Operaţiunile susţinute prin inteligenţă artificială - cheia pentru îmbunătăţirea experienţei clienţilor

T&T Plus

de Ericsson

Operaţiunile susţinute prin inteligenţă artificială - cheia pentru îmbunătăţirea experienţei clienţilor

Furnizorii de servicii de comunicații din lumea întreagă recunosc nevoia unei acțiuni imediate în ceea ce privește inteligența artificială (AI) și automatizarea operațiunilor pentru a stimula experiențele clienților privind rentabilitatea, dat fiind că Internet of Things (IoT), potențat de 5G și Industry 4.0, ocupă din ce în ce mai mult teren.

Aceasta este doar o concluzie dintr-un nou raport – Supraalimentarea experienței clienților prin IA și Automatizare –, care arată că IA și Automatizarea în operațiuni au trecut de la concept la realitate operațională în consiliile de administrație ale furnizorilor de servicii de comunicații din întreaga lume.

Raportul definește modul în care persoanele din conducerile activităților folosesc IA și Automatizarea pentru a stimula activitatea economică și a beneficia de oportunități, dar și cum să abordeze provocările, cum ar fi îmbunătățirea scorului promotor net (indicator al loialității clienților) – un indicator clar al experienței unui bun client – și a eficienței din punctul de vedere al costurilor.

Principalele concluzii sunt:

  • 90% din furnizori spun că IA este importantă în sporirea experienței clienților;
  • 8 din 10 furnizori de servicii preconizează o creștere a costului și o complexitate suplimentară, în urma adăugării unei tehnologii noi;
  • 92% din furnizorii de servicii au perfecționat utilizarea perspectivelor rețelei pentru a genera performanță, în cursul anului trecut;
  • 9 din 10 plasează experiența clienților și veniturile în creștere printre primele poziții în agendă;
  • 7 din 10 furnizori de servicii cred că transformarea tehnologică este o provocare majoră.

Studiul Ericsson arată că majoritatea furnizorilor de servicii de comunicații deja lucrează la inițiative de IA și Automatizare. Totuși, susțin că doar tehnologia nu este suficientă – sunt necesare noi aptitudini și modalități de lucru pentru ca furnizorii de servicii să dobândească un nivel mai înalt de digitalizare. Aceste schimbări organizaționale sunt cel puțin la fel de importante ca aspectele tehnologice în cadrul unei transformări de succes pentru a avea un nivel mai înalt de digitalizare.

Raportul arată că zonele de operațiuni în cadrul furnizorilor de servicii de comunicații s-au văzut deja ca fiind serios implicate în agenda pentru rentabilitate. Totuși, acum furnizorii pun accentul pe o concentrare asupra experienței sporite a clienților din operațiuni și sunt conștienți de rolul pe care-l joacă în realizarea acestei priorități strategice a activității economice de ansamblu.

„Introducerea 5G și IoT, explozia de dispozitive conectate și bătălia pentru a rămâne relevant au un impact profund asupra modurilor în care rețelele și IT trebuie să fie operate. Cum 5G a intrat în acțiune peste tot în lume, furnizorii de servicii sunt puși în fața provocării de a trebui să se descurce cu mai multe tehnologii coexistente și să folosească situații, noi cerințe privind serviciul (furnizat), virtualizare și network slicing (o arhitectură de rețea ce permite compunerea de rețele logice independente și virtualizate pe aceeași infrastructură de rețea fizică). Ținând cont de acest lucru, complexitatea gestionării rețelelor din generațiile viitoare va crește cu siguranță. Motorul de Operațiuni Ericsson, platforma noastră acționată de AI pentru gestionarea rețelelor viitorului, permite furnizorilor de servicii să sară peste această transformare.” Peter LAURIN, Vicepreședinte și director Business Area Managed Services, Ericsson

Ericsson continuă să comute pe 5G pentru furnizorii de servicii de comunicații din lumea întreagă, deschizând ușa către noi oportunități în IoT, Industry 4.0 și digitalizare. Motorul de Operațiuni Ericsson creează o diferențiere durabilă pe măsură ce dezvoltă operațiunile de la a fi axate pe rețea la a fi axate pe experiența utilizatorului. Modifică în mod fundamental rețelele de operare de la reactive la proactive, creând pârghii între date, automatizare și inteligență artificială.


Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.