Participarea cu succes la târguri şi expoziţii (I)

T&T Plus

de Luminita Constantin

Participarea cu succes la târguri şi expoziţii (I)

De-a lungul celor 8 ani de când reprezint în România două mari societăţi germane organizatoare de târguri şi expoziţii, Deutsche Messe (Hanovra) şi Messe Berlin, am observat cu interes participarea companiilor româneşti la târguri şi expoziţii. Fie că vorbim de prezenţa acestora ca şi co-expozanţi  în cadrul pavilioanelor naţionale sau de cea cu stand individual, am identificat o serie de probleme referitoare la organizarea şi, implicit, calitatea participării (de la mărimea şi designul standului expoziţional, la materialele publicitare alese spre prezentare şi ţinuta şi modul de interacţionare a participanţilor în stand, ş.a.m.d.). Împreună cu realizatorii acestei reviste am gândit realizarea unei serii de articole, ce au rolul de a veni în sprijinul expozanţilor români în demersul organizării participării la târgurile şi expoziţiile internaţionale, dacă vreţi, un ghid al organizării participării. Mare parte din aceste materiale se vor regăsi şi pe blogul meu dedicat târgurilor: constantinluminitacristina.wordpress.com.

 

 

Scurt istoric

Încă din cele mai vechi timpuri oamenii organizau târguri. În evul mediu, acestea erau organizate în special în Franţa, Germania, Olanda, Belgia, Italia şi Elveţia şi reprezentau cadre importante ale comerţului european la acele vremuri. În perioada industrializării, târgurile au evoluat de la locul de vânzare directă a produselor, la locul în care se pot prezenta mostre ale unei game largi de produse, precum sticlă, ceramică, stofă, jucării, instrumente muzicale, etc.

 

Pe parcursul a sute de ani a urmat o dezvoltare continuă ce a ajuns până la industria expoziţională din prezent. În continuare Germania, Franţa, Italia, Spania şi Olanda se află în topul ţărilor cu cele mai importante şi numeroase târguri şi expoziţii.

 

Rolul şi importanţa târgurilor şi expoziţiilor

Târgurile şi expoziţiile reprezintă platforma ideală prin care companiile îşi pot lansa noile produse sau servicii, se pot orienta către noi pieţe, îşi pot găsi noi parteneri de afaceri sau consolida relaţia cu actualii parteneri. Tot acolo, participanţii pot afla şi cele mai noi tendinţe ale domeniului lor, dar pot, în acelaşi timp, verifica şi oferta concurenţei.

 

Atuul principal al participării la târguri şi expoziţii este comunicarea directă cu partenerii sau potenţialii parteneri de afaceri, dialogul.  Niciuna dintre performanţele tehnologiei informaţionale nu poate înlocui interacţiunea directă a partenerilor de afaceri, oferită de târguri şi expoziţii.

 

Elemente de marketing

Participarea la târguri şi expoziţii  este, în general, decisă de conducerea companiei respective, ce a stabilit în prealabil strategia de dezvoltare a acesteia pe durată medie şi lungă. Departamentul de marketing trebuie să stabilească, mai întâi, obiectivele participării la târg şi, în funcţie de acestea, să caute şi să propună târgul potrivit. 

Studiile arată că, în mod constant, 40% din bugetul de marketing este alocat participării la târguri şi expoziţii, ceea ce arată, încă o dată, importanţa acestui instrument în mixul de marketing. 

Selecţia târgului potrivit ar trebui să aibă în vedere criterii precum: 

  • tema acestuia,
  • nomenclatorul de produse şi servicii,
  • calitatea şi numărul vizitatorilor,
  • importanţa evenimentului,
  • caracterul internaţional, naţional sau regional, în funcţie de necesitate,
  • organizarea în paralel a unor evenimente precum conferinţe, seminarii, uniuni ale asociaţiilor profesionale, etc. - fapt care contribuie la creşterea atractivităţii manifestării faţă de vizitatori.

 

Aceste informaţii se găsesc în mod normal fie pe site-ul de prezentare a  târgului, fie în datele aflate la dispoziţia reprezentanţilor locali, în cadrul camerelor de comerţ şi industrie naţionale sau internaţionale sau ale asociaţiilor şi uniunilor profesionale.

 

În privinţa târgurilor desfăşurate pe teritoriul Republicii Federale Germania, puteţi obţine date generale despre acestea accesând site-ul Asociaţiei Germane a Organizatorilor de Târguri, AUMA - www.auma.de.

 

În numărul viitor vă vom prezenta aspecte legate de desfăşurarea organizatorică a participării la târguri şi expoziţii, bugetul alocat, tipuri de standuri şi organizarea acestora, matchmaking, reclamă şi alte informaţii  utile unei participări eficiente. 


Luminița Constantin este reprezentanta Deutsche Messe și Messe Berlin în România



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord