Un salt semnificativ înainte

Scule

de Sandvik

Un salt semnificativ înainte

Noua metodă PrimeTurning™ de la Sandvik Coromant a contribuit la creşterea productivităţii şi la reducerea timpilor de ciclu în cazul unui producător indian de componente din industria aerospaţială cu o comandă mare şi o calitate de oţel dificil de prelucrat.

Pentru multe persoane care lucrează în industria prelucrării metalelor, strunjirea rămâne aceeaşi, iar principalul obiectiv al oricărui proces de prelucrare care implică strunjire este reprezentat de viteză şi precizie. Scopul a fost întotdeauna de a obţine cei mai scurţi timpi pentru cele mai strânse toleranţe, încercând în acelaşi timp să profi tăm cât mai mult de abordarea tradiţională utilizată timp de decenii în ateliere şi fabrici din toată lumea.

Cu toate acestea, există câteva situaţii de producţie în care abordarea obişnuită pur şi simplu nu dă rezultate, sectorul industriei aerospaţiale aflându-se într-una dintre aceste situaţii, în care limitele sunt puse la încercare, forţate şi chiar depăşite în mod constant. Din cauza materialelor scumpe şi dificil de prelucrat utilizate în acest sector şi a standardelor de calitate solicitate incredibil de înalte, există cazuri în care este necesară gândirea inovativă pentru a crea o soluţie care nu doar îndeplineşte, ci chiar depăşeşte toate aşteptările, atât pentru prezent, cât şi pentru anii viitori.

Inginerii Sandvik Coromant au reuşit exact acest lucru prin dezvoltarea metodei PrimeTurning™, descrisă ca fiind un concept de strunjire complet nou, care nu se aseamănă cu niciun alt concept disponibil până în prezent în domeniul aşchierii metalului. PrimeTurning oferă viteze de îndepărtare a metalului semnifi cativ mai mari pe o gamă de viteze superioare şi avansuri care pot creşte productivitatea cu peste 50% în cazul multor operaţii de strunjire existente. Această metodă nu oferă doar capacitatea de strunjire a unei piese în toate direcţiile, ceea ce presupune posibilitatea de efectuare a strunjirii convenţionale de la capătul piesei la mandrină folosind aceleaşi scule, ci economiseşte şi timp la reglarea maşinilor şi schimbarea sculelor, şi permite un control superior al aşchiilor, presupunând utilizarea maşinii la noi niveluri.

Beneficiind de o durabilitate extinsă a sculei şi utilizând soft ware-ul suplimentar de generare a codurilor, care asigură coduri de programare compatibile cu o gamă largă de maşini CNC, operatorii de maşini pot obţine niveluri de performanţă care nu erau disponibile în trecut. Aceste avantaje sunt impresionante în special atunci când se lucrează cu mărimi de serie în volume mari de peste 100 sau când prelucraţi componente mari, dacă este necesar să reduceţi timpul de montare, opririle de producţie şi schimbările de scule.

În 2015, Godrej Aerospace (Unitate exporturi), un actor principal în producţia pentru industria aerospaţială din India, a câştigat o comandă pentru export privind fabricarea de componente integrale pentru un model de motor lansat recent. Piesele trebuiau să fi e confecţionate dintr-o calitate specifi că de oţel, cu o rezistenţă ridicată la coroziune şi rupere. „Ne-am gândit că, din moment ce este vorba de aliaj din oţel inoxidabil şi aveam experienţă de lucru cu acest material în urma executării unor comenzi de la clienţi importanţi pe plan global, puteam să onorăm comanda foarte repede”, îşi aminteşte Narendra Patwardhan, director general – Operaţii, Godrej Aerospace.

 

Însă, la nivel comercial, a devenit în curând clar că această calitate de oţel inoxidabil era foarte diferită, în special în ceea ce priveşte nivelul de uşurinţă la prelucrarea acesteia. În plus, setul de scule existent nu a putut fi utilizat eficient şi în timp util. „Ne-am dat seama că trebuia să schimbăm scula aşchietoare”, afirmă Patwardhan. Cererea pentru noul motor fiind mare, clientul insista asupra unei livrări rapide. Mai mulţi furnizori, inclusiv Sandvik Coromant, au fost abordaţi pentru a găsi soluţii adecvate. „Clienţii noştri primeau multe comenzi, ceea ce însemna o creştere a numărului de comenzi pe care noi le primeam de la ei”, relatează Patwardhan. „Natura contractului nostru spune că, indiferent de cantitate, trebuie să acceptăm şi să livrăm comanda. Ne-au spus că trebuie să sporim capacitatea de producţie şi să efectuăm livrarea sau vor găsi pe altcineva, dacă afacerea le este afectată din cauza întârzierilor.”

În aceeaşi perioadă, în 2016, Sandvik Coromant a lansat scula PrimeTurning, o inovaţie în metodologia de strunjire. Godrej Aerospace, client loial timp de mulţi ani, a abordat Sandvik Coromant, iar aceştia le-au oferit scula nouă. „În esenţă, scula montată pe maşină vorbeşte de la sine”, afirmă Rahul Inamdar, specialist în scule de strunjire în cadrul Sandvik Coromant. „Sesiunea de încercare a început dimineaţa; la lăsarea serii, clientul era convins că această soluţie va funcţiona.”

Cu toate acestea, exista preocuparea că PrimeTurning ar putea destabiliza fixarea din cauza operaţiilor de strunjire neconvenţionale utilizate. Sandvik Coromant a oferit imediat o soluţie tehnică, introducând o plăcuţă de fi nisare care a generat o forţă de aşchiere mai mică.

În termen de două săptămâni, au fost efectuate sesiuni de încercare cu PrimeTurning, stabilind atât durabilitatea, cât şi viteza acestei scule. De fapt, timpul de aşchiere fiind redus de la 45 de minute la 15 minute, scula PrimeTurning de la Sandvik Coromant se dovedea a fi „soluţia minune” pe care o căuta Godrej Aerospace. „M-am simţit foarte uşurat”, afirmă Patwardhan. „Clientul ne presa din ce în ce mai mult şi această soluţie ne-a ajutat să facem faţă provocării.”

Tarun Bellani, director teritorial Sandvik Coromant pentru Mumbai, afirmă că, datorită PrimeTurning, Godrej Aerospace poate prelucra acum 10-12 componente în timpul alocat anterior prelucrării a două sau trei componente. „Economisim timp, productivitatea a crescut şi mâna de lucru poate fi utilizată pentru efectuarea altor operaţii”, declară acesta.

Pentru Godrej Aerospace, cu vânzări anuale de 4 milioane de dolari şi un plan ambiţios de a înregistra până la 10 milioane de dolari în următorii doi ani, această soluţie a deschis noi perspective. „Această soluţie de aşchiere ne-a rezolvat mai multe probleme”, afirmă Jagdish Gavali, director principal asociat Godrej Aerospace, departamentul Producţie. „Înainte, deoarece aşchierea consuma mai mult timp de ciclu, durabilitatea sculei a fost redusă şi se formau aşchii în bobine lungi. Acest lucru era obositor pentru operator, care trebuia să îndepărteze periodic aşchiile ce se puteau bloca în maşină, afectând aşchierea. Acum, datorită faptului că PrimeTurning rupe aşchiile în bucăţi mici, problema a fost soluţionată.”

În plus, adaugă faptul că reducerea timpului de ciclu al strunjirii de la 45 la 15 minute a ridicat moralul operatorilor, ajutându-i să fie mai productivi şi reducând senzaţia de oboseală.

„Clientul ne-a solicitat, la un moment dat, să creştem producţia componentelor de la 30% la 60%”, afirmă acesta, „lucru care a fost realizat pe o perioadă de opt luni. Livrarea noastră a fost realizată 100% la timp.”

Kiran Khangar, director general al departamentului Achiziţii în cadrul Godrej Aerospace, afirmă că, deşi scula PrimeTurning este mai scumpă, rezultatele finale justifică costul suplimentar. „Ne axăm întotdeauna pe productivitate şi cost per componentă”, spune acesta. „Suntem încântaţi. Timpul de ciclu a fost redus şi productivitatea a crescut. Logistica şi lanţul de aprovizionare ale Sandvik Coromant sunt excelente, iar livrarea la timp este asigurată.”

Patwardhan afirmă că Godrej Aerospace are în plan utilizarea metodei PrimeTurning şi pentru alte comenzi. „Dacă funcţionează pe materiale dure ca acesta, va funcţiona perfect pe alte materiale pe care le utilizăm, de exemplu stelit”, spune acesta. „În ceea ce priveşte Sandvik Coromant, acesta a fost întotdeauna un partener de încredere şi credem că, pe viitor, această legătură se va consolida prin furnizarea unor soluţii tehnologice inovative.”

Acesta adaugă: „Le vom oferi mai multe provocări. Sunt încrezător că vor oferi soluţiile potrivite.”

PrimeTurning a asigurat creşteri masive ale productivităţii, comparativ cu strunjirea convenţională prin centrele de strunjire CNC sau maşinile multifuncţionale de strunjire-frezare. Aceste îmbunătăţiri au fost sesizate în timpul prelucrării în direcţii opuse faţă de mandrină, folosind un regim de aşchiere mare, acest lucru fiind posibil datorită faptului că plăcuţele pot fi acum acţionate la unghiuri mici de atac. Principalele companii de aşchiere a metalului active în industria aerospaţială, care au adoptat PrimeTurning, au simţit aceste avantaje şi au găsit o soluţie care corespunde perfect cu cerinţele acestora. În acelaşi timp, se află într-o poziţie în care cererile viitoare din partea clienţilor din sector, privind lucrul cu calităţi de oţel greu de prelucrat, nu vor mai fi o problemă. Calitatea, confortul, costurile reduse şi productivitatea maximizată sunt lucruri pe care PrimeTurning le oferă companiilor pentru care compromisurile nu sunt o opţiune.

În plus, plăcuţele PrimeTurning trebuie utilizate pentru mai multe operaţii, în comparaţie cu strunjirea convenţională, unde sunt necesare scule separate. Acest lucru nu mai presupune necesitatea unui inventar mare de scule pentru diferite funcţii în cazul în care clienţii trec la plăcuţe PrimeTurning. În prezent, o plăcuţă de sculă specială poate efectua aşchierea longitudinală, dar şi strunjirea frontală şi profilarea metalului, asigurând utilizarea eficientă a muchiilor sculei şi o durabilitate mai mare a sculei. Plăcuţele CoroTurn® Prime de tip A au trei colţuri de 35° şi sunt proiectate pentru degroşare, finisare şi profilare uşoare, iar CoroTurn Prime de tip B cu colţuri ultraputernice sunt proiectate pentru operaţii de degroşare şi finisare. Plăcuţele pot fi utilizate cu mai multe variante de portscule, inclusiv Coromant Capto®, coada QS™ şi coada convenţională. O caracteristică importantă a PrimeTurning este faptul că oferă operatorilor unghiuri de atac pentru aşchiere cuprinse între 25o şi 30o care asigură viteze mai mari de îndepărtare a metalului şi posibilitatea de a prelucra cu cele mai strânse toleranţe, lucru esenţial în operaţiile din industria aerospaţială.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.