Outline 2016 şi pe ce punem accentul în 2017

Resurse Umane

de Leonard Rizoiu

Outline 2016 şi pe ce punem accentul în 2017

Aș menţiona câteva activități care se evidențiază din ce în ce mai mult, strategii care aduc plus-valoare și care au fost implementate deja cu succes în cadrul companiilor. Observăm pași mari făcuți în ceea ce înseamnă sistemul de învățământ, multe parteneriate între com­panii și instituții de învățământ, sistemul de învățământ dual, clase și specializări conform nevoilor actuale ale pieței muncii, cerute și solicitate de angajatori, și chiar bazele a ceea ce numim internship.

Analizăm ceea ce s-a realizat în termeni de employer branding și cum am înțeles nevoia și utilitatea strategiilor de atragere a talentelor, vedem strategii agresive, care chiar își fac încet loc în media (cine s-ar fi gândit că un retailer în loc să își facă reclamă la reduceri la radio, promovează climatul de muncă și carierele surprinzătoare din cadrul com­paniei, campanie care are un succes ce depășește așteptările).

Am înțeles ce înseamnă retenția și am văzut cum serviciile ce aduc plus-valoare își fac loc în strategiile cu recurența ale resurselor umane; un pionierat: stay interview – acele discuții menite să realizeze o diag­noză a climatului real de muncă în cadrul organiza-țiilor au fost foarte bine primite atât de angajați, dar și de companiile angajatoare care înțeleg astfel ce le place, ce nu le place și mai ales care sunt factorii care îi determină pe angajați să își caute alte locuri de muncă.

Recrutarea, care capătă valențe noi, împinși poate de lipsa de oameni, specialiștii din recrutare au venit cu noi strategii și dezvoltă canale de recrutare și comunicare ce sunt clar îndreptate spre nevoile candidaților. Procesul nu mai este despre ce am eu nevoie ca angajator, ci mai degrabă ce îți pot oferi eu ție și de ce să vii să lucrezi pentru mine!

Social media, canal foarte uzitat de HR pen­tru mai multe activități: recrutare, CSR, comunicare, crearea unui comunități, employer branding, anunțarea unor competiții, câștigarea unor premii, deschi­derea unor noi linii de business survey-uri și studii făcute.

Strategiile de compensații și beneficii ce sunt legate strâns de motivare echilibrează balanța și fără îndoială reprezintă una din cele mai importante acti­vități cu impact în business atât la nivel de angajat cât și la nivel de angajator.

2017?

Millennials (generații noi) vor intra în câmpul muncii. Integrarea acestor talente, care au sisteme de principii și valori diferite, îi determină pe oamenii de resurse umane să implementeze strategii de inte­grare și de absorbție a acestor indivizi în structurile existente.

Flexibilitate, nevoie de recunoaștere socială, work-life balance, digitalizare, identitate culturală, aroganță, apartenență la comunitate, hedonism, dis­tanțarea față de zona de tradiții - sunt doar câteva aspecte care vor modifica cultura organizațională și vor aduce noi valențe.

Ce vor tinerii din aceste generații? Lucruri clar definite, independență, vor ca opinia lor să fie luată în seamă și să conteze și își doresc un mediu de lucru unde se pot dezvolta, care are o latură bine creionată de amuzament. Să nu uităm însă că le place varietatea și se plictisesc foarte ușor, ceea ce va da destulă bătaie de cap și va ține agenda ocupată, atât a managerilor, cât mai ales a oamenilor de resurse umane în a-i ține ocupați, a-i dezvolta și a-i reține în cadrul organizațiilor.

Dezvoltarea traineeship-urilor (internship-uri în care intern-ul este plătit pe perioada în care compa­nia îi oferă traininguri) devin din ce în ce mai dese în domenii cu un mare impact \n ciclul socio-economic: banking, automotive, manufacturing, FMCG, finan­cial services, IT&C.

Share service centers, BPO - de ce au așa mare succes? Pentru că au găsit în România (în principal, în marile orașe ale României, care sunt puternice centre universitare: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Iași, Craiova, etc) abilitățile de care au nevoie pentru a externaliza anumite activități (supply chain, accounting, hr services, operational data, call centers, help desk).

Cuvintele cheie în 2017: integrare, inducție, flexibilitate, echilibru între viața profesională și viața personală, social media, atragerea talentelor, retenție, stay interviews, dezvoltare profesională, lidership, inteligență emoțională, atitudine, spirit de echipă, comunitate, cultură organizațională, eficiență.


 Leonard Rizoiu este Managing Partner leoHR 



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord