TAIWAN – INSULA ASPIRAŢIILOR HIGH-TECH (II)

Masini-Unelte

de Onut Iliescu

TAIWAN – INSULA ASPIRAŢIILOR HIGH-TECH (II)

Aşa cum am promis, continuăm în acest număr prezentarea, prin scurte note, a companiilor producătoare de maşini-unelte vizitate în Taiwan la sfârşitul anului trecut. Toate companiile incluse în turul (organizat de TAITRA) ce face parte din programul „Branding Taiwan”, au obţinut titlul de excelenţă în cercetare şi inovaţie în 2011. Acest tur a fost astfel o formă de recompense din partea guvernului taiwanez pentru cele mai importante companii din domeniul maşinilor-unelte. După această vizită pot întări faptul că ambiţia este răsplătită. Am putut constata că acţiunea constantă şi bine coordonată dă roade. Taiwanul arată că dictonul „ţinteşte sus şi vei reuşi”, funcţionează. Experienţa lor ne învaţă: „rotunjeşte” planul de acţiune şi treci imediat la fapte. Fii atent la detalii. Acţionează deopotrivă intern şi extern pentru că piaţa nu mai înseamnă doar piaţa internă (sau doar cea externă). Ambele au importanţa lor. Fii consecvent. Dacă există o conjunctură favorabilă, exploateaz-o. În conjunctura economică globală actuală Taiwanul îşi joacă foarte bine cartea. Conjunctura i se potriveşte: este momentul oamenilor tenace şi de acţiune. (Este o ţară cu 22 de milioane de locuitori. Vă duce cu gândul la ceva?)

 

6) 09.11.2011 - YEONG CHIN MACHINERY INDUSTRIES CO. LTD. (YCM)

YCM a fost fondată în 1954. A fost prima companie taiwaneză, producătoare de maşini-unelte, care a primit certificarea ISO-9001. ● Produce mai mult de 90 de modele de maşini în 20 de game, peste 200 de maşini pe lună, centre de prelucrare verticale sau orizontale şi strunguri. ● Folosesc în producţie 60% maşini-unelte proprii, restul sunt japoneze. ● Încearcă să implementeze Lean Manufacturing şi Matrix Manufacturing în sistemul lor de producţie. ● Preşedintele companiei, Rex C. Chen (foto), este instruit şi a lucrat în America. ● Au foarte mulţi tineri în management (şi mai ales la marketing). ● Folosesc consultanţi din Japonia. ● Sunt foarte interesaţi de motivarea angajaţilor, să-i determine să descopere probleme, apoi să fie capabili să găsească soluţii, să le rezolve intern, în grup, să fie (în primul rând) interesaţi să le descopere şi să dorească să le rezolve. ● Au avut o creştere a comenzilor din Europa. Sunt interesaţi de piaţa europeană şi se concentrează pe producerea şi furnizarea de maşini multiax - cea mai importantă cerere. Îşi trimit inginerii să vadă care este cererea de aplicaţii de pe piaţa europeană, pentru că aplicaţiile diferă între Asia şi Europa: de exemplu, în Asia sunt multe comenzi de repere pentru motociclete, iar în Europa sunt pentru auto sau aero. ● YCM îşi propune să concureze maşinile-unelte europene şi japoneze. Sunt primii care afirmă deschis asta. Ceilalţi producători taiwanezi insistă pe raportul bun performanţă/preţ. ● Au fost restricţionaţi în 2009 şi 2010 de termenele de livrare ale subfurnizorilor. ● YCM are capacitatea să-şi instruiască intern noii angajaţi. ● Sunt foarte deschişi la nou şi interesaţi de aplicarea viziunii lor de dezvoltare. Din această motiv sunt interesaţi constant de îmbunătăţirea activităţii şi foarte orientate spre viitor. ● Au un obiectiv foarte ambiţios: încearcă să ajungă din urmă companiile japoneze. ● Compania are o turnătorie proprie. ● Au un Technic Center în Malaezia (o piaţă în expansiune) şi a deschis în 2010 ,,YCM Americas” pentru pieţele de pe cele două Americi.● www.ycmcnc.com

 

     Rex C. Chen - Preşedinte YCM

 

7) 09.11.2011 - EVERISING MACHINE CO.

Compania EVERISING a fost înfiinţată în 1982. Este specializată în producţia de ferăstraie circulare şi cu bandă, de dimensiuni medii şi mari. ● Deţine două unităţi de producţie în Taichung, Taiwan şi Kunshan, China. ● Producţia anuală se ridică la peste 2000 de unităţi. ● În 1997 a construit prima fabrică în China. ● Tot aici are peste zece centre de vânzare şi service. ● „EVERISING are peste 40 de distribuitori în lume şi echipamente vândute în 60 de ţări, fiind cel mai mare producător de astfel de maşini de debitat din zona Mainland China.”, Tsang-Ming, Chuang –Vice General Manager, Sales Department (foto). ● EVERISING colectează datele de la toţi agenţii săi din lume pentru a avea o bază de date cu parametrii de tăiere, pe care îi analizează pentru a-şi dota maşinile spre oferirea unor servicii de tăiere care să urmărească nevoile companiilor din industrie. ● Este un concurent pentru Behringer şi Kasto, mai ales în Asia. ● Amada este un producător de top şi, deocamdată, EVERISING nu intră în competiţie directă cu compania japoneză pe piaţa asiatică.● www.everising.com

 

    Tsang-Ming, Chuang - Vice General Manager, sales department Everising Machine

 

8) 09.11.2011 - GOODWAY MACHINE CORP.

Compania GOODWAY a fost fondată în 1975. ● Este cel mai mare producător de strunguri CNC din Taiwan. ● YAMA SEIKI este brandul utilizat pe piaţa din USA. ● Managerii actuali fac parte din familia fondatoare a companiei. ● 85% din producţie este exportată, restul fiind pentru piaţa internă. ● Au crescut exportul pentru piaţa din Asia la o cotă de 41% din producţie. ● Au avut o creştere anuală de 20%. ● GOODWAY exportă anual peste 1500 de strunguri către 30 de ţări. ● Se vor extinde - în acest sens au achiziţionat deja teren. ● GOODWAY şi AWEA sunt listate IPO şi pot obţine bani de pe bursă. ● Analizează şi achiziţia unei alte companii, pentru a-şi atinge obiectivul de creştere. ● Cu 5 ani în urmă 55% din producţie se ducea la export în Europa de Vest. Acum a crescut procentul exportului către Europa de Est. Cea mai mare creştere este însă către industria noastră din China. ● Fiul preşedintelui, care a studiat în SUA şi a fondat acolo prima agenţie de vânzări, a propus schimbarea numelui din GOODWAY în YAMA SEIKI pentru piaţa din SUA. ● Peste 60% din componentele folosite şi peste 70% din maşinile utilizate în producţie sunt taiwaneze. ● Îşi dotează fabricile şi cu maşini-unelte japoneze sau europene, pentru precizia lor. ● Se pare că nu găsesc, încă, aceeaşi precizie şi la maşinile taiwaneze. ● Îşi pregătesc oamenii foarte bine, pentru că au unde, la ei în ţară (în China este puţin mai greu). Preşedintele crede că industria taiwaneză de maşini-unelte va creşte rapid pentru că sunt foarte mulţi şi buni subfurnizori locali specializaţi, ce pot reduce astfel costul de producţie al maşinilor taiwaneze. ● Cooperează foarte bine cu universităţile pentru cercetare şi dezvoltare. ● Au angajaţi foarte stabili. ● Cu 10 ani în urmă, când era preşedintele asociaţiei de profil, Edward Te-hwa Yang, preşedintele GOODWAY (foto), a solicitat guvernului să nu-i înroleze pe inginerii ce se angajau în companiile de maşini-unelte. Erau scutiţi astfel de 1 an şi 10 luni – serviciul militar obligatoriu după absolvire - şi puteau opta pentru 4 ani de stagiu într-o companie producătoare de maşini-unelte. ● La întrebarea jurnaliştilor despre estimarea evoluţiei economice de anul viitor, răspunsul a fost: consideră că în continuare economia din China va fi OK şi în 2012, dar nu la fel ca în anii trecuţi. Crede, de asemenea, că ţările din Europa de Est, Rusia, Ucraina şi Estul Mijlociu - Israel, Egipt, etc. - vor fi pieţe în creştere. ● www.goodwaycnc.com

 

    Edward Te-hwa Yang - Preşedintele Goodway

 

9) 10.11.2011 - Fair Friend Group (FFG) - FEELER

Compania a fost înfiinţată în 1979, fiind distribuitorul exclusiv al unei companii japoneze producătoare de excavatoare. ● În 1984 începe producţia de maşini-unelte. ● În decursul anilor FFG stabileşte parteneriate strategice cu mai multe companii importante din lume, printre care: SKF, Ryobi, Chatami, Axon etc. şi începe un lung şir de achiziţii de companii din întreaga lume, pentru a-şi atinge obiectivul: „să devină cel mai mare producător de maşini-unelte din lume, în acest moment fiind cel mai mare producător de VMC”, Jimmy Chu, Preşedinte FFG (foto). ● Cifra de afaceri pe maşini-unelte în 2011 a fost de 1,3 miliarde $. ● FFG deţine 32 de branduri în mai multe domenii industriale şi a avut ca obiectiv în 2011 să deţină 53 unităţi de producţie în lume (dintre care 23 doar pentru maşini-unelte). ● Au 13 branduri distincte pe maşini-unelte pe pieţele pe care operează. ● Cel mai cunoscut este Feeler şi, după achiziţia cu ani în urmă a unui pachet majoritar al companiei concurente, Leadwell. ● În fiecare dintre diviziile lor sunt mai multe fabrici de maşini-unelte, de exemplu în China are 8 fabrici, în Japonia 3, în Italia, în scurt timp, va avea 3. ● Urmărindu-şi visul îndrăzneţ, extinderea va continua cu achiziţia a 3 - 4 companii din Europa (Italia, Germania), 1 din Coreea, 1 din Japonia.● Au o academie a lor în China. ● Dacă vor prezenta interes pentru FFG, grupul este deschis să facă achiziţii şi în Europa de Est sau România. ● Sunt abili în management, marketing şi datorită acestui lucru, după achiziţia altor companii, schimbă mentalitatea şi orientarea acestora pe piaţă şi le fac profitabile. Nu au vândut niciuna din companiile achiziţionate. ● Obiectivul FFG este să devină în următorii ani cei mai mari producători de maşini-unelte din lume. Astfel, FFG urmăreşte să ajungă să deţină 86 de unităţi de producţie însumate pe toate diviziile sale industriale până în 2016. ● Pentru companiile taiwaneze producţia se duce 10% pe piaţa internă şi 90% la export; în Japonia, 70% pentru piaţa locală; chiar şi în Coreea procentul pentru piaţa internă este mai mare decât pentru cea externă. ● India este a treia piaţă pentru ei. Au vândut aproximativ 200 de maşini anul trecut în India. ● Sunt intresaţi de EMCO. Le-au făcut o ofertă. (de exemplu, EMAG Holding GmbH are, din 2010, un partener chinez – Jiangsu Jinsheng Industry.) ● FFG în 10 ani a devenit cel mai mare producător din Taiwan şi în alţi 10 ani a achiziţionat Leadwell. ● „Contează visul”. ● www.feeler.com

 

    Jimmy Chu - Preşedinte FFG

 

10) 10.11.2011 - Precision Machinery Research & Development Center (PMC)

Institutul a fost fondat în 1993. Modelul de finanţare este semiguvernamental ● Sunt singurii certificaţi pentru OEM machinery pentru export în UK, Japonia, Germania. ● e-market – creat de PMC pentru găsirea de clienţi în toată lumea. ● Are 260 angajaţi. ● Sunt interesaţi de colaborări cu companii din toată lumea. ● Încearcă să-i ajute cu „Virtual Machine” pe producători la prezentările de la târguri. ● 5 axe şi multifuncţii este pasul următor pentru maşinile-unelte din Taiwan. ● Producătorii trimit maşini pentru teste şi pentru evaluare la PMC (vezi YCM). ● Au răspundere faţă de guvern să promoveze o nouă industrie: roboţii de servicii casnice. ● De exemplu, un robot aspirator avea un preţ de 2000 dolari şi după ce producătorul (care era din altă ţară) a venit în Taiwan, la PMC, să-i ajute să-l producă mai ieftin, preţul a scăzut la 200 dolari. ● Se folosesc de ajutorul profesorilor din universităţi pentru realizarea studiilor sau proiectelor. ● Michigan University colaborează cu ei, precum şi universităţi din Marea Britanie şi Germania. ● Guvernul taiwanez a pornit cu 6 ani în urmă un program de promovare şi dezvoltare a roboticii şi acum au aproximativ 4 divizii de studii, proiectare şi dezvoltare pe această temă. ● Invită copii din grădiniţe pentru a se obişnui cu roboţii şi pentru a le stimula interesul. ● Industria roboţilor a pornit cu „Smart toys”, merge către „help people”, iar pasul următor va fi „healthcare”, pentru că rata de creştere a populaţiei este în scădere şi la ei şi sunt conştienţi că nu va avea cine să aibă grijă de bătrâni în viitor. Au una dintre cele mai scăzute rate a natalităţii din lume. ● Ţinta pentru 2020 este 125 milioane dolari valoarea producţiei de roboţi în Taiwan. ● „Maşinile-unelte sunt foarte im portante pentru orice industrie ce se dezvoltă. Acestea se îndreaptă către era << soft power >>. Până acum a fost era << hard power >>. Toţi pot produce componentele fizice, dar partea software este mai complicată.”, Benjamin Jan, General Manager (foto). ● Când companiile producătoare vin pentru nişte studii la PMC, dacă vor rezultatele în exclusivitate trebuie să suporte plata în întregime - dacă nu, plătesc doar jumătate. ● Majoritatea proiectelor de cercetare ce se derulează prin PMC sunt guvernamentale – se obţin apoi şi patente. ● S-a întâmplat ca angajaţii din PMC să treacă la o companie privată (chiar întreaga echipa). ● Au mai nou proiecte şi pe energie verde şi eficienţă energetică. ● Organizează seminarii pentru a comunica public, pentru industrie, rezultatele cercetărilor lor. ● Nu fac cercetări pentru viitorul îndepărtat, ci pentru productivitatea de moment şi folosesc „master degree” nu ph.d. (doctori). ● Oferă profesorilor din universităţi proiecte pe care aceştia le lucrează cu studenţii. ● PMC aplică cu proiecte la începutul fiecărui an pentru a obţine buget de la guvern (în institut sunt şi proiecte de 3 – 4 ani). ● Ca PMC, fiecare industrie are câte un institut. ● Bugetul anual este de 600 mil. dolari taiwanezi din care o jumătate de la guvern iar cealaltă jumătate obţinută de la industrie. ● 60 mil. dolari taiwanezi vor investi în 2012 în ,,green energy”, pentru celule solare. ● www.pmc.org.tw

 

    Benjamin Jan - General Manager PMC

 

11) 11.11.2011 - CHIN FONG Machine Industrial Co. Ltd.

Compania a fost înfiinţată în 1948. Producea la început echipament agricol. Din 1951 a început producţia de prese şi maşini pentru industria textilă. ● CHIN FONG şi STAMTEC sunt cele două branduri sub care compania îşi comercializează presele în peste 40 de ţări. ● Au o unitate de producţie în port, cu doc propriu, pentru a reduce costurile de export. ● Compania consideră un avantaj competitiv managementul global şi concentrarea pe piaţa chineză. Presele sunt incluse în tratatul commercial dintre China şi Taiwan pe lista reducerii taxelor vamale (7% în 2011, urmând să fie reduse mai mult în 2012). ● „Industrializarea este noua politică a guvernului chinez şi CHIN FONG vrea să meargă pe urmele acestei dezvoltări spre vest, în interiorul Chinei.”, Tai Yang Lu, CEO Chin Fong (foto). ● Colaborează foarte bine cu companii similar din Japonia. Le sprijină să intre pe piaţa din China în schimbul unor cunoştinţe tehnice pe care le folosesc pentru dezvoltarea maşinilor lor. Au încheiat în 2010 un parteneriat strategic cu Yamada Dobby Corp., cel mai mare producător de prese de mare viteză din Japonia, prin construirea unei fabrici în Ningbo pentru pătrunderea pe piaţa din China a aplicaţiilor pentru industriile numite generic 3C (,,consumers electronics, communications and computers”). Au fost premiaţi de mai multe ori de Toyota, pentru care produc prese. ● Rittal Shanghai este un client important pentru CHIN FONG. ● Au agenţii în Germania, Franţa, Suedia, Marea Britanie, Rusia. ● iLS1, ce include noul „i-Motion” (sistem inteligent de servo-control) este presa pentru care au fost premiaţi în 2011. ● Presele lor sunt folosite în industria auto, dar şi pentru producerea carcaselor unor gadget-uri precum iPhone, iPad, camere foto-video. ● Îşi realizează singuri software-ul de operare. ● Au demonstrat cum, cu un control îmbunătăţit şi mai multe tehnologii implicate (controlul încălzirii matriţei şi al mişcării), se poate realiza pe o singură presă o piesă complexă, la care de obicei se folosesc, în paşi succesivi, 2 - 3 prese diferite. ● Îşi propun să colecteze datele din operarea preselor în mai multe industrii pentru a le putea pune la dispoziţie prin intermediul cloud computing pentru o utilizare inteligentă ulterioară şi pentru o evoluţie a cunoştinţelor inginereşti din domeniu. ● www.chinfong.com.tw

   Tai Yang Lu - CEO Chin Fong



Accept cookie

Acest site web utilizează module cookie în scopuri funcţionale, de confort şi statistică.

Dacă sunteţi de acord cu această utilizare a modulelor cookie, faceţi clic pe "Da, sunt de acord". Termeni si conditii

Nu sunt de acord Accept doar cookie functional Da, sunt de acord