Feedback: Importanţa şi nevoia de a primi feedback

Resurse Umane

de Leonard Rizoiu

Feedback: Importanţa şi nevoia de a primi feedback

În urma studiilor pe un eșantion de peste 7.400 de angajați (marea majoritate din domeniul manufacturing, producție, automotive, microcomponente, construcții metalice, inginerie, R&D, energy, oil&gas, automatizări, echipamente și mașini-unelte etc.), 48% din respondenți au ca principală nemulțumire condițiile de muncă și norma încărcată, atitudinea superiorilor (lipsa comunicării, lipsa de feedback) și, nu în ultimul rând, salariul și beneficiile extrasalariale.

În urma proiectelor stay interview, prin care se creionează o radiografie foarte clară asupra a ce le place angajaților, ce nu le place, care este riscul și care ar fi motivele care i-ar determina să plece la un alt angajator și ce ar trebui îmbunătățit din punctul lor de vedere, am regăsit ca una dintre cele mai astringente nevoi feedbackul din partea superiorului ierarhic. Chiar dacă vorbim despre un operator de producție sau un specialist TESA, salariații își exprimă nevoia de a primi informații despre activitatea lor.

Trebuie înțeles că feedbackul este un răspuns la o anumită cauză, el nu trebuie să fie o reacție la ceea ce a declanșat cauza, ci doar la efect! A oferi feedback înseamnă a oferi celorlalți un răspuns eficient pentru a comunica ce ne place (feedback pozitiv) sau ceea ce ar trebui îmbunătățit (feedback constructiv).

Una dintre cele mai frecvente greșeli este confundarea feedbackului cu sfatul! Prin feedback, descrii ce părere ai despre acel lucru sau situație, ce simți în legătură cu acea situație, și nicidecum ce ar trebui să facă persoana respectivă. Pentru un salariat, este destul de neplăcut să primească un sfat atunci când el ar fi avut nevoie de un feedback!

Importanța feedbackului vine tocmai din faptul că el poate schimba un comportament, poate redresa o acțiune și/sau poate menține o stare bună.

De ce este o nevoie acută de feedback?

De cele mai multe ori, angajații au nevoie de o părere despre munca lor, despre ce fac bine și despre ce ar trebui îmbunătățit; se ajunge foarte des la frustrări ale superiorilor direcți și aceștia se plâng de activitatea membrilor echipei, fără să ia în considerare lipsa comunicării și a feedbackului. Trebuie să ținem cont de faptul că sistemul de învățământ nu mai este axat pe meserii, astfel încât un angajat are nevoie de îndrumare și de feedback constat asupra activității lui pentru o îmbunătățire continuă a derulării taskurilor.

Dacă vorbim despre generații, una dintre solicitările cel mai des amintite la generațiile tinere (millennials, digitals) este nevoia de feedback, de îndrumare, de susținere, de comunicare eficientă și de dezvoltare. Toate acestea țin în principal de superiorul direct și foarte multe companii au înțeles că middle managementul (sau linia care face legătura între direct productivi și management) trebuie să folosească aceste instrumente foarte utile și eficiente în procesele de coordonare.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.