Axare pe maşinile electrice

Materiale Plastice

de Chorus Engineering

Axare pe maşinile electrice

După nouă ani petrecuţi în firma unui concurent austriac, Gerd Liebig s-a alăturat companiei (SHI) Demag, preluând responsabilitatea pentru departamentele de Vânzări şi Service. Atunci când vine vorba despre tehnologie, îşi concentrează atenţia, în principal, asupra maşinilor de turnare prin injecţie complet electrice, iar când vine vorba de industrii, asupra segmentului de Ambalaje. Pentru a ocupa primul loc în aceste segmente, cu siguranţă va modifica structura departamentelor de Vânzări şi Service ale companiei.

Interviu cu domnul Gerd Liebig,Director de Vânzări, Sumitomo (SHI) Demag, Schwaig

Care sunt motivele care v-au determinat să plecaţi de la un concurent din Austria şi să căutaţi noi provocări la Sumitomo (SHI) Demag?

Gerd Liebig: Principalul motiv a fost chiar căutarea unei noi provocări. Însă decizia nu a fost una uşoară, deoarece lucram într-o companie solidă de familie, cu un angajament comercial clar. Sunt foarte mândru şi mulţumit că am făcut parte din acel proiect timp de nouă ani.

În ceea ce priveşte viitorul meu, dezvoltarea pozitivă de la Sumitomo (SHI) Demag şi experienţa mea profesională din ultimii ani se contopesc într-o simbioză perfectă. Deoarece colaboram deja cu Demag ca Manager de Marketing de 15 ani, cunoşteam îndeaproape compania. Alături de un proprietar puternic şi de o echipă foarte bună, anii care vor urma vor fi extrem de interesanţi şi prosperi. A fost în avantajul meu șansa de a vedea compania din afară şi, prin urmare, mă aflu acum în poziţia în care am o imagine clară a punctelor slabe şi a punctelor forte care ies în evidenţă.

Care este diferenţa între Demag de atunci şi producătorul de maşini Sumitomo (SHI) Demag de astăzi?

Gerd Liebig: Demag a trecut peste momente dificile şi prin mâinile mai multor proprietari cu capital privat. Ca membră a puternicului grup Sumitomo, Sumitomo (SHI) Demag are o situaţie financiară şi tehnologică excelentă. Acum trebuie să o folosim cu înţelepciune şi să stabilim concepte clare privind politica produselor şi strategii de vânzări bazate pe angajamentul comercial.

Din perioada Demag până în prezent am construit o abordare puternică a pieţei globale, precum şi echipe cu experienţă şi suntem foarte apropiaţi de clienţii noştri. Pe scurt, astăzi este mai uşor deoarece, fiind bine integrată în grup, Sumitomo (SHI) Demag se poate baza pe angajamentul clar al proprietarului. Iar acest angajament este asumat faţă de viitorul pe termen lung al companiei noastre – prin investiţii în unităţile fabricii şi în structura vânzărilor. Pe lângă aceasta, Sumitomo (SHI) Demag a răscumpărat ceea ce diverşii proprietari privaţi au risipit. Astfel, s-a consolidat poziţia companiei noastre în ceea ce priveşte Producţia şi portofoliul de produse.

Care sunt lucrurile pe care intenţionaţi să le schimbaţi?

Gerd Liebig: Compania va reveni la a se axa în mod consecvent pe orientarea spre client. Aceasta începe cu Producţia, care preia acum prelucrarea comenzilor, fiind, prin urmare, responsabilă pentru livrarea produselor la timp şi la standarde de înaltă calitate. Vom modifica modelul de afaceri al Sumitomo (SHI) Demag într-unul orientat mai mult spre client. Departamentul de Vânzări va avea o orientare aplicativă, adică Vânzările îşi vor concentra atenţia absolută asupra industriei. Mai mult, departamentul nostru de Service va fi internaţionalizat şi se vor crea sinergii cu departamentul de Vânzări. Obiectivul nostru este un timp scurt de răspuns pentru client. Sunt în continuare, necesare îmbunătăţiri în acest sens, pe care le vom realiza în consecinţă din momentul ofertării şi până la rezolvarea problemelor.

În ce direcţie veţi dezvolta compania?

Gerd Liebig: Sumitomo (SHI) Demag are nevoie de un profil clar. Acest profil clar este format de competenţa orientată spre industrie – începând cu departamentul de Vânzări, cu cererea de ofertă a clientului şi terminând cu departamentul de Service. Ne concentrăm asupra industriei Autovehiculelor, a Ambalajelor, cea Medicală şi asupra tuturor segmentelor care au nevoie de componente tehnice de precizie înaltă. Pas cu pas, vom dezvolta un profil nou şi vom alinia structurile companiei noastre în consecinţă.

Care este viitoarea politică a produselor?

Gerd Liebig: Desigur, asul nostru este gama de maşini complet electrice. Avem de-a face cu un grad tot mai mare de electrificare a maşinilor de turnare prin injecţie. De ce? Deoarece asigură economie de energie, mai multă precizie şi, cu siguranţă, o predispoziţie scăzută la defecţiuni. Acesta este marele nostru avantaj faţă de concurenţă. Grupul Sumitomo a vândut aproape 70.000 de maşini complet electrice şi, în plus, de mulţi ani dezvoltăm mecanismele de acţionare electrică la nivel intern. Acest lucru duce la un avantaj în privinţa stabilirii preţurilor şi a tehnologiei, care nu trebuie subestimat. Acest avantaj urmează să fie exploatat

în continuare, astfel încât clientul să achiziţioneze maşini electrice în cazul în care diferenţa de preţ este acceptabilă pentru acesta. Pentru noi, această diferenţă de preţ a fost clar stabilită şi ne vom continua eforturile în acest sens. Vă promit,nu va mai dura mult.

Însă atenţia noastră asupra maşinilor complet electrice nu trebuie, în niciun caz, să vă facă să credeţi că uităm de maşinile hidraulice sau cele hibrid. Prioritatea noastră este axareape industrie şi dezvoltăm maşini care îndeplinesc cerinţele domeniului. Să ne gândim la maşina noastră hibrid Elexis; numărul livrat clienţilor din segmentul Ambalajelor se ridică la câteva mii. Maşina noastră Elexis este forţa motrice a indus­triei Ambalajelor şi, prin urmare, este dezvoltată în continuare. Gama noastră de maşini hidraulice Systec va fi singura linie care va acoperi întregul domeniu de forţe de închidere.

În viitor, Schwaig se va concentra asupra industriei Autovehiculelor şi a Ambalajelor prin intermediul maşinilor hidraulice şi hibrid, iar Wiehe va fi centrul nostru de competenţă pentru maşini complet electrice

Cum vă convingeţi clienţii cu privire la maşinile elec­trice?

Gerd Liebig: Cu „costul total de exploatare” avem un argu­ment puternic. Aceasta deoarece o maşină complet electrică este o investiţie în viitor. Costul energiei este în creştere, la fel ca şi exigenţele privind precizia. Iar pentru clienţii clienţilor noştri investiţia într-o maşină complet electrică este, de ase­menea, un avantaj considerabil şi arată orientarea spre viitor a companiei.

De ce sunteţi atât de încrezător că veţi genera o creştere economică pentru Sumitomo în viitor?

Gerd Liebig: Grupul Sumitomo are în continuare sinergii considerabile îndreptate spre produse, departamentul de Vânzări şi cel de Service. Am făcut primii paşi şi am învăţat mult unii de la ceilalţi. Acum trebuie să trecem de partea teoretică şi să dezvoltăm concepte concrete despre cum ne putem îmbunătăţi forţa.Dezvoltând în continuare grupul şi, în consecinţă, folosind gradul ridicat de pătrundere pe piaţă, mă aştept la o creştere  evidentă a cotei noastre de piaţă. Creşterea cotei noastre de piaţă va fi orientată spre obiectivele noastre strategice.

Sumitomo are, la rândul său, o viziune asupra viitoru­lui? Dacă da, este diferită de ideile dumneavoastră în privinţa anumitor aspecte?

Gerd Liebig: Aici există un consens puternic. De la început am avut senzaţia că proprietarii doresc o schimbare. S-au definit anumite condiţii cadru, însă era clar că exista un mare potenţial neutilizat, care aştepta să fie exploatat. Cât despre modul de realizare, era necesar un management local eficient, care să cunoască bine piaţa şi domeniul de activitate.

Unde vă vedeţi peste cinci ani?

Gerd Liebig: În momentul de faţă mi se acordă multă încre­dere. Pot conferi o finalitate acestei încrederi doar conducând Sumitomo (SHI) Demag spre prosperitate pe termen lung – printr-un efort comun, orientare consecventă spre client şi multă muncă intensă. Alături de ceilalţi doi directori colegi, sunt responsabil pentru aproape 1.000 de angajaţi şi familiile lor. Astfel, fiecare pas capătă cu siguranţă o semnificaţie şi consecinţe complet diferite.

Unde vedeţi Sumitomo peste cinci ani?

Gerd Liebig: Integrată în Grupul Sumitomo, vom trans­forma curba de învăţare într-o curbă a succesului. Dorim să ne extindem în continuare poziţia de lideri pe piaţa mondială în segmentul maşinilor complet electrice. Dar la urma urmei, există un singur lucru care contează: clienţii mulţumiţi, care cer un partener stabil şi care au încredere în energia şi soluţiile Sumitomo (SHI) Demag pe termen lung.

Notă: Interviu publicat și preluat din revista germană de materiale plastice Plastverarbeiter, numărul 08/2015.



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord