Electronica românească. O istorie trăită. Vol.4. Telecomunicaţii. Electronică aplicată. (include CD)

Recenzii

Cartea abordează domeniul telecomunicațiilor și analizează aplicațiile electronicii în sectoare mari cu electronică specifică, complet independente de MICM/MIEt, și anume MEE și IFA.

În Capitolul I, Electromagnetica, este descrisă dezvoltarea întreprinderii începând din anii 30 când s-a format pe structura fostei societăți americane International Telephone and Telegraph - ITT Corporation, New York, crescând și diversificându-și apoi permanent producția. Textul este semnat, în principal, de dr. ing. Jean Constantinescu.

Capitolul II, Electronica în MTTc, înseamna ieșirea din structura MICM/MIEt și analiza modului în care a fost abordată electronica în alte ministere economice ale României. Între primii utilizatori a fost MTTc-ul care a acoperit domeniul emisiei de programe, abordând succesiv toate gamele de undă și toate tipurile de modulație. Principalii autori ai capitolului, prof. dr. ing. Sofronie Ștefănescu, ing. Andrei Chirica, prof. dr. ing. Marius Guran, ing. George Varga și colectivul lui.

Capitolul III, Electronica în RTV, sunt prezentate eforturile care au condus la realizarea Sălii Palatului și a altor săli de concerte, problemele de asigurare a unei sonorizări care să permită audiții de calitate, atât în spații închise cât și în aer liber, precum și serviciile auxiliare de cercetare și producție de aparatură specifică domeniului, incluzând și realizarea Carelor de reportaj. Principalii autori sunt ing. Răzvan Baznosan și ing. Georgeta Batuca.

Capitolul IV, Electronica în MEE, prezintă un domeniu mai puțin cunoscut și anume al întregului lanț de culegere, prelucrare și transmitere a datelor pentru controlul și conducerea - prin mijloace electronice - a activității din Sistemul Energetic Național, unul din sistemele vitale ale țării. Principalii autori sunt ing. Rudolf Zimand și dr. ing. Ioniță Daescu.

Capitolul V, Electronica în IFA, dincolo de ceea ce știam cu toții despre aparatura electronică destinată domeniului nuclear, apar și lucruri complet noi, și anume realizarea de magnetometre care au fost executate la cererea URSS și a RSCs și montate de aceștia pe sateliți, sau utilizate de armata română. Reprezintă, într-un fel, demonstrația că specialiștii și electronica românească erau apreciați, cel puțin în lagărul socialist, fiind capabili de performanțe deosebite. Principalii autori, prof. dr. ing. George Pascovici, ing. Mihai Patrutescu, ing. Radu Dumitrescu, prof. dr. ing. Ion M. Popescu, dr. ing. Mihai Caprini, dr. ing. Mircea Iuliu Ciobanu, prof. dr. Octavian Baltag și ing. Iuliu Ciuc.

• Autori: Nona Millea (coordonator)
  • Editura: A.G.I.R.
  • ISBN: 978-973-720-705-0
  • Nr. pagini: 744
  • Anul apariției: 2018
  • Preț: 100 ron

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord