Employee value proposition (EVP) sau De ce stau oamenii în companiile noastre?

Resurse Umane

de Leonard Rizoiu

Employee value proposition (EVP) sau De ce stau oamenii în companiile noastre?

Și a venit momentul să analizăm şi indicatori de mare finețe. Ne bucurăm să vedem că rata retenției din organizație este una bună, dar o corelăm cu productivitatea, cu eficiența şi cu nivelul climatului social.

Ce este employee value proposition – EVP?

EVP este definit drept un top al atracțiilor de care angajații din cadrul unei organizații / companii se bucură în termeni de compensații și beneficii, în schimbul performanței lor la locul de muncă.

Vrem să vedem ce anume îi atrage pe oameni să vină să lucreze în organizația noastră și, mai mult, dacă rămân, de ce rămân?

Ne bucurăm să vedem că sunt oameni care au 5 ani, 8 ani, 15 ani sau sunt încă de la începutul organizației în firmă, dar este foarte periculos dacă acești oameni îți spun că vin din inerție sau că sunt motivați de confortul jobului și de faptul că știu exact cum decurg lucrurile, și își fac treaba într-o rutină instalată de-a lungul perioadei în care au lucrat.

Și, mai mult, nu își doresc niciun fel de provocare și nu îmbrățișează schimbările în organizație, nu își doresc niciun pas înainte (o avansare în parcursul profesional) și nici în lateral (job rotation sau schimbarea departamentului), și cu atât mai puțin o altă funcție.

Poate, dacă vorbim de generația baby boomers (cei care au acum peste 50 de ani), este naturală o atitudine de confort, de rezistență la schimbare, dar dacă vorbim de generațiile X (39-50 de ani) și Y (25- 39 de ani), o astfel de atitudine este de evitat.

Provocările și, mai ales, scoaterea din zona de confort a fiecărui individ din organizație duc la o efervescență și la un dinamism care se regăsesc mult în zona de îmbunătățire continuă a proceselor; avem nevoie de abilități și de dinamism în rândul colegilor și apreciem foarte mult proactivitatea și polivalența, apreciem foarte mult spiritul de echipă și, unde este cazul, ne dorim oameni curioși, care vor să aibă o viziune de ansamblu și, mai mult, să fie atrași de a cunoaște, descoperi și chiar de a se implica în activitățile din alte departamente sau din alte sectoare de activitate. Punctul de vedere din exterior sau expertiza din alt departament poate pune pe masă idei din alte unghiuri și trecute prin filtrul gândirii unei persoane care, deși fără experiență în acel departament, poate avea un punct de vedere valoros.

Vrem să vedem astfel de inițiative, vrem să valorizăm aceste tendințe și, când avem discuțiile individuale (one to one sau în evaluarea anuală), ne dorim să știm ce provocări își doresc angajații, căci dacă nu găsesc aceste provocări în cadrul organizației din care fac parte, sunt tentați să răspundă afirmativ altor angajatori care le oferă.

Ne interesează să le creăm cadrul optim și să permitem dezvoltarea fiecărui individ care va aprecia că organizația i-a pus la dispoziție o serie de instrumente, de traininguri (atât în zona de soft skills, cât și în zona de traininguri și formări profesionale specializate / tehnice); motivația lui este una foarte sănătoasă și apreciativă la nivel de organizație.

Este foarte important să avem o radiografie clară, să avem o idee clară asupra acestui indicator, care este foarte strâns corelat de eficiență, de productivitate și, mai ales, de retenție și angajament.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.