INMAACRO - 15 ani de evoluţie continuă

Masini-Unelte

de Onut Iliescu

INMAACRO - 15 ani de evoluţie continuă

Nu ştiu dacă banii vorbesc, dar dacă ei ar putea să spună lucruri despre cei ce îi investesc, probabil ar putea spune, de exemplu, că investiţia de peste două milioane de euro făcută de compania INMAACRO în extinderea şi dotarea cu utilaje a unor noi spaţii de servicii şi de producţie, se datorează consecvenţei şi seriozităţii cu care în cincisprezece ani a fost condusă afacerea de patronul ei, Dan Popescu. Pornită de la zero, la mijlocul anilor nouăzeci, de un om tânăr, din interior - cu experienţă în domeniul furnizării de echipamente industrial - afacerea a crescut organic, evoluând în mod natural purtată de urmărirea satisfacerii şi celor mai specifice nevoi ale companiilor industrial partenere. Multe dintre acestea, companii multinaţionale, recunosc acum sprijinul primit la nevoie de la INMAACRO prin acordarea calităţii de furnizor cheie de echipamente şi servicii pentru liniile lor de producţie.

dr. ing. Dan Popescu, Patron INMAACRO

 

Profitând de localizarea într-o zonă cu importanţi producători, dar având o distribuţie naţională, prin ambiţia conducerii INMAACRO de a satisface solicitările tehnice variate ale clienţilor, compania a ajuns la o cifră de afaceri ce i-a permis să facă în acest moment investiţii importante. Ca urmare a acestora, INMAACRO urmăreşte şi pe viitor oferirea de servicii complete pentru domeniul prelucrărilor mecanice. Pe cei curioşi să afle dacă este aşa şi dacă INMAACRO este un partener pe măsura ambiţiilor proprii sau a exigenţelor lor, compania îi invită să-i testeze competenţele.

În interviul luat domnului Dan Popescu cu ocazia aniversării INMAACRO sunt surprinse explicaţiile evoluţiei pozitive a companiei din Braşov în cei cincisprezece ani de la înfiinţare.

T&T: Aniversarea, anul acesta, a celor 15 ani de la înfiinţarea companiei INMAACRO este un prilej de privire retrospectivă. Ne puteţi spune ce sentimente vă încercau la lansarea firmei şi ce sentimente vă încearcă acum?

Dan Popescu: În cei 15 ani de activitate am pornit practice de la zero şi am ajuns o firmă cu vânzări de milioane de euro anual. Am reuşit să creăm o firmă care să corespundă aşteptărilor şi exigenţelor beneficiarilor indiferent dacă sunt microîntreprinderi sau concerne multinaţionale.

Experienţa mea anterioară a fost hotărâtoare. Am lucrat doi ani la o reprezentanţă tehnică şi comercială germană şi am văzut ce nu mergea bine. Era o abordare pe principiul vinde şi dispari. Câştigam încrederea beneficiarului, îi vindeam şi livram utilajul după care nu mai aveam voie să mă ocup de el. Dacă avea vreo problemă trebuia să se adreseze direct furnizorului. Sarcina mea era să vând alte utilaje altor beneficiari. Eu nu trebuia să-mi pierd timpul cu probleme post vânzare. Nu a fost o experienţă pe care să mi-o amintesc cu plăcere. Mai precis lucrurile mergeau atât de prost în ceea ce priveşte rezolvarea problemelor apărute după livrarea utilajelor încât acest lucru m-a determinat să părăsesc firma respectivă şi să deschid propria afacere cu acelaşi specific. O confirmare a justeţii hotărârii mele a fost faptul că toţi furnizorii de la momentul respectiv au continuat colaborarea cu mine la noua firmă. Acum, la cincisprezece ani după, sentimentele mele sunt de împlinire dar şi de încredere de a continua pe aceelaşi drum.

T&T: Cu ce furnizori aţi început acum cincisprezece ani?

D.P.: La început nu au fost mulţi. Au fost Zeiss şi Index şi câţiva furnizori la care am renunţat pentru că pentru ei nu exista practic o piaţă la acea vreme (echipamente pentru domenii de nişă precum turnarea sub presiune sau danturarea). A mai fost firma Komeg, producător de maşini de prereglat scule, firmă preluată ulterior de Mitutoyo. Aşa am ajuns să contactăm, pentru acest tip de echipamente, firma Zoller. Rezultatele acestor alegeri au fost pozitive, se pot observa. Am putut evolua. Noi nu am avut o filozofie de firmă occidentală sau de firmă pe acţiuni. Nu am avut un planning sau un department de controlling care să ne taie aripile. Dacă am simţit că trebuie să facem ceva pentru beneficiar într-o anumită direcţie, am făcut. Fără să facem neapărat un calcul de profitabilitate. Profitul a venit însă prin faptul că beneficiarii au avut astfel mai multă încredere şi ne-au preferat pe noi.

T&T: Care este acum aria de domenii de aplicaţii pe care vă concentraţi?

D.P.: Nu putem spune că avem un domeniu de aplicaţii prioritar. Am încercat să ne diferenţiem tocmai prin această disponibilitate de a aborda mai multe domenii fără discriminare. Am încercat să fim buni în toate. Dacă benficiarul nostru are nevoie de o tehnologie, i-o facem, are nevoie de programare sau de un dispozitiv le facem, are nevoie de nişte scule la tema le facem şi pe acestea şi chiar le încercăm la noi, pe piesele lui. Nu există ceva în domeniul nostru la care să spunem nu. Nu dăm înapoi.

Dacă beneficiarul are o problemă, sună la noi şi găsim o rezolvare. Facem chiar şi contracte de însoţire producţie: însoţim beneficiarul în prima parte a producţiei, dacă ni se cere acest lucru. În general firmele cu venituri ridicate au această abordare, celelalte încearcă să se descurce singure. Dar de multe ori cei mici sunt mai receptivi la noutăţi tehnice.

T&T: Concurenţa pe piaţa industrială de furnizare de echipamente şi servicii pentru domeniul prelucrări prin aşchiere este foarte strânsă, solicitările clienţilor se diversifică şi cresc. Care au fost atuurile companiei INMAACRO în această competiţie?

D.P.: Atuurile noastre au fost şi sunt furnizarea de servicii complete în ceea ce priveşte consilierea pentru alegerea soluţiei tehnice optime la tema beneficiarilor, instalarea şi service-ul maşinilor livrate în perioada de garanţie şi post garanţie, şcolarizarea operatorilor şi suport tehnic prin personalul propriu de specialitate. Dotarea tehnică şi parcul de autoturisme propriu permit reacţia promptă la solicitări, ceea ce răspunde aşteptărilor clienţilor. Prin livrarea utilajelor la cheie, cu tehnologie de execuţie şi programe de operare dar şi cu dispozitive de prindere şi scule la temă proiectate şi executate la sediul nostru nu vindem doar marfa şi serviciile contractate dar şi siguranţa procesului de producţie şi liniştea persoanelor de decizie.

T&T: Oricine ar vedea investiţiile pe care le-aţi făcut (din propriul buget: lucru care denotă angajament, determinare şi totodată încredere în propriile forţe) ar fi impresionat. Ce experienţe profesionale v-au stimulat să faceţi aceste investiţii şi să porniţi pe acest traseu ambiţios de dezvoltare a firmei dvs.?

D.P.: Urmând cerinţele clienţilor am hotărât să investim într-un centru de competenţă care să permită demonstrarea capabilităţii soluţiilor oferite, proiectarea şi producerea dispozitivelor de prindere necesare, a sculelor la temă şi de măsurare a pieselor. În plus a fost foarte clar că beneficiarii au nevoie de măsurarea pieselor proprii până la livrarea maşinilor de măsurat comandate. Am reuşit chiar să creăm condiţiile necesare executării şi validării de serii zero necesare clienţilor pentru demararea proiectelor.

Ca să concluzionez, am pornit la drum să creez o reprezentanţă adevarătă în România, în adevăratul sens al cuvântului, şi m-am ţinut de angajamentul luat.

T&T: Care sunt obiectivele de viitor ale INMAACRO?

D.P.: Până acum clienţii principali ai firmei noastre au fost firmele mari. Obiectivul nostru este de a mări activitatea noastră prin intensificarea colaborării cu firmele mici şi mijlocii pentru care avem soluţii accesibile şi cu adevărat complete.

T&T: Ce servicii va putea INMAACRO, pe viitor, să pună la dispoziţia partenerilor săi?

D.P.: Începând din acest an vom organiza trimestrial într-un spaţiu propriu, special amenajat, seminarii tehnice de prezentare a celor mai noi tehnologii apărute pe piaţă, la care invităm să participe specialiştii beneficia rilor. Dorinţa nostră este de a elimina tendinţa firmelor româneşti de a copia tehnologii de cele mai multe ori depăşite de la fabricile din vestul Europei. Calendarul exact al acestor manifestări va fi disponibil în cel mai scurt timp pe pagina noastră de internet www.inmaacro.com. În plus vom oferi şi şcolarizări AUKOM, servicii de metrologie şi avem în vedere şi crearea unui serviciu express aerian. Problema care se pune din ce în ce mai mult în multe ţări este cea a lipsei forţei de muncă calificate. Au apărut astfel nişte cursuri care încep de la un nivel elementar - despre cum se fabrică o piesă strunjită sau frezată, cum se măsoară, accentul punându-se mult pe calitate. Pe măsură ce se parcurg etape ale cursului (AUKOM 1, 2 s.a.m.d) totul devine din ce în ce mai concret. Practic cursurile sunt foarte utile pentru firmele care (exagerez puţin, dar nu neapărat nerealist) angajează cofetări sau patiseri pentru lucrul pe maşini-unelte, pentru a-i învăţa pe aceştia filozofia producţiei.

T&T: Aţi întâlnit multe situaţii de acest fel?

D.P.: Da. Tocmai din acest motiv am deschis negocierile cu AUKOM. Avem solicitări, pentru început de la companii multinaţionale care au auzit de acest concept.

Cursurile vor începe probabil până la sfârşitul anului, în momentul în care terminăm traducerea documentaţiei.

Avem doi angajaţi care au fost instruiţi în Germania pentru primul nivel. Pe viitor, în funcţie de cerere, vom face instruiri şi pentru celelalte niveluri. Este o soluţie pentru crearea unei forţe de muncă, nu neapărat calificate - pentru că se vor califica la locul de muncă, dar care să înţeleagă ce face. Este un program care funcţionează în alte ţări şi se emit diplome recunoscute internaţional.

T&T: Cum aţi trecut prin această ultimă perioadă (de criză economică), care a fost strategia INMAACRO de abordare a acestei perioade?

D.P.: Este clar că anumite proiecte s-au oprit, dar noi ne-am dezvoltat în continuare. Şi aşa cele mai mari vânzări le-am făcut în aceşti ani. Acest lucru se datorează seriozităţii noastre. Am încercat să acoperim toată gama de echipamente pentru a putea oferi servicii pentru toate domeniile în care am avut solicitări. Avem o gamă completă. Datorită diversităţii gamei de activităţi, a seriozităţii în abordarea proiectelor şi a angajamentului personalui, firma noastră nu a simţit criza economică ci din contră, s-a dezvoltat prin investiţii permanente în dezvoltarea centrului de competenţă şi construirea unei hale noi dotate la cele mai exigente standarde de nivel european.

Ne pare bine că beneficiarii noştri apreciază eforturile noastre şi ne mândrim cu faptul că de la începutul existenţei noastre am livrat în România maşini unelte în valoare de peste 40 de milioane de euro(!), fără să punem la socoteală partea de scule, de service şi dispozitive.

T&T: Aveţi concurenţă pentru această paletă de servicii?

D.P.: Poate, dar în niciun caz cu aceste dotări.



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord