De ce ar veni oamenii să muncească în compania noastră?... şi nu în cea de lângă noi, care are acelaşi domeniu de activitate?

Resurse Umane

de Leonard Rizoiu

De ce ar veni oamenii să muncească în compania noastră?... şi nu în cea de lângă noi, care are acelaşi domeniu de activitate?

Ce îi determină pe aceşti oameni să stea mai mult de doi-trei ani în cadrul companiei noastre? În literatura de specialitate, se traduce prin EVP – Employee Value Proposition.

În toată goana, alergătura, tevatura... în multitudinea de cifre, procente, grafice, targete… uităm să ne așezăm jos, să gândim la rece strategii și să fim pregătiți să primim niște răspunsuri nefiltrate, fără limbaj corporatist și autentice din partea oamenilor din organizațiile noastre. Ce vă place? Ce v-a determinat să rămâneți în cadrul companiei X ani?…

Cu siguranță, răspunsurile pot fi cele diplomate și politice, dacă procesul este realizat de către oamenii din interiorul companiei, dar atunci când faci acest studiu în condiții maxime de siguranță și profesionalism, cu un organism exterior și cu un instrument certificat, ai șanse să obții o claritate foarte bună asupra informațiilor și o radiografie reală a motivelor care îi determină pe oameni să fie loiali și să rămână în cadrul companiei.

Mai mult, ne dorim acei oameni care nu doar rămân în cadrul companiei, ci care și pun umărul la dezvoltare și la îmbunătățire continuă, la a ține pasul cu trendurile și la a face față diferitelor schimbări ale mediului socio-economic.

Ne dorim oameni motivați, dinamici, responsabili și autonomi, cu spirit de echipă și dorință de perfecționare. Dar ce avem noi de oferit față de companiile din același domeniu de activitate, vecine cu noi și care oferă aceleași avantaje extrasalariale și cam același nivel salarial de la noi?

Ceva trebuie să facem diferit, să atragem oamenii care se potrivesc valorilor și culturii noastre organizaționale, să punem în balanță nevoile lor. Cunosc un caz când o companie din domeniul textile se luptă lângă companii mari multinaționale să facă față cu salariații.

Nivelul salarial era mai mare în multinaționalele de automotive, şi beneficiile erau mai mari… și au decis să deschidă o grădiniță pentru copiii angajaților, foarte aproape de fabrică. Printr-o campanie bună de atragere, vestea s-a răspândit, iar acum au candidate care își doresc să vină la serviciu, să își lase copilul la grădinița care este foarte aproape, iar când pleacă de la serviciu, să își ia copilul de la grădiniță.

Chiar dacă nivelul salarial este mai mic decât la companiile vecine, compania de textile a găsit acel value proposition pentru a atrage persoane care sunt dornice și motivate să lucreze în cadrul acestei organizații.

În urma studiului realizat (stay interview), 78% dintre angajați au salutat acest demers făcut din partea companiei și l-au numit printre top 3 factori care îi determină să rămână în companie. Iată, de fapt, un exemplu destul de des întâlnit în tipologia mediului economic, fie că vorbim de companii multinaționale, fie că vorbim de ateliere mici de producție.

Vrem să avem oameni motivați și dornici, dar mai important este să înțelegem de ce aceștia ne-au ales ca angajatori, ce i-a determinat să rămână în cadrul companiei noastre, și să înțelegem care sunt punctele noastre forte în calitate de angajatori, pentru a face campanii de recrutare, pentru a ne ști care sunt punctele noastre care cântăresc în atracție și pentru a face strategii de employer branding bazate pe factori reali și pe valori exprimate de oamenii din organizații și nu neapărat pe cele pe care compania le are prezentate pe pereți.

Mai mult ca niciodată, este cazul să punem preț pe capitalul uman, să conștientizăm că, fără oameni, indiferent de domeniul de producție, nu putem merge înainte și că, deși suntem în plin boom de robotizare și automatizare, chiar și acești roboți sunt programați și coordonați tot de capital uman. Este cazul să fim deschiși, sinceri, să oferim transparență în organizații, să tratăm oamenii ca pe cea mai valoroasă resursă a companiei, căci ei sunt cei care duc toate diligențele realizărilor, cifrelor, targetelor, procentelor, graficelor...


Leonard Rizoiu este Managing Partner leoHR/stayIN


 


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord