Locurile unu şi doi pentru Porsche 919 Hybrids în cursa de la Le Mans

T&T Plus

de DMG MORI Romania

Locurile unu şi doi pentru Porsche 919 Hybrids în cursa de la Le Mans

Misiune îndeplinită: Porsche a obținut cea de a 17-a victorie generală în cursa de la Le Mans, la cea de a 83-a ediție a faimoasei curse de 24 de ore, cu un finiș perfect pe locurile unu și doi. Piloții Earl Bamber (NZ), Nico Hülkenberg (GER) și Nick Tandy (GB) au câștigat mult-râvnitul trofeu în inovatorul Porsche 919 Hybrid, după exact 45 de ani de la prima victorie generală Porsche la La Sarthe. Timo Bernhard (GER), Brendon Hartley (NZ) și Mark Webber (AUS), în mașina pereche, au reprezentat cireasa de pe tort când au ajuns pe locul doi. Romain Dumas (FR), Neel Jani (CH) și Marc Lieb (GER) au ocupat locul al cincilea cu cel de-al treilea Porsche 919 Hybrid.

Niciun alt constructor nu a mai reușit să câștige cea mai dură cursă de anduranță din lume de atâtea ori și să fie atât de strâns legat de mitul Le Mans. Victoria anterioară a fost tot cu locurile unu și doi, în anul 1998 când Allan McNish (GBR), Laurent Aiello (FRA) și Stéphane Ortelli (MC) au terminat pe primul loc cu Porsche GT1.

Matthias Müller, Directorul General al Porsche AG a declarat: ,,Această victorie cu locurile unu și doi în cursa de la Le Mans 2015 este un rezultat fabulos, la care nu am fi visat. Întreaga echipă a făcut o treabă excelentă în ultimii trei sau patru ani și merită cu prisosință acest succes.”

Wolfgang Hatz, Membru al Consiliului de cercetare și Dezvoltare al Porsche AG, a declarat: ,,o victorie pe locurile unu și doi în cel de-al doilea an al nostru este o recompensă incredibilă pentru îndrazneala inginerilor noștri în ceea ce privește conceptul 919 Hybrid și pentru eforturile neobosite ale celor 230 de membri ai echipei noastre.” Porsche a revenit doar anul trecut la nivelul de vârf al curselor de anduranță, atrasă de noile reglementari în domeniul Eficienței. Cea mai inovatoare mașină din întreaga gamă a fost dezvoltată în Centrul de Cercetare al firmei din Weissach.

Porsche 919 Hybrid are un motor turbo de tip downsizing, inovator, și două sisteme de recuperare a energiei, care împreună creează un grup moto propulsor ce asigură în jur de 1.000 CP. Acesta funcționează ca un laborator de curse pentru a oferi cea mai mare eficiență mașinilor sport ale viitorului.

La cea de a 83-a ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans toate sistemele acestei mașini de curse foarte complexe au fost testate până la limită. Din cauza concurenței foarte strânse, în special cea dintre Porsche 919 Hybrid și prototipurile Audi, cursa a intrat în modul de calificare de două ori în 24 de ore. În calificări, cele trei Porsche nu doar că s-au aflat în față cu locurile unu, doi și trei, dar au stabilit și un nou record de calificare pentru pista de 13,629 kilometri. Punctul culminant l-a reprezentat performanța echipei de la boxe, care s-a ocupat de cele 90 de opriri la boxe și s-a mișcat mult mai repede decât concurența.

Prototipul câștigator, cu numărul 19, a pornit al treilea din grila de start și, pentru puțin timp, la început, chiar a căzut pe locul opt, înainte de a se muta pe poziția a șasea o perioadă mai lungă. Cel mai mult la câștigarea cursei a contat echipa de începători. Nici pilotul de Formula Unu, Nico Hülkenberg, care a avut bucuria de a se afla în mașină în cele mai emoționante momente ale cursei, fiind pilotul de start și de finiș, nici Earl Bamber nu aveau experiență în cursa de la Le Mans. Nick Tandy, cel de-al treilea pilot din trio-ul câștigător, participase la cel puțin două curse de la Le Mans 24, pentru Porsche în clasa GT. Prin realizarea unor ture extrem de rapide, păstrându-și calmul dar și concentrarea, cei trei au făcut o cursă fara erori și au câștigat-o prin propriile merite.

În primele etape ale maratonului de oameni și mașini, pe prima poziție a fost mașina Porsche cu numărul 17. Cu toate acestea, o penalizare la oprire de un minut la sfârșitul primei treimi a cursei a adus-o pe poziția a patra. Timo Bernhard, Brendon Hartley și Mark Webber și-au ținut capul jos și au lucrat din greu. Cu o performanță la fel de mare, aceștia au reușit să ajungă pe locul doi. Echipajul celei de-a treia mașini Porsche 919 Hybrid cu numarul 18 a făcut o cursă cu capcane. Neel Jani a pierdut conducerea chiar după start în fața lui Timo Bernhard. Pentru un timp, piloții nu au fost mulțumiți de stabilitatea la frânare, iar două ieșiri de pe pistă nu au fost nici ele de ajutor. Având în vedere cronologia evenimentelor, nu se putea obține mai mult de locul cinci pentru trio-ul rapid cu mașina numărul 18.

Nico Hülkenberg: ,,M-am bucurat de fiecare moment, este o plăcere să conduci aceste mașini și să te afli și pe o pistă imensă ca aceasta. Ritmul a fost foarte ridicat, și nu așa cum te-ai aștepta de la cursele de anduranță. În special pe timpul nopții, când temperaturile mai scădeau puțin, era fantastic să conduci această mașină. Desigur, nu mă așteptam să vin și să și câștig cursa, ar fi fost prostesc, pentru că sunt atâtea dificultăți în cursă. Totuși, am reușit și am reușit împreună.”

DMG MORI și Porsche

Din 2014 DMG MORI a fost Partenerul Premium al echipei Porsche în FIA World Endurance Championship (WEC). Parteneriatul dintre DMG MORI și Porsche se bazează pe caracteristici comune precum tradiția, precizia și pozția de lider din punct de vedere tehnologic, cu prezență globală.

Echipa de curse a găsit un partener în DMG MORI, care, ca lider inovator în domeniul fabricării de mașini-unelte, poate contribui la succesul acesteia în sportul auto. DMG MORI sprijină Porsche în două moduri:

  • În primul rând, ca furnizor cu experiență pentru companiile care fabrică componente auto de înaltă calitate pentru echipă.
  • În al doilea rând, în timpul sezonului curent, a fost înființat un departament special pentru producția de componente la DECKEL MAHO Seebach, care furnizează o gama tot mai mare de componente auto catre Porsche. „Porsche Motorsport CNC Competence Center“, special constituit, reprezintă precizie, flexibilitate și transferul de tehnologii inovatoare. La urma urmei, scopul ultim este acela de a dezvolta soluții de producție inteligente pentru piesele solicitante. Prin aceasta, accentul este pus, în mod explicit, pe transferul pe termen lung de tehnologie, ca bază pentru succesul durabil.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord