K 2019 Düsseldorf: Noile tehnologii, motorul inovării

Materiale Plastice

de Mihaela Iliescu

K 2019 Düsseldorf: Noile tehnologii, motorul inovării

Prezenți la conferința de presă, Thomas Franken, reprezentantul Messe Düsseldorf, și Thorsten Kühmann, reprezentantul Consiliului Expozanților, au vorbit despre noutățile ediției din acest an, economia circulară și direcțiile de dezvoltare ale respectivelor industrii la nivel regional și mondial. (Mihaela Iliescu)

K | The World's No. 1 Trade Fair for Plastics and Rubber reunește din 3 în 3 ani la Düsseldorf 3.300 de expozanți și peste 230.000 de vizitatori din întreaga lume. La ediția din acest an sunt înscrise 13 companii expozante din România, cu 4 mai multe decât în 2016.

Toți aceia care doresc să-și facă o imagine de ansamblu asupra stadiului actual și asupra tendințelor industriei de producere și prelucrare a materialelor plastice și cauciucului, care doresc să vadă „Live in action” cele mai noi mașini și echipamente dedicate acestui sector, trebuie să participe negreșit la eveniment.

K prezintă elita progreselor și inovațiilor tehnice, soluțiile cele mai eficiente pentru producție și procesare și aplicațiile inteligente și extrem de diverse ale materialelor plastice și cauciucului în toate domeniile industriale sau ale vieții și activității umane. Materialele polimerice, tehnica și tehnologia de producție și prelucrare precum și întregul spectru al aplicațiilor plasticului și cauciucului sunt prezentate la Düsseldorf sub toate aspectele, in extenso și în profunzime. Niciun alt eveniment de profil din lume nu reușește să reflecte atât de vizibil și de tangibil succesul materialelor plastice.

Tematicile principale la K 2019

Cercetătorii și specialiștii membri ai comitetului pentru inovație al K 2019 au identificat o serie de teme și aspecte ce vor influența evoluțiile piețelor și întregii industrii mondiale a polimerilor în următorii ani. Astfel au fost definite cele patru tematici principale ale K 2019:

1. Plastics for Sustainable Development & Circular Economy: de exemplu, Managementul apei, Energii regenerabile și Materii prime alternative.

2. Digitalizare/Industria materialelor plastice 4.0: în care vor fi abordate subiecte precum Platform Economy și Networked Value Creation Chain.

3. System integration - Funcționalitate prin material, proces și design: ce include domeniile New Materials și Additive Manufacturing, structuri ușoare, Mobility (E-Mobility) și Bioplastics.

4. Young Talents/Next Generation: o atenție deosebită va fi acordată la K 2019 tinerilor aflați la începutul carierei în sectorul maselor plastice și cauciucului, în producție dar și în cercetare, precum și întregului domeniu de învățământ de profil. Lista celor mai interesante subiecte de interes va fi elaborată de facultățile, institutele de cercetare, asociațiile și organizațiile de finanțare participante la K, iar în timpul târgului se vor desfășura prelegeri, dezbateri și întâlniri de networking, dar și activități mai practice, bazate pe vizite la standuri.

Sprijinirea planificată a noii generații de specialiști este esențială. Tinerii nu realizează în suficient de mare măsură că industria materialelor plastice oferă numeroase locuri de muncă cu activități înalt specializate, foarte interesante, bine plătite și, poate cel mai important, de viitor. Sensibilizarea tinerilor în această direcție - prin vizitarea târgului, mese rotunde și chiar experimente – constituie obiectivul primordial al Inițiativei pentru educație în domeniul materialelor plastice (KAI). Inițiativa KAI este un efort comun al Asociației naționale a industriei maselor plastice (Gesamtverband Kunststoffverarbeitende Industrie GKV e.V.), Messe Düsseldorf și al unui număr de alte organizații la nivel german și european.

Salonul „Plastics shape the Future“

Salonul specializat „Plastics shape the Future“ arată felul în care materialul plastic poate „modela” viitorul într-o manieră durabilă, ce idei și tendințe prind contur sub ochii noștri și care dintre viziunile specialiștilor au șanse să devină realitate în anii care vor urma. În cele șapte zile de târg vor avea loc un număr impresionant de discuții, demonstrații ingenioase și experimente interesante.

Aspectele economice și ecologice își vor găsi, la rândul lor, locul meritat în cadrul Salonului.

„Plastics Shape the Future“ constituie și o platformă de soluții și răspunsuri la o serie de problematici fierbinți în societatea actuală: deșeurile de ambalaje, poluarea cu plastic a oceanelor și schimbările climatice pe de o parte, conservarea resurselor, eficiența energetică și Economia Circulară pe de altă parte. Astfel, „Plastics shape the Future“ oferă o platformă internațională de informare și networking completată cu Speed talks și Key speeches în care se integrează în mod fericit grupuri de influență la nivelul politicilor economice și comunități relevante din punct de vedere social.

Salonul „Science Campus“

„Science Campus“ este cadrul ideal pentru dialogul dintre cercetare și economie. Aici, expozanții și vizitatorii își pot construi, din informații și interacțiuni, o privire de ansamblu asupra întregii activități de cercetare și a aplicațiilor acesteia în sectorul materialelor plastice și în cel al cauciucului. Mai mult decât atât, va avea loc un concentrat schimb de experiență între reprezentanți ai facultăților și institutelor de învățământ și cercetare de profil și specialiști din practica industrială, din companii.

Bioplastics Business Breakfasts

Se va concentra pe rolul și potențialul de piață al bioplasticului în anii care vor urma – atât a materialelor plastice pe matrice biologice, din surse regenerabile, cât și a materialelor plastice biodegradabile. Bioplasticul, mai ales cel din a doua categorie menționată mai sus, reprezintă unul dintre răspunsurile la preocupările din ce în ce mai stringente de protejare a mediului înconjurător, iar avantajele utilizării sale vor fi dublate de reale oportunități de business.

Rubberstreet şi „Rubber & TPE Pocket Guide“

Una dintre zonele foarte atractive pentru vizitatori la K 2019 se preconizează a fi deja consacratul Bulevard al Cauciucului. Încă de la ediția din 1983 participanții K Düsseldorf se bucură de această fereastră către universul cauciucului și elastomerilor. Rubberstreet, în germană Gummistraße, va fi găzduită în Hala 6. În plus, pentru această ediție am pregătit și "Rubber & TPE Pocket Guide". Acest ghid facilitează identificarea celor mai relevanți potențiali expozanți din domeniul cauciucului, elastomerilor și elastomerilor termoplastici TPE, de la furnizori de materii prime și tehnologie până la cei de servicii și consultanță.

În rândul specialiștilor branșei, participarea la K este considerată „obligatorie” iar acest lucru se reflectă atât în numărul și calitatea expozanților, cât și în numărul vizitatorilor - 232.053 din 161 de țări la ediția din 2016 - și gradul de internaționalitate - peste două treimi din total (71 la sută) veniți la Düsseldorf din străinătate, cei mai mulți din Italia, Olanda, India, Turcia, Franța, Belgia, S.U.A., China, Spania și Polonia (Top 10). Indiferent de regiunea de proveniență, 97% dintre specialiștii care au vizitat K 2016 s-au declarat mulțumiți/foarte mulțumiți cu târgul și propria lor participare.

Au fost apreciate: numărul mare și calitatea inovațiilor, prezența ca expozanți a liderilor mondiali ai celor două sectoare precum și spectrul deosebit de larg al soluțiilor și aplicațiilor prezentate. Este de menționat încă o dată că târgul este deschis exclusiv specialiștilor și atrage atât profesioniștii din domeniul maselor plastice și din cel al cauciucului, precum și pe cei din industriile beneficiare.

Matchmaking optimizat

Un instrument util pentru pregătirea vizitei este cel de matchmaking, modernizat și optimizat special pentru K 2019, prin care vizitatorii B2B își pot găsi furnizorii și partenerii cei mai potriviți din rândul expozanților. Avantajul este că, în afară de datele de contact ale potențialilor parteneri propuși de sistem, este posibilă și stabilirea de întâlniri la standuri. Serviciul este gratuit pentru vizitatorii care au deja biletul de intrare la K 2019, logarea se face pe www.k-online.com în secțiunea dedicată sau în aplicația K pentru iOS și Android OS.

Nu uitaţi: Peste 3.000 de expozanţi din 60 de ţări vă aşteaptă la K 2019!

Majoritatea companiilor vin din Europa – în principal din Germania, Italia, Austria, Elveția, Franța, Olanda și Turcia - dar și din S.U.A. Bineînțeles, companiile din Asia se mențin la un nivel ridicat. În special China, Taiwan, India, Japonia și Coreea de Sud impresionează prin participările lor la K. Mai multe detalii despre eveniment, găsiți pe www.k-online.com. 

Pentru cei care nu au biletele deja achiziționate și doresc mai multe informații sau suport în vederea participării, puteți contacta: Anca Murar, Reprezentanta Messe Düsseldorf în România E-Mail: office@expo-germania.ro


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.