Open House DMG/Mori Seiki Pfronten 2013

Masini-Unelte

de Onut Iliescu

Open House DMG/Mori Seiki Pfronten 2013

Automatizările, precizia ridicată şi viteza (HSM) au fost caracteristicile maşinilor DMG/MORI SEIKI scoase în evidenţă la evenimentul anual de la Pfronten, Germania. La începutul fiecărui an, la poalele Alpilor Bavarezi, germano-japonezii invită specialiştii din lumea întreagă să cunoască ultimele mo­­dele ale maşinilor realizate în unităţile lor de producţie din toată lumea.

 

Open House DMG/Mori Seiki demonstrează că în cadrul concernului există o continuă preocupare pentru proiectarea şi dezvoltarea de noi tehnologii şi maşini. Anul acesta, celor peste 6000 de vizitatori, le-au fost prezentate în lucru 70 de maşini, nouă inovaţii şi, în premieră mondială, şase maşini noi. Dintre modelele noi a fost evidenţiată cea mai precisă şi, în acelaşi timp, cea mai mare maşină High Precision din lume - DIXI 210. Maşina dispune de o zonă de lucru de 1800 x 2100 x 1250 mm şi o precizie volumetrică sub 35 microni. DIXI 210 poate încărca componente mari, cu diametre de 2500 mm şi care cântăresc până la 8000 kg. Au putut fi văzute, de asemenea la lucru, şi unele dintre cele mai rapide maşini cu cinci axe ale momentului. Printre noutăţile remarcate s-a aflat şi seria de succes monoBLOCK, care s-a înnoit cu trei modele (premiere mondiale) DMC 65, DMU 75, DMU 125 FD. Seria monoBLOCK, prin versatilitatea construcţiei modulare a maşinilor, oferă posibilitatea ca acestea să poată realiza, dintr-o singură prindere, atât operaţii de frezare cât şi strunjire şi pot integra acum şi schimbătoare de paleţi. 

În plus, evenimentul a arătat că automatizările sunt în acest moment o temă foarte importantă pentru DMG/Mori Seiki, lucru ilustrat de noile modele ce au prevăzute opţiuni de automatizare din ce în ce mai complexe: pentru manipularea semifabricatelor, a pieselor în lucru, pentru schimbarea sculelor sau pentru integrarea acestora în celule flexibile de producţie.

 

Colaborare pe toată linia

Un concern internaţional cum este DMG/MORI SEIKI trebuie să funcţioneze internaţional, inclusiv în producţia maşinilor este necesară o abordare internaţională. Astfel o strategie de abordare operaţională internaţională se află în centrul atenţiei grupului DMG/Mori Seiki, interesat de o prezenţă cât mai solidă şi coerentă pe piaţa globală. Astfel, concernul încearcă asimilarea încrucişată pe liniile de producţie ale celor doi producători, a modelelor cerute pe pieţele din Asia şi Europa, DMG preluând în producţie mo­delele partenerului său cele mai solicitate pe piaţa europeană, iar Mori Seiki va face acelaşi lucru cu modelele DMG cele mai cerute pe piaţa asiatică. În acest demers, un succes este asimilarea în producţie la Bergamo, Italia a mo­delului – NLX2500SZ/700 (peste 14000 de unităţi vândute în lume) – iniţial produs de Mori Seiki la Iga, în Japonia. Pe lângă dezvoltarea de noi modele, continuă şi acţiunile de deschidere în comun de centre tehnologice şi unităţi de producţie pe diferite pieţe regionale.

Special la evenimentul de la Pfronten este că, pe lângă expoziţia de maşini-unelte, invitaţii pot vizita unitatea de producţie, un prilej de a vedea soluţiile pe care maşinile DMG/MORI SEIKI le oferă pentru variatele nevoi ale clienţilor săi globali din diferite industrii şi, în plus, pot participa la conferinţele, seminariile şi prezentările practice din cadrul unuia dintre cele mai mari evenimente organizate „in house” de un producător din lumea maşinilor-unelte. Seminariile şi conferinţele din acest an au fost pe teme de interes din industrii precum cea auto, aero, energie sau automatizări.

Ca în fiecare an, echipa DMG/MORI SEIKI România, s-a aflat toată perioada (29 ianuarie-2 februarie) la Pfronten, aşteptând vizita reprezentanţilor companiilor invitate din ţară.

 

Octavian Andriţoiu, Managing Director DMG/MORI SEIKI România 

 

„În 2013 evenimentul Open House Pfronten a beneficiat de o schimbare majoră privind organizarea. Astfel modul de expunere a fost modificat radical, vizitatorii având posibilitatea de a viziona într-un mediu complet nou şi mai interactiv, atât maşinile cât şi serviciile pe care DMG/MORI SEIKI le oferă. În acest an evenimentul a fost onorat de vizita a 56 de companii din România, dintre care 9 au decis să lanseze comenzi totale de cca. 1,8 milioane de Euro, reprezentând 11 maşini. Am fost foarte plăcut impresionaţi de acest interes din ce în ce mai mare pentru maşinile DMG/MORI SEIKI, mai ales că multe companii româneşti au făcut eforturi pentru ca reprezentanţii lor să fie prezenţi la acest eveniment. Acum, după închiderea porţilor expoziţiei Open House Pfronten, ne gândim deja la evenimentul din 2014, pentru care dorim să asigurăm o modalitate de acces mult mai uşoară pentru companiile din România, facilitând astfel prezenţa mai multor manageri şi specialişti, şi dorim ca „Tehnică şi Tehnologie” să fie din nou acolo pentru a dezvălui toate informaţiile despre cele mai noi echipamente şi tehnologii dezvoltate de DMG/MORI SEIKI”, a declarat Octavian Andriţoiu, Managing Director  DMG/MORI SEIKI România.