OMCO - WALTER, success story la poalele Copoului

Scule

de Walter Tools

OMCO - WALTER, success story la poalele Copoului

Înfiinţată în 1964 în Belgia, OMCO este o companie „one-stop shop” lider mondial în furnizarea matriţelor pentru recipiente din sticlă şi pentru industria de producere a sticlei. Compania, care produce anual 130.000 de matriţe pentru clienţii săi globali, a deschis din anul 2006 o unitate de producţie şi la Iaşi. Având în vedere că 50% din piaţa globală a producătorilor de sticlă se află în Europa, grupul OMCO a stabilit unităţi de producţie în locaţii cheie precum România, Croaţia şi Turcia. Compania are, de asemenea, fabrici în Austria, Germania, Marea Britanie şi în Statele Unite, dar se dezvoltă şi în Asia şi America de Sud. OMCO este astfel cel mai mare furnizor de matriţe pentru clienţi globali, compania producând matriţe pentru mărci cunoscute, ca: Johnnie Walker, Coca Cola, Ballantine's şi pentru alte nume mari de pe piaţă.

de la stânga la dreapta: George Nica, WALTER România și Barrie Baston, OMCO România

 

„A fost foarte important răspunsul OMCO la nevoile clienţilor în perioada de recesiune, noi livrând către clienţii noştri, din industrii precum cea a băuturilor, alimentară şi cosmetică, matriţe de calitate foarte bună şi, de asemenea, asigurând un suport tehnic la un nivel foarte ridicat. Am folosit maşini cu comandă numerică de ultimă generaţie (ceea ce se reflectă şi în bugetul de investiţii în tehnologie) şi, de asemenea, odată cu aceste maşini au fost folosite şi scule de înaltă calitate pentru un produs final care să fie conform cerinţelor clienţilor noştri.”, a declarat Barrie Baston, General Manager OMCO România.

 

OMCO a venit în România acum 8 ani, iar actualul General Manager, Barrie Baston s-a alăturat companiei în urmă cu trei ani şi jumătate, când OMCO România raporta scăderi semnificative. De atunci au fost implementate o multitudine de schimbări la nivelul procedurilor de lucru, tehnologiilor, maşinilor şi sculelor folosite. „De exemplu, nivelul consumului de scule în OMCO, la momentul în care m-am alăturat companiei, era de 22% din totalul cifrei de afaceri, ceea ce înseamnă un nivel foarte ridicat.”, declară Barrie Baston. „A trebuit să intervenim în micşorarea acestui procent. Soluţia a fost aceea de a apela la un specialist în prelucrări recunoscut, cum este compania Walter. Înainte de a mă alătura companiei OMCO, am mai lucrat cu cei de la Walter. Astfel, în baza bunei colaborări avute în compania în care am lucrat înainte în Ungaria, am decis să le cerem suportul şi în momentul în care m-am alăturat Grupului OMCO în România.”, a adăugat Barrie Baston.

 

Obiectiv - productivitate ridicată

Din momentul  în care a început colaborarea cu cei de la Walter, au fost iniţiate mai multe proiecte cu scopul de a îmbunătăţi modul de lucru şi timpii de prelucrare pentru diferite repere. Unul dintre proiecte, care a fost implementat anul trecut pe maşinile orizontale, a avut un succes foarte mare. Rezultatul proiectului a fost obţinerea unei productivităţi ridicate, utilizându-se un număr redus de scule.

Colaborarea OMCO – WALTER, în unitatea de producţie de la Iaşi, este un parteneriat eficient şi stabil de tip win – win, bazat pe o implicare umăr la umăr a producătorului de scule în obiectivele de business ale unuia din liderii mondiali ai industriei de matriţe pentru producţia de sticle. Asta s-a reflectat în rezultate financiare pozitive pentru OMCO în ultimii ani.

Proiectul, ce urma să redreseze activitatea productivă a unităţii de la Iaşi a grupului belgian şi în acelaşi timp să consolideze colaborarea cu Walter, a început cu unul din reperele în lucru extinzându-şi apoi aplicabilitatea la toate reperele ce intră în fabricaţie la Iaşi.

de la stânga la dreapta: George Nica, WALTER România și Marius Cafelute, OMCO România

 

Motivaţia schimbării nu a venit în urma unei ce­reri speciale a vreunui client, ci pur şi simplu dintr-un calcul de cost per reper, observându-se că profitul era nesatisfăcător. Atunci s-a ales un reper de referinţă şi s-a propus reducerea timpului de prelucrare. „Dacă nu se reduceau timpii, dacă nu se realizau mai multe piese în aceeaşi unitate de timp, atunci nu puteam progresa. Ne-am dat seama că fără optimizarea producţiei, chiar dacă am mări numărul de maşini, nu vom avea rezultate mai bune.”, a explicat Barrie Baston. „Am plecat astfel cu ideea să încărcăm maşinile la maximum, să micşorăm cât mai mult cu putinţă timpii de prelucrare şi timpii auxiliari: prinderea piesei pe maşină, măsurarea acesteia.”, a explicat Marius Cafelute, Tool Responsible Omco România.

 

Iată cum descrie George Nica, inginerul de vânzări Walter pe zona Moldova, abordarea solicitării celor de la OMCO: „După ce am primit tema - unul din reperele BC/AC MLD-50J HO6367 - obiectivul solicitat a fost reducerea timpului de producţie a piesei respective pentru a se putea ajunge la realizarea a aproximativ patru piese pe oră. La acel moment, piesa se realiza într-un timp de 23 minute şi 10 secunde. Am luat legătura cu inginerii de producţie şi programatorii din OMCO, am cules toate datele despre sculele care se foloseau atunci şi împreună cu colegul meu Valentin Preda, inginer de aplicaţie, am elaborat proiectul de optimizare solicitat. Împreună am prezentat proiectul conducerii companiei OMCO, care s-a arătat foarte interesată de ceea ce puteam noi realiza şi au aprobat implementa­rea. Ceea ce am realizat până la sfârşitul proiectului, după câteva săptămâni de lucru, a fost că am ajuns la un timp de execuţie de 16 minute şi 30 secunde, ceea ce înseamnă o reducere de  30% a timpului de prelucrare iniţial. Acest proiect s-a putut desfăşura şi datorită bunei colaborări cu inginerii de producţie şi programatorii din firma OMCO.”

Într-adevăr specialiştii celor două companii au format o echipă ce a conlucrat strâns pentru reuşita soluţiei propuse de specialiştii Walter, un exemplu fiind realizarea prinderii piesei - fiind necesară o prindere mai specială – şi acum, după implementarea sculelor pe maşini, se produce în timpi îmbunătăţiţi.

Alte beneficii aduse de soluţia celor de la Walter au fost, pe lângă obţinerea reducerii timpului de prelucrare cu 30%, implementarea unor scule noi, mai bune, reducându-se astfel numărul de scule folosite. „De exemplu folosim acum aceeaşi sculă atât pentru frezarea de degroşare, cât şi de finisare, ceea ne permite să folosim doar un singur tip de freză şi plăcuţă, oferă operatorilor timpi de lucru efectiv îmbunătăţiţi, ducând la un număr mai mare de piese prelucrate şi la o reducere a costului.”, precizează Marius Cafelute.

 

Nivelul implicării celor de la Walter în preocupările clientului lor este evident. Astfel, când l-am întrebat de câte ori face deplasarea la OMCO, George Nica, inginerul de vânzări Walter pe zona Moldova a explicat: „Eu merg la OMCO minimum de două ori pe săptămână. În funcţie de aplicaţiile implementate deja, în funcţie de alte nevoi ce apar în producţie, când începem o testare - ca să o urmărim, în cazul unei teme noi, a unei noi aplicaţii urmăresc sculele implementate, dacă apar probleme, dacă sunt situaţii în care lucrurile nu merg conform rapoartelor de testare...”

 

Transfer continuu de know-how

După transferul de tehnologie a urmat în mod firesc transferul de know-how din partea Walter către tehnicienii de la OMCO. Acesta se face prin traininguri periodice ale specialiştilor de la Walter cu operatorii şi inginerii programatori sau tehnologi de la OMCO. Transferul de know-how a adus beneficii suplimentare, operatorii făcând mai puţine greşeli, ei ştiind acum în ce condiţii de prelucrare calitatea piesei este mai bună, recunosc rapid o plăcuţă uzată, ştiu să o schimbe corect. În plus, ştiu de ce a apărut uzura şi ştiu să interpreteze parametrii prelucrării, putând să discute cu inginerul programator în legătură cu aceste aspecte.

„În afara acestor traininguri solicitate, minimum de două ori pe an apar produse noi şi atunci noi venim să facem traininguri despre sculele noi şi modul lor de folosire. Facem training pe tipuri de operaţii: strunjire, frezare, găurire, pe produse şi pe modul lor de folosire. Operatorii pot astfel acumula cunoştinţe ce, în final, duc la bani economisiţi. Obiectivul final al colaborării fiind win-win, ambele părţi câştigă. Din punctul nostru de vedere este singurul mod în care se poate ajunge la un success story şi astfel la o colaborare pe termen lung.”, a adăugat George Nica.

 

OMCO s-a reinventat anticipând schimbările cerinţelor clienţilor săi în mediul economic actual. În plus, direcţionarea în ultimii ani, a unei importante părţi din venit în extinderea capacităţilor de producţie, de proiectare la temă, achiziţiei de maşini-unelte moderne, implementării noilor tehnologii şi extinderii structurii organizaţiei sale, pentru a putea răspunde la nivel global nevoilor clienţilor săi, a dat stabilitate dezvoltării grupului.

„Cu ajutorul celor de la Walter am reuşit să reducem pe lângă timpii de prelucrare efectivă şi timpii auxiliari, şi astfel a crescut numărul de cavităţi pe care le producem, ajungem la 750 de cavităţi produse, de la 600, ceea ce e un plus foarte important pentru noi.”, subliniază Marius Cafelute.

 

Compania OMCO România are acum 250 angajaţi, faţă de acum trei ani şi jumătate - când avea doar 85 - creşterea fiind semnificativă. Aceste schimbări se reflectă şi în numărul crescut de clienţi, „Dacă acum trei ani şi jumătate aveam 5, maximum 10 clienţi, acum avem 90 (!) de fabrici de sticlă cărora le furnizăm matriţe.”, a subliniat Barrie Baston. Ca urmare a acestor realizări, grupul OMCO pune foarte mult accentul pe dezvoltarea în România. În baza colaborărilor şi creşterii productivităţii, grupul intenţionează să extindă unitatea de producţie de la Iaşi şi să investească în viitor într-un centru de proiectare. „OMCO România a avut o creştere de 15-20% în ultimii trei ani şi jumătate. Vom investi şi în anii viitori pentru a asigura o creştere constantă şi ne vom atinge acest obiectiv şi cu ajutorul companiei Walter, care ne asigură o mare parte din totalul sculelor pe care le folosim în acest moment. Suntem foarte încrezători în viitor.”, a concluzionat Barrie Baston, General Manager OMCO.

 

Walter, Walter Titex, Walter Prototyp şi, de acum, Walter Valenite – patru nume de marcã sub aceeaşi umbrelã

Actionând ca un grup de companii la nivel global, Walter AG, înfiinţată în 1919, dezvoltã, produce şi comercializeazã scule de precizie din carbura, PCD şi HSS (E) pentru aschierea metalelor. Cele patru mãrci de competenţã Walter, Walter Titex, Walter Prototyp şi, de acum,
Walter Valenite sunt unite sub coordonarea Walter. Sediul social al Walter AG se aflã în Tübingen, Germania. Compania are 2800 de anga­jaţi în întreaga lume. În jur de 50 de filiale şi parteneri de distribuţie asigurã recunoaşterea companiei la nivel global.



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord