Deschizători de căi: noile scule aşchietoare ISCAR pentru industria feroviară

Scule

de Iscar Tools

Deschizători de căi: noile scule aşchietoare ISCAR pentru industria feroviară

Industria Feroviară este unul dintre principalii consumatori de scule aşchietoare, iar ISCAR a înţeles să facă progrese mari în acest domeniu. Astfel, rolul său în acest sector s-a amplificat considerabil, în special prin implicarea în proiecte complexe. Astfel, forţa departamentului „Cercetare-Dezvoltare” ISCAR se exprimă prin furnizarea de tehnologii complete, de soluţii care amplifică productivitatea, care reduc timpii de prelucrare şi costurile; în egală măsură, toate acestea înseamnă, în final, că ISCAR dispune de game extrem de variate de soluţii atât standard, cât şi speciale, adaptate condiţiilor caracteristice fiecărei piese de prelucrat.

Prelucrarea componentelor din industria feroviară este o serioasă provocare, atât pentru prelucrători în sine, cât şi pentru furnizorii de scule. Condiţiile de calitate sunt foarte dure, iar piesele realizate au un gabarit relativ ridicat, fac parte din structuri complexe şi sunt prevăzute cu profi le fi nale complicate. În consecinţă, surplusurile de materiale au volume ridicate, ceea ce înseamnă că durabilităţile muchiilor trebuie să se ridice la niveluri înalte, asiguratoare de costuri reduse.

Atunci când ne propunem să selectăm în mod corect sculele şi plăcuţele adecvate fi ecărei aplicaţii în parte, suntem practic obligaţi să ţinem cont de parametri importanţi, precum:

  • tipul materialului;
  • caracteristicile geometrice ale semifabricatului şi ale piesei fi nite;
  • caracteristicile maşinii-unelte (rigiditate, putere etc.);
  • caracteristicile dispozitivelor de prindere.

Un element extrem de important în dezvoltarea sculei optime îl reprezintă capacitatea de a crea virtual complexul de condiţii în care se realizează prelucrarea. Simularea corectă a procesului, având ca efect estimarea cât mai reală a condiţiilor de aşchiere, permite proiectarea traseelor optime ale sculelor.

Un exemplu concludent este acela al proiectării şi adaptării noilor scule şi procese la prelucrarea pieselor din componenţa boghiurilor şi a schimbătoarelor de direcţie. Cadrul boghiu este utilizat în toate cele trei sectoare importante de transport pe cale ferată:

  • urban;
  • extraurban de pasageri;
  • de marfă.

Schimbătorul de cale este unul dintre cele mai utilizate dispozitive din acest sector, realizat în câteva variante şi având în componenţa sa elemente precum macazul sau inima de încrucişare.

Scule rotitoare

Cele mai multe dintre operaţiile de prelucrare solicită utilizarea sculelor rotitoare, în special a frezelor şi a burghielor.

În ceea ce priveşte frezarea, având în vedere volumul mare de material ce trebuie îndepărtat, sunt utilizate pe scară largă frezele porumb conice sau profi late, de multe ori compuse din segmente demontabile, cu plăcuţe amovibile. Frezele echipate cu plăcuţe tangenţiale oferă avantaje importante: construcţia este mai robustă, iar numărul de dinţi mai ridicat, ceea ce duce la o productivitate superioară. De asemenea, în multe situaţii este necesară utilizarea de scule lungi, cu console diferite. Frezele cu alezaj pot fi realizate în confi guraţie modulară, ceea ce aduce fl exibilitate, ele fi ind, de asemenea, variante mai economice, în comparaţie cu frezele construite integral.

Soluţia modulară T490 Freze-porumb cu alezaj

Combinaţiile dintre unităţile de bază şi extensii asigură realizarea unei mari varietăţi de lungimi active şi putem menţiona încă un avantaj al acestor freze modulare: primul rând de plăcuţe, poziţionate în zona frontală, este supus unui complex de forţe pe două direcţii – atât cea frontală, cât şi cea radială – fiind deci mult mai solicitate, uzura lor producându-se mult mai rapid în comparaţie cu cea a plăcuţelor implicate numai în frezarea laterală. În cazul frezelor realizate în construcţie monobloc, o spargere subită a primului rând de plăcuţe poate produce de multe ori deteriorarea gravă a buzunarelor, astfel încât freza să devină de neutilizat. Construcţia modulară oferă avantajul înlocuirii segmentului deteriorat şi deci prelungirea duratei de viaţă a ansamblului.

Toate capetele noi de frezat sunt prevăzute cu canale interioare pentru direcţionarea precisă a lichidului de răcire. Efectul benefi c al fragmentării bune a şpanului şi al evacuării lui eficiente se evidenţiază mai ales în cazul prelucrării canalelor şi a umerilor înalţi. În plus, soluţia montării tangenţiale a plăcuţelor pe freze-porumb de profi lare asigur

Frezarea frontală

Noua linie T890 cuprinde o gamă variată de freze frontale de eboş şi semifinisare, echipate cu plăcuţe tangenţiale cu opt muchii aşchietoare. Sunt frecvent folosite la aplicaţii de frezare frontală şi la prelucrarea umerilor cadrelor boghiu şi a macazelor. Plăcuţele au geometrii variate şi sunt proiectate pentru prelucrarea unei game variate de materiale.

Soluţia FFQ4 – frezări cu avans ridicat

O nouă familie de freze pentru avans ridicat, echipate cu plăcuţe pătrate cu patru muchii aşchietoare, a fost proiectată având ca prim obiectiv reducerea forţelor de aşchiere. Avantajul este că pot fi astfel utilizate cu succes pe maşini cu putere redusă sau atunci când aplicaţiile solicită utilizarea de console mari. Frezele au fost realizate în diferite construcţii:

  • freze cu alezaj, în gama diametrală 40-100 mm;
  • freze cilindro-frontale monobloc sau cu capete demontabile pentru diametre mai mici.

Frezele au fost create pentru operaţii de eboş, pentru realizarea de suprafeţe cu planeitate bună, dar şi pentru frezarea cavităţilor şi a buzunarelor, fiind capabile să penetreze în rampă, pe traiectorie dreaptă sau eliptică.

Găurire

Maşinile-unelte tradiţionale de tip „portal” aduc prin construcţie, de multe ori, necesitatea utilizării de scule cu lungimi mari. În consecinţă, burghiele utilizate lucrează adesea şi în condiţii de rigiditate redusă.

Noile burghie Sumocham cu capete demontabile, cozi cilindrice şi canele interioare pentru lichidul de răcire asigură avansuri ridicate, precizie ridicată şi o bună calitate a suprafeţei găurii prelucrate.

Capetele amovibile tip ICP sunt recomandate la găurirea oţelurilor carbon şi a celor aliate (grupa ISO P) şi sunt foarte populare în industria feroviară. În mod special, reacţii pozitive au venit din partea producătorilor de cadre boghiu.

Burghiele combinate permit utilizatorilor să realizeze scurtarea timpilor de prelucrare, prin prelucrarea găurilor şi a şanfrenărilor dintr-o singură intrare în material. Realizat într-o gamă foarte variată de diametre, lungimi active şi lungimi de gabarit, acest concept unic de burghie permite amplificarea parametrilor de aşchiere, concomitent cu diminuarea timpului de ciclu şi a numărului sculelor implicate în proces.

De asemenea, industria feroviară este un mare consumator de scule speciale. Sunt multe situaţiile în care crearea unor scule speciale duce la reducerea substanţială a lungimilor acestora, mărind durata lor de utilizare, chiar dacă o singură sculă realizează mai multe operaţii concomitent.

ISCAR aduce în atenţia clienţilor săi o varietate mare de burghie speciale dedicate acestei industrii, în special pentru realizarea conexiunilor dintre şine şi macazuri, rezultatul fiind reducerea substanţială a costurilor.

Sectorul feroviar are caracteristici şi cerinţe distincte, cu impact puternic asupra dezvoltării sculelor speciale necesare. Prin departamentul său de cercetare-dezvoltare, ISCAR a răspuns prompt şi a realizat soluţii inovatoare, de mare productivitate şi foarte fiabile, îndeosebi în domeniul aplicaţiilor grele, de eboş. Mare parte dintre acestea se află deja în secţiile de producţie ale utilizatorilor, implementate fără răgaz datorită proceselor performante realizate.

  


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord