Haas şi nevoia de viteză

Masini-Unelte

de Teximp International

Haas şi nevoia de viteză

Proprietarul companiei CNC-Bearbeitung, Jürgen Buss GmbH, un subcontractor de succes din sudul Germaniei, este pasionat de toate lucrurile americane, de la mașini clasice la sporturi cu motor (mai ales NASCAR) și mașini Haas. De când a înființat compania, în 1992, a făcut progrese impresionante, datorate, în mare măsură, spune domnia sa, investiției în câteva mașini CNC Haas, printre care un centru universal de prelucrare cu cinci axe UMC-750.

Situată la aproximativ 40 km nord de Stuttgart, compania CNC-Bearbeitung Jürgen Buss GmbH (cunoscută localnicilor drept Fabrica de scule Buss) și-a câștigat reputația de partener competent și de încredere în domeniul prelucrării CNC și al fabricării de scule destinate industriilor auto, medicale, protecției mediului și agriculturii. Faptul că nu permite nici unuia dintre clienți să reprezinte mai mult de 10-15% din cifra de afaceri demonstrează un management inteligent. Într-adevăr, acest principiu este aplicat și investițiilor în mașini-unelte, folosind raportul specificații-preț al mașinilor Haas, unul dintre cele mai bune din industrie, pentru a garanta succesul companiei pe piața foarte competitivă a subcontractărilor.

Compania este condusă de proprietarul și fondatorul Jürgen Buss. Dl. Buss și-a părăsit postul de la o firmă locală din domeniul construcțiilor de mașini cu 23 de ani în urmă, la vârsta de 26 de ani, optând să își utilizeze pregătirea din domeniul prelucrării CNC pentru a-și înființa propria companie de prelucrare prin frezare a unor piese din material plastic, ce făceau parte din sistemele de măsurare a gazelor pentru hornuri. Sistemele se vindeau bine și, împreună cu mai multe contracte pentru piese din oțel, și-a putut începe propria afacere. Până acum nu a regretat că a făcut-o.

Dl. Buss și-a cumpărat prima mașină Haas la mijlocul anilor 1990, ca o alternativă convenabilă și de bună calitate la mașinile germane, elvețiene și japoneze care dominau piața la acea vreme. Au fost achiziționate mai multe strunguri CNC Haas care să funcționeze alături de patru freze CNC Haas Super Mini Mill. Deși criza economică mondială din 2009 a avut ca urmare faptul că firma a trebuit să fie restructurată și să vândă o parte din capacitatea de producție, odată cu redresarea economică de la începutul deceniului dl. Buss a revenit la investițiile în mașinile Haas.

„Cea mai nouă achiziție este o mașină de prelucrare verticală pentru matrițe, Haas VM-6,” spune domnia sa, „care se alătură unui centru de prelucrare verticală VF-2, unui centru de prelucrare verticală de mare viteză VF-2SS, unui centru de găurire-filetare DT-1 și unui centru universal de prelucrare cu cinci axe UMC-750, instalat în ianuarie 2014. Mașinile Haas, care funcționează între 10 și 12 ore pe zi, prelucrează numeroase tipuri de materiale, de la mase plastice și piese turnate din aluminiu și alamă, oțel, oțel inoxidabil și aliaje de înaltă duritate. Loturile pot ajunge până la 1000 de bucăți.” Dl. Buss recunoaște că are o slăbiciune pentru tehnologia americană.

Deține un Ford Mustang și un Jeep, precum și nelipsitul Harley Davidson. Desigur, a vizitat deja fabrica Haas din sudul Californiei, pentru a vedea unde sunt proiectate și construite mașinile sale.

„Istoria Haas este foarte interesantă,” spune domnia sa. „Mi-a fost spusă și am o admirație totală pentru realizările lui Gene Haas și ale colegilor săi. Ideea de a crea un sistem practic modular de mașini-unelte bazat pe un cost redus, dar de o calitate înaltă a fost genială. Succesul mașinilor este dublat de succesul echipei de NASCAR a companiei, Stewart-Haas Racing. De fapt, cursele NASCAR au fost unul dintre punctele de atracție ale călătoriei, o experiență unică. Nebunie curată! Întreaga lume este acum curioasă să vadă dacă acest succes poate fi repetat la Formula 1.” 

Pasiunea pentru curse a d-lui Buss se vede și în fabrica sa. Pe lângă montarea mai multor dispozitive de fixare pe fiecare mașină pentru a mări productivitatea – UMC-750 are două, VM-6 are trei, iar DT-1 are patru – opțiunea de prelucrare de mare viteză a comenzii Haas este prezentă pe toate mașinile.

Opțiunea de prelucrare de mare viteză funcționează prin analiza modificărilor direcției vectorului sau a modificărilor unghiului de la un bloc (de instrucțiuni din programul de prelucrare) la altul.

Atunci când modificarea de direcție a vectorului este foarte mică, de exemplu la un program produs prin utilizarea unor toleranțe foarte mici de prelucrare, comanda poate interpola mișcarea la o viteză de avans mai mare decât atunci când modificarea este mai mare. În mod remarcabil, opțiunea Haas de prelucrare de mare viteză poate procesa cu o viteză de până la 1000 de blocuri pe secundă – un bloc în fiecare miime de secundă!

Astăzi, compania, certificată conform standardului ISO 9001, condusă de dl. Buss are clienți situați și la 100 de km distanță, obținând noi contracte, în principal, prin recomandări. „Pe scurt, viteza și precizia mașinilor-unelte CNC Haas – toleranțele sunt adeseori de ordinul 0,005 ÷ 0,01 mm – au făcut ca firma noastră să fie de invidiat în sectorul german al subcontractării prelucrărilor.”



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.


Da, sunt de acord