Aerospace global a crescut constant în ultimii ani. Această creștere este determinată de nevoia de motoare noi cu consum eficient de combustibil și de generațiile noi de aeronave rezultate. Așa-numitele avioane cu un singur culoar, de exemplu, vor reprezenta aproximativ 75 la sută din numărul total estimat de aeronave de pasageri în următorii 20 de ani. Acestea includ în special noua familie Airbus A320neo și Boeing B737MAX. Deși chiar și aeronavele cu corp larg, cum ar fi Airbus A350, înlocuiesc constant modelele mai vechi și mai puțin eficiente din această clasă. Cerințele enorme de capacitate care decurg din creșterea traficului global de pasageri, în special în Asia, sunt forța motrice din industrie.

O astfel de creștere are consecințe pentru producție...

Michael Kirbach: Exact. Cererea de echipamente de producție se va micșora probabil odată ce capacitatea de producție necesară pentru producția lunară a modelelor cu un singur culoar, de exemplu, va fi atinsă în jurul anului 2023/2024. Cu toate acestea, până atunci, capacitatea productivă din industrie va atinge un standard inedit. Ca și consecință, achizițiile de piese de schimb și, bineînțeles, investițiile în noile tehnologii pentru sporirea continuă a productivității vor atinge un maxim. În special reparațiile și întreținerea componentelor Aerospace vor câștiga enorm în importanță datorită creșterii globale a flotelor de aeronave și vor genera noi cerințe pentru industria de mașini-unelte și tehnologii.

Ce provocări vedeți în prelucrarea componentelor Aerospace?

Michael Kirbach: Utilizarea materialelor greu de prelucrat. Vedem materiale noi, cum ar fi materiale la temperaturi ridicate, produse prin tehnologia metalurgiei pulberilor sau a componentelor ceramice. Acestea își vor atinge limitele în viitor, în cazul în care prelucrabilitatea este implicată. Tendințele de producție din sectorul Aerospace includ automatizarea, digitalizarea și o mentalitate integrală pentru lanțurile de proces respective. Automatizarea în acest caz nu se rezumă doar la manipulare, ci și la o concentrare asupra procesului, pentru a dezvolta procese de ansamblu mai fiabile și mai reproductibile. Un bun exemplu în acest sens este procesul optimizat „la cheie”, adică un proces sigur și de încredere, care se gestionează fără intervenții manuale datorită monitorizării și controlului automat.

  • FOTO: Programarea diferitelor tipuri de rectificare folosind cicluri tehnologice exclusive DMG MORI pe o mașină DMC 65 FD monoBLOCK.

  • FOTO: Centrul de măsurare scule (TCC-Tool Control Center) surprinde forțele și momentele de încovoiere ale sculei, în paralel cu procesarea, pentru a demonstra.

Optimizarea proceselor este, cu siguranță, vitală pentru ca o companie să rămână competitivă...

Michael Kirbach: Absolut. Cantitățile de astăzi și componentele de înaltă calitate justifică mai mult ca oricând aceste eforturi. Digitalizarea este un aspect-cheie aici, utilizarea ciclurilor tehnologice DMG MORI, de exemplu, sau a controlului nostru bazat pe aplicație și a interfeței de utilizator CELOS. Producătorii de componente Aerospace utilizează mai mult posibilitățile de digitalizare în cadrul mașinii, pentru a facilita o mai bună analiză și înțelegere și, prin urmare, optimizarea proceselor - chiar și pentru a le controla în mod adaptativ, dacă este cazul. Multe dezvoltări sunt, de asemenea, conduse de universități, astfel încât acestea pot fi introduse ulterior în producția de zi cu zi a unei companii cu un grad acceptabil de maturitate.

Ce dezvoltări în tehnologiile de fabricație au putut vedea vizitatorii standului DMG MORI de la EMO?

Michael Kirbach: Am prezentat soluții care utilizează digitalizarea pentru a realiza procese mai sigure, mai fiabile și, prin urmare, mai productive, cum ar fi procesele optimizate „la cheie” deja menționate. Am efectuat o demonstrație a ciclului tehnologic inovativ DMG MORI easycenterSET pe un echipament DMC 125 FD duoBLOCK. Acesta cuprinde o placă reglabilă automată între paleta și dispozitivul de componente care măsoară compensarea centrală a piesei precentrate și o centrează automat cu o precizie de câțiva microni. Rezultatul documentabil oferă clienților un nivel ridicat de fiabilitate a procesului în timpul operațiunilor la fabrică, în special atunci când utilizează soluții de automatizare.

Au fost prezentate la EMO și alte dezvoltări în privința coordonării prelucrărilor?

Michael Kirbach: Un exemplu aici este utilizarea capetelor unghiulare pentru componentele de tip carcasă. Aliajele de nichel și de titan greu de prelucrat provoacă uzură sculelor. În plus, utilizarea unor scule foarte diferite înseamnă că schimbarea acestora trebuie efectuată deseori. Pentru a preveni necesitatea intervențiilor manuale și a întreruperilor în prelucrare, cu riscurile cunoscute pe care le implică, permitem un flux de lucru complet automatizat. Chiar și capetele unghiulare de forță, care cântăresc până la 50 kg, basculabile, cu un moment de 90 Nm, cu schimbare automată a sculelor, pot fi utilizate în magazia de tip „roată” la seriile duoBLOCK și portal, acestea făcând obiectul unei demonstrații la EMO pe un echipament DMC 125 FD duoBLOCK.

Designul deosebit de rigid al interfeței pentru capul unghiular permite nu numai prelucrarea internă, ci și prelucrarea productivă cu unghiuri negative, cu axa B pentru prelucrarea exterioară.

Ce inovații există în domeniul centrelor de prelucrare compacte monoBLOCK?

Michael Kirbach: Integrarea completă a tehnologiei de rectificare este acum disponibilă și pentru seria mono BLOCK. Am efectuat demonstrații pentru programarea diferitelor tipuri de rectificare, folosind ciclurile noastre tehnologice exclusive DMG MORI, pe o mașină DMC 65 FD mono BLOCK. Introducerea simplă a parametrilor este tot ceea ce este necesar aici. Senzorii din unitățile rotative și din spindle asigură utilizarea sigură și fiabilă a tehnologiei. Mașinile monoBLOCK sunt un complement deosebit de convenabil pentru seriile duoBLOCK și portal, în privința componentelor rotative ale motorului de dimensiuni reduse și în privința activităților de întreținere, reparații și revizii capitale.

Care au fost demonstrațiile live „must see” pentru vizitatorii standului DMG MORI la EMO?

Michael Kirbach: Punctul nostru culminant în domeniul Aerospace a fost un lanț de procese extins pentru producerea unui disc de turbină din Inconel 718 pe modelul DMC 65 FD monoBLOCK. Începând cu faza de inginerie cu ajutorul Siemens NX CAM, Renishaw Productivity + și Vericut, am prezentat soluții digitale pentru configurarea mașinilor până la prelucrarea efectivă. Au fost utilizate diverse inserții ceramice, CBN și de carbură de la Sandvik Coromant. De asemenea, am efectuat demonstrații de integrare a tehnologiei de rectificare. Calitatea prelucrării a fost monitorizată și, acolo unde a fost necesară, reglementată în timpul și după proces, prin măsurarea în proces. Folosind componente ale dispozitivului Renishaw, au fost măsurate și evaluate cote dificil de măsurat cu alte sisteme. Centrul de măsurare scule (Tool Control Center) surprinde forțele și momentele de încovoiere ale sculei, în paralel cu procesarea, pentru a demonstra capacitatea acestor sisteme pentru producerea de componente critice pentru siguranță, cum ar fi discurile de turbină. În viitor, scopul va fi acela de a pune la dispoziția clientului toate datele de intrare și ieșire relevante pentru proces printr-o interfață simplă. Acest lucru va permite crearea de analize suplimentare pentru verificarea rezultatelor. În viitor, ar trebui să fie posibil să tragem concluzii cu privire la stabilitatea proceselor și să detectăm în timp real orice anomalii de proces care apar.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.