Maşinile Haas, un avantaj competitiv

Masini-Unelte

de Teximp International

Maşinile Haas, un avantaj competitiv

Steven M. Kille, Preşedinte şi Manager General al DesignWerkes, şi-a început activitatea ca inginer de proiectare liber-profesionist. Ulterior, el a început să producă echipamentele de testare a durabilităţii utilizate de către clienţii săi pentru a testa rezistenţa la distrugere a componentelor de automobile pe care el le proiecta. Mai târziu, s-a implicat în proiectarea şi asamblarea unor sub-sisteme electromecanice complexe pentru, spre exemplu, vehiculele de transport în comun cu alimentare hibridă. Kille este un om dedicat rafinării proceselor, ceea ce, spune el, este singura modalitate prin care companiile producătoare pot rezista pe termen lung în SUA.

La prima vedere, DesignWerkes pare a fi o companie obişnuită de prelucrare cu producţie de serie pe bază de sub-contractare, deloc diferită de celelalte mii de companii similare, echipate cu maşini Haas, de pe întregul teritoriul SUA. Însă, ceea ce departajează Design Werkes este faptul că 95% din ceea ce se creează este proiectat în interiorul companiei.

„Prin urmare nu suntem un atelier de prelucrare obişnuit”, menţionează  Steve Kille. „Înainte de a achiziţiona prima mea maşină Haas VF-3 în anul 2002, nu construiam nimic în adevăratul sens al cuvântului. Eram doar un proiectant pe hârtie al produselor mecanice. Ca proiectant al produsului, a trebuit să explic eu însumi personalului atelierelor cum să construiască echipamentele proiectate. Apoi, într-o zi, mi-am dat seama că acest lucru era oarecum caraghios: suntem o companie de proiectare mecanică şi ne cedăm proiectele altora pentru ca aceştia să fabrice produsele şi utilajele de testare.” Kille şi-a dat seama că ar putea adăuga o valoare considerabilă dacă, în loc să se ocupe doar de proiectarea produselor, ar prelua şi activităţile de realizare a echipamentelor şi de „calificare” a produsului final pentru client.

„După ce am luat decizia de a tăia metalul, am pornit în căutare de maşini şi am înţeles imediat că maşinile Haas oferă cea mai mare valoare pentru sumele investite.  Am început prin a analiza atât echipamente utilizate, cât şi echipamente noi, şi am văzut că maşinile Haas îşi menţin valoarea, aşa că am decis să contactăm Haas Factory Outlet din New Hampshire, după care am mers acolo pentru a vedea câteva modele diferite. Am făcut o vizită într-o seară, după încheierea programului, iar ei ne-au făcut o demonstraţie de utilizare a  maşinilor. Am luat cu mine toţi muncitorii de la acea vreme şi am fost cu toţii de acord să cumpărăm modelul VF-3.”

Un an mai târziu, dl. Kille a cumpărat o freză VF-2 şi un strung SL-10. „Am mai cumpărat şi o altă maşină VF-3, după care economia a intrat în recesiune, astfel că a trebuit să încetinim activitatea pentru un timp. Imediat ce economia a început să îşi revină, am cumpărat încă un strung SL-20 şi o freză VF-5, după care încă o VF-3. Acum doi ani am cumpărat o VF-6 şi prima VF-5SS. Apoi, în luna decembrie, o maşină VF-5SS.” Dl. Kille spune că achiziţionarea maşinilor Haas de mare viteză a reprezentat un punct de cotitură. „Se poate observa o creştere a productivităţii de 20% faţă de utilajele cu viteză standard. În plus, 90% din ceea ce prelucrăm este aluminiu, astfel că arborele principal cu o turaţie de 12.000 rpm este foarte important pentru noi.”

Celula de lucru cu utilaje Haas de mare viteză este ceea ce s-ar putea numi inima activităţii de prelucrare din cadrul DesignWerkes: un proces de fabricaţie integrat şi foarte bine ajustat, de care Steve Kille este deosebit de mândru.

Maşinile Haas ale DesignWerkes lucrează în două schimburi, totalizând 20 de ore. „În ultimele două luni ale anului trecut lucram 24 de ore pe zi, pentru a respecta termenele de livrare solicitate de clienţi. Nu am închis uşile fabricii timp de opt săptămâni!”

Kille spune că marea oportunitate în viitorul afacerii sale este reprezentată de tehnologia ecologică. „Cutia de transfer pe care o fabricăm este destinată unui sistem de acţionare hibrid special pentru autobuzele de oraş. Clientul m-a angajat în calitate de consultant, deoarece se confrunta cu unele probleme. Am analizat proiectele şi am evidenţiat 3 probleme principale, pe care, din fericire, le identificase şi clientul. Acest lucru mi-a asigurat un grad înalt de credibilitate. Am mai identificat şi alte 3 probleme pe care clientul nu le depistase încă şi l-am atenţionat că vor apărea complicaţii dacă acestea nu sunt corectate. Două săptămâni clientul nu avut nicio reacţie, însă apoi m-a sunat şi m-a întrebat dacă aş putea să realizez pro­iectul sistemului pornind de la zero. Prin urmare, am construit câteva prototipuri. Am rezolvat toate problemele şi am redus atât de mult costurile, încât clientul a finanţat reproiectarea din economiile pe care l-am ajutat să le realizeze.” Aceasta a fost comanda care a convins compania să investească în celula de maşini Haas de mare viteză.

„Aş prefera să nu dau cifre exacte când vine vorba de producţie, însă am construit sute de sisteme pentru acest client doar în ultimul an. Planul nostru pentru acest an a fost de a dubla producţia,  însă acum ne îndreptăm chiar spre o triplare a volumului! În acest moment negociez volumele pentru anul viitor, iar în acest scop tocmai am mai cumpărat două maşini Haas VF-2SS. Avem în plan să adăugăm o maşină VF-6 şi o maşină VF-3SS, ceea ce va duce numărul total al maşinilor la 14.”

Datele economice sunt simple, spune dl. Kille. „A investi într-o maşină Haas înseamnă a avea un avantaj competitiv imens asupra unei companii care cumpără o maşină cu performanţe similare, dar care costă cu 50.000 de dolari mai mult.” Urează succes oricui ar încerca să-l convingă de contrariu. 



Accept cookie

Acest site web utilizează module cookie în scopuri funcţionale, de confort şi statistică.

Dacă sunteţi de acord cu această utilizare a modulelor cookie, faceţi clic pe "Da, sunt de acord". Termeni si conditii

Nu sunt de acord Accept doar cookie functional Da, sunt de acord