Employer branding şi cultura companiei

Resurse Umane

de Leonard Rizoiu

Employer branding şi cultura companiei

Fără doar și poate este un subiect care ocupă agenda managerilor de resurse umane. Ne-am dat seama că acum mai mult ca niciodată, procesele de recrutare sunt orientate spre candidați astfel, în această ecuație se pune mult accent pe employer branding.

Employer brand-ul companiei trebuie să fie un răspuns clar și prompt la întrebarea ,,cine ești?”, și nicidecum, așa cum se mai întâmplă în rândul unor angajatori ,,cine ai vrea să fii?”. Diferența dintre mesajele transmise este mai mult decât evidentă și de cele mai multe ori consecințele sunt grave.

Răspunsul cel mai des oferit este undeva la mijloc: adevărul despre tine ca angajator este reflectat de cultura companiei, cultură ce tinde mereu spre îmbunătățire.

Consider important ca angajatorii să reușească să se focuseze pe un mesaj clar și personalizat care să reflecte pe cât mai bine posibil promisiunea ta. Cu siguranță vrei să ieși din mulțime și să scoți la înaintare toate armele și atuu-rile care să îți ofere o imagine diferită față de alții, imagine care să te facă să câștigi candidații high performer. Dar atenție mare căci este ușor să promovezi promisiuni vagi sau false și candidații realizează repede care sunt adevăratele valori ale companiei, ce nu coincid deloc cu cele prezentate și ,,vândute” în cadrul interviului de angajare. Rezultatul? În scurtă vreme candidatul nu simte că este locul în care dorește să performeze sau să își desfășoare activitatea și cel mai curând pleacă. Costul? Tot ce s-a investit, începând cu anunțul de recrutare, proces de selecție și recrutare, timpul celor implicați, remunerația candidatului pe toată perioada inducției și trainingului. Costul real? Acest candidat va spune în cercurile lui de prieteni despre acea companie și de fapt, imaginea brandului este greu pătată de asemenea incidente.

Dacă luăm în considerare un studiu publicat de Employer Brand International, 84% dintre companii consideră că o strategie bine definită este cheia succesului în employer branding. Astfel, încercăm  să sintetizăm cum poate fi caracterizată cultura companiei.

  • Care este stilul de comunicare?
  • Cum interacționează compania?
  • Ce tip de atitudine, țel comun, perspectivă, standard, credință există în cadrul companiei?
  • Greșelile salariaților sunt oportunități de învățare sau sunt folosite de companie doar pentru a scoate vinovații în față?

Apelează la top performers și află printr-un sondaj de tip stay interview (vezi ediția precedentă informații despre stayIN – stay interview) ce cred ei despre climatul real din organizație, despre eficiența lidership-ului și despre imaginea companiei. Ia în considerare și cum este percepută compania pe internet și, foarte important, cum este văzută de către posibili viitori angajați.

Compară imaginea și promisiunile ,,vândute” cu percepțiile obținute. De aici trebuie să începi să pui bazele unei strategii pentru a diminua diferențele și pentru a umple golurile. Suntem cu toții conștienți de importanța employer brand-ul în procesul de recrutare - promovarea lui trebuie realizată impecabil, chiar dacă începi cu pași mici

Cum calculăm return on investment al strategiilor de brand employer? 

Exemplificăm prin companiile care au un brand de angajator puternic pe piață, al căror costuri sunt de două ori mai mici pentru fiecare proces de recrutare, prin comparație cu firmele care nu dezvoltă strategii menite să le transforme în organizații atractive atât pentru actualii angajați, cât și pentru cei care sunt în căutarea unui job.

Angajații noștri și employer branding? DA, mai mult ca niciodată, angajații noștri sunt cea mai bună strategie de branding și cu cât ne facem angajații mai mulțumiți cu atât ei vor deveni partenerii noștri în atragerea potențialilor viitori salariați.

Dar social media? Ne ajută la branding...o DA!!! {i încă cum!!! Trebuie să ne adaptăm noului profil al candidaților – tineri conectați 24 de ore pe zi/șapte zile pe săptămână la internet și rețele sociale!! Toate acestea, puse cap la cap formează câteva strategii în zona de employer branding, zonă ce ține mult de exprimarea valorilor și a culturii reale a companiei. 


Leonard Rizoiu este Managing Director leoHR



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord