Industria maselor plastice - prezent şi viitor la EXPO PLAST 2011

Materiale Plastice

de T&T

Industria maselor plastice - prezent şi viitor la EXPO PLAST 2011

În perioada 21-24 septembrie, la Romaero Băneasa, se va desfăşura prima ediţie a EXPO PLAST, expoziţie internaţională de produse, echipamente şi tehnologii pentru industria de prelucrare a maselor plastice.

Evenimentul este organizat de Asociaţia Patronală a Prelucrătorilor de Mase Plastice din România (ASPAPLAST) în colaborare cu Euroexpo Trade Fairs. Pe lângă expoziţia propriu-zisă, organizatorii pregătesc şi o zonă specială, „Conference Area”, în scopul organizării de seminarii şi conferinţe tehnice sau tematice.

Conform preşedintelui ASPAPLAST, Marcel Diaconu, expoziţia a fost organizată deoarece „au existat cereri din partea firmelor membre ale asociaţiei, din partea producătorilor de utilaje...” dar şi pentru că ,,un asemenea eveniment îţi oferă posibilitatea să-ţi arăţi potenţialul, să arăţi ce ai creat nou, ce ai produs nou. Totodată, vii în contact cu cât mai mulţi clienţi – atât cei tradiţionali, cât şi cei noi.”

Mai multe despre noutăţile expuse în cadrul evenimentului, dar şi despre situaţia actuală şi tendinţele de dezvoltare ale domeniului, aflăm din declaraţiile reprezentanţilor unor importante companii ce activează pe piaţa industrială românească de profil, declaraţii pe care le găsiţi în cele ce urmează:

 

Marcel Diaconu – Președinte ASPAPLAST

Cum a fost afectată activitatea companiei dvs. de criza economică?

Lavinia Popuș, Head of Marketing Departament PLASTOR: Datorită unei politici de piaţă echilibrată şi a activităţii firmei desfăşurată pe mai multe segmente de piaţă, nu am fost afectaţi practic de recenta criză economică.

Lavinia Popuș - Head of Marketing Departament Plastor

 

Sergiu Sora, director executiv al filialei din România a companiei ENGEL Austria: Engel a reuşit să traverseze perioada de criză economic din România printr-o mobilizare exemplară, prin menţinerea legăturii permanente cu prelucrătorii de material plastic şi menţinerea tuturor activităţilor.

Dacă înainte de 2008 Engel, prin reprezentanţa sa, deţinea aproximativ 5% din piaţa românească, în 2008-2009 a ajuns la 27% şi în 2009-2010 la 42%. Nu e cazul să apreciem noi evoluţia. Explicaţia ar putea fi un colectiv serios, dornic să rezolve în cel mai scurt timp, cu professionalism solicitările prelucrătorilor.

Sergiu Sora, director executiv al filialei din România a companiei ENGEL Austria.

 

Radu Mareș, director general PLASTICS BAVARIA: Plastics Bavaria a resimţit situaţia economic dificilă, precum marea majoritate a firmelor din industria maselor plastice. A reuşit însă să compenseze scăderea de vânzări datorată crizei prin introducerea de produse şi servicii noi precum Maplan (injecţie cauciuc) şi reciclarea maselor plastice împreună cu Neue Herbold şi Rapid.

Cum aţi caracteriza primul semestru al anului 2011, comparativ cu anul trecut?

L.P.: Situaţia primului trimestru al anului 2011 este similară cu cea a perioadei echivalente de anul trecut. Cifra de afaceri a acestui an este de aşteptat că va fi la acelaşi nivel cu cea a anului trecut. Ne bucură faptul că am reuşit să câştigăm clienţi noi anul acesta.

S.S.: Pentru noi, primele 6 luni din 2011 au reprezentat încununarea unui efort de peste un an în elaborarea de oferte pentru diverşi clienţi, oferte care acum s-au transformat în comenzi. În primele 6 luni ale acestui an am vândut şi instalat mai multe maşini şi roboţi decât media anilor anteriori.

R.M.: Atât 2010, cât şi 2011, sunt ani dificili, dar de creştere pentru Plastics Bavaria. Am întărit promovarea sistemelor ONI, cu adevărat inovatoare, prin recuperarea de căldură şi a sistemelor Motan de alimentare centralizată. Ambele sisteme economisesc şi eliberează resurse, fiind amortizabile în aproximativ 2 ani, deci o alegere naturală a clienţilor. Cel puţin din acest motiv, 2011 păstrează un trend pozitiv.

 

Ce utilaje veţi prezenta la Expo Plast 2011? Ce surprize le pregătiţi vizitatorilor?

L.P.: Pentru că nu am participat de 4 ani la un târg în România, calitatea celor din ultima perioadă îndepărtându-ne de ideea unei participări, dorim să arătăm tuturor vizitatorilor noştri forţa şi diversitatea de preocupări a Grupului Plastor. Astfel, vom expune atât piese cu înalt grad de tehnicitate, cât şi bunuri de larg consum din cele mai diverse.

S.S.: Vom prezenta o maşină de injectat în funcţiune cu o aplicaţie interesantă. Este o maşină care va fi prezentată pentru prima dată într-o expoziţie în România. Vizitatorii vor putea să judece ei înşişi competenţa constructorului de maşini ENGEL.

Maşinile Engel fără coloane nu mai sunt de mult o surpriză pentru cei din domeniu, alte detalii despre exponat ar contrazice termenul „surpriză”. Doresc însă să menţionez că în afară de maşina Engel vom expune echipamente auxiliare ale unor constructori consacraţi, astfel încât vizitatorii să poată vedea la lucru un sistem complet.

R.M.: Vom prezenta o maşină de injecţie cauciuc (singura de acest tip din cadrul expoziţiei EXPO PLAST) în funcţiune, precum şi alte echipamente necesare prelucrării maselor plastice şi a cauciucului.

 

Care este trendul din piaţă la acest moment?

L.P.: Răspunsul ar trebui nuanţat aici pentru că de fapt vorbim despre mai multe pieţe distincte. Prima ar fi cea a producătorilor pentru domenii industriale pretenţioase (ex: industria auto) unde actorii prezenţi pe piaţă sunt atât firme româneşti (cum e cazul Plastor), cât şi firme cu capital străin implantate în Romania. Lupta este uneori inegală şi dură pentru firmele româneşti care trebuie să se retehnologizeze rapid ca să poată ţine pasul cu investiţiile străine, dar sunt domenii interesante, complexe, unde poţi avea acces doar având cele două atribute menţionate deja: competenţă şi profesionalism. Pe de altă parte este piaţa bunurilor de larg consum, un domeniu frumos şi spectaculos, dar care, din păcate, este “poluat” de multe firme “de garaj” care nu respect în totalitate legislaţia şi care creează o concurenţă neloială celor corecţi. Pe aceasta piaţă au pătruns şi foarte multe importuri din toate colţurile lumii, cu acte sau fără, unele dintre ele de foarte bună calitate, care au dus la creşterea pretenţiilor consumatorilor, altele de calitate îndoielnică, dar foarte ieftine. În condiţiile în care cumpărătorii au bani tot mai puţini, şi, în general, produsele din material plastic nu sunt de strictă necesitate, tendinţa pieţei este să accepte mai uşor articolele lipsite de calitate, dar cu preţuri accesibile.

S.S.: În prezent tendinţa este pozitivă, însăşi reluarea acestei expoziţii de profil spune ceva despre creşterea economică. Având în vedere proiectele discutate cu clienţii noştri sunt optimist şi pentru anii următori.

R.M.: Cu siguranţă trendul este pozitiv la marea majoritate a clienţilor noştri şi sperăm ca acesta să se păstreze aşa şi în 2012.

Evoluţia pozitivă, prognozată pentru anul 2011 în acest sector de către specialiştii în domeniu, va fi influenţată de comerţul exterior, de investiţiile străine directe şi de către finanţările internaţionale. De asemenea, şi factorii interni vor stimula creşterea, prin consumul intern şi investiţiile interne. Spre exemplu, în luna ianuarie a anului 2011, volumul exporturilor de cauciuc şi mase plastice a constituit 142,1 milioane euro, cu 29,63% mai mult faţă de aceeaşi lună a anului precedent. Creşterea volumului operaţiunilor de export-import s-a datorat unei dinamici pozitive realizate cu toate ţările partenere, cea mai mare contribuţie fiind determinată de ţările Uniunii Europene. Veştile bune vin şi din partea numărului mare de producători internaţionali de automobile care au uzinele proprii de asamblare în Europa Centrală şi au proiecte extindere pentru Europa de Est.

 

Domeniu Consum

Industria de ambalaje 35%

Industria de construcţii 15%

Electrice şi electronice 15%

Industria de automobile 15%

Uz casnic 10%

Agricultură 5%

Altele 5%

Indice Evolutie*

Producţia industrială +20,2%

Productivitatea muncii +16,28%

Cifra de afaceri (pe total) +28,35%

Preţuri +7,9%

Nr. salariaţi +3,26%

* (trimestrul I, 2010 vs. trimestrul I, 2011)

O confirmare a redresării poate fi considerat şi faptul că mulţi din marii jucători din domeniu vor participa la singura expoziţie dedicată industriei de mase plastice din România: Expo Plast 2011.

Notă: Interviurile şi datele statistice au fost puse la dispoziţie de echipa EXPO PLAST.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord