Utilizarea reţelelor de socializare în sectorul industrial

T&T Plus

de Miruna Ursache

Rețelele de socializare reprezintă o plus valoare importantă pentru orice organizație având ca rol simplificarea identificării companiei respective de către audiența țintă și angajarea acesteia online. Studii de specialitate au demonstrat în ultimii ani că utilizarea rețelelor de socializare în sectorul B2B este în creștere. Atunci când sunt integrate în strategia globală de marketing, rețelele de socializare oferă o altă posibilitate de a interacționa cu audiența țintă: clienți, prospecţi (clienţi potenţiali), persoane interesate de sectorul respectiv, etc.

Rețelele de socializare oferă companiilor oportunitatea de a descoperi felul în care sunt percepute pe o piață dată, fie că această percepție este pozitivă sau negativă, și în funcție de aceasta, de a-și ameliora imaginea, poziționarea,produsele și politica internă și de a ridica gradul de conștientizare a mărcii.

Rețelele de socializare au devenit o adevărată nișă în marketingul industrial. Majoritatea inginerilorși a profesioniștilor din industrie au acum conturi pe rețelele de socializare și multe companii sunt prezente pe aceste rețele.

Actualizarea politicilor de marketing

Cu toate că peisajul rețelelor de socializare oferă foarte multe oportunități și beneficiază de un număr important de instrumente de manipulare, profesioniștii în marketing trebuie să se concentreze pe programele de marketing online deja existente și să aloce doar o parte din buget sau din resurse pentru activitatea pe rețelele de socializare.

De asemenea, ei trebuie să dezvolte o viziune și să definească scopurile utilizării rețelelor de socializare înainte de a investi în acest domeniu. și ceea ce trebuie înțeles este că rețelele de socializare nu trebuie să înlocuiască marketingul tradițional, ci trebuie utilizate în plus de către acesta, trebuie integrate în strategia globală de marketing, dar într-o măsură potrivită: astfel, deși majoritatea profesioniștilor din industrie folosesc acum rețelele de socializare, cei mai mulți dintre ei petrec mai puțin de o oră pe săptămână cu activități pe rețelele de socializare, dar mai mult timp folosind alte resurse online.

Integrarea reţelelor de socializare cu strategia de marketing

Probabil că modalitatea cea mai bună de a integra rețelele de socializare în strategia de marketing o oferă însuși conținutul difuzat. Rețelele de socializare reprezintă o cale eficientă de a promova și de a distribui un conținut specific, cum ar fi rapoarte, video-uri, webinarii, articole, studii de caz și multe altele.

Aceasta este o dovadă a felului în care profesioniștii interacționează cu rețelele de socializare: preferă să citească și să vizioneze materiale perețelele de socializare, decât să creeze și să posteze propriile lor materiale.

Integrarea rețelelor de socializare în strategia globală de marketing trebuie să se realizeze de asemenea prin includerea link-urilor respective (cum ar fi LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTube) pe website-ul și în newsletter-urile companiei și prin promovarea prezenței pe rețelele de socializare a companiei în cadrului programelor de marketing.

Rețelele de socializare nu diferă în niciun fel de alte inițiative de marketing și prin urmare, trebuie manipulate cu un scop precis și cu obiective bine definite care sunt sincronizate cu celelalte obiective de marketing și business.

Evaluarea efectelor reţelelor de socializare

Deși este posibil ca rețelele de socializare să nu aibă un impact direct asupra vânzărilor, cu siguranță vor ridica nivelul gradului de conștientizare a mărcii și vizibilitatea acesteia, ceea ce va avea ca rezultat o familiarizare a prospecților cu respectiva companie și va facilita conectarea cu potențiali clienți într-un stadiu incipient al activităților de achiziționare, când încă se fac cercetări și se caută informații relevante.

În ceea ce privește evaluarea rezultatelor, rețelele de socializare oferă date prețioase: comentarii la discuțiile de pe LinkedIn sau de câte ori profilul companiei a fost vizitat; like-uri, comentarii sau share-uri pe posturile de pe Facebook; numărul de vizionări al video-urilor postate. Toate aceste informații pot fi acumulate și analizate, pentru a măsura creșterea și succesul activităților pe rețelele de socializare.


English summary

Social media networks, regardless of their type or name, are increasingly more popular, including among professionals from various industries. Finding a company, brand or serice is now also possible via such networks, or, to be precise, by integration with the overall marketing policy (by posting of various materials).

The assessment of benefits – either favourable or not – needs to play a part in improving the company/brand image and removing/mitigating any negative aspects.


Miruna Ursache este Coordonator de comunicare EPTDA



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord