Managementul organizației în 360 de întrebări și răspunsuri comentate

Recenzii

de T&T

Cartea încearcă o abordare inedită a problematicii managementului organizației, în sensul că cele 360 de întrebări primesc răspunsuri, iar acestea sunt comentate, astfel încât înțelegerea răspunsurilor să fie facilitată. Autorul s-a oprit la 360 de întrebări pentru a „prinde” cele mai semnificative aspecte pe care teoria și practica managementului le presupun și, în felul acesta, pentru a oferi o imagine de ansamblu acestui domeniu de maximă importanță pentru fiecare dintre noi.

Cartea este concepută sub forma unor întrebări. Lista nu este exhaustivă. Nici n-ar putea fi. În opinia autorului, cele 360 de întrebări sunt reprezentative pentru management. Lor li se oferă și răspunsuri comentate, care fac referire atât la concepția autorului în acest domeniu, cât și la opiniile, de cele mai multe ori, destul de recente, ale specialiștilor de notorietate, din România și din alte țări.

Cele șase părți ale cărții cuprind aspecte deja consacrate, tradiționale ale managementului, ca teorie și practică, dar și elemente de noutate, precum cele referitoare la câteva inovații manageriale ce țin capul de afiș în multe țări cu economie avansată: organizația și managementul bazate pe cunoștințe, holacrația, întreprinderea eliberată, întreprinderea digitală, sistemul rendanheyi ș.a. Acestea nu sunt decât câteva din răspunsurile practicii manageriale la provocările perioadei pe care o traversăm, caracterizată printr-o dinamică mult mai accelerată a schimbărilor în mediul ambiant al organizației, național și internațional, comparativ cu cea a schimbărilor ce se produc în interiorul acesteia.

Sistemele clasice, tradiționale de management, cu structuri organizatorice rigide, multietajate, profund birocratice în sensul nefavorabil al termenului, sunt, în opinia unui număr din ce în ce mai mare de specialiști, depășite, anchilozate. Se caută soluții, iar ultimele 2-3 decenii au „venit” cu unele propuneri de-a dreptul revoluționare care, probabil, vor rezolva rămânerile în urmă din punct de vedere managerial.

Cartea are la bază, în proporție de peste 50%, aspecte prezentate în urmă cu un an în lucrarea „Cum conducem? Între amatorism și profesionalism”, apărută în editura Universitară. La acestea, firesc, autorul a adăugat multe alte elemente de noutate întrucât managementul este unul din domeniile în care „noutatea” a devenit o trăsătură definitorie. Ceea ce este schimbat, este modul de prezentare a acestor aspecte, sub forma întrebărilor, a răspunsurilor și a comentariilor la răspunsurile oferite cititorilor. Autorul a considerat că această manieră de prezentare a conținutului actual al managementului organizației este mult mai incitantă, mai interesantă pentru cititorul potențial, fie el student, specialist în management sau manager, indiferent de poziția din organizație.

• Autor: Ion Verboncu
  • Editura: Universitară
  • ISBN: 978-606-28-0948-5
  • Nr. pagini: 368
  • Anul apariției: 2019
  • Preț: 50,00 RON

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.