Evoluții încurajatoare pentru industria auto

Web Exclusive

de T&T

Evoluții încurajatoare pentru industria auto

Conform datelor puse la dispoziție de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în semestrul 1 din 2015, România a intrat înTOP 10 al producției europene de autoturisme, cu o creștere de 0,9% față de aceași perioadă a anului precedent, fiind produse 212 433 unități. Țara noastră ocupă chiar a zecea poziție după: Germania, Spania, Franța, Regatul Unit, Cehia, Slovacia, Italia, Polonia și Ungaria.

Aceasta în contextul în care, susținută de export, producția de autoturisme din Europa egalează în 2015 nivelul istoric din 2007. La nivel mondial, în 2014 Europa s-a aflat pe locul 2, cu o creștere de 4,9% față de 2013, pe primul loc aflându-se China, cu o creștere de 11%.

În estimările producătorilor de automobile, cea mai mare creștere până în 2021 o va înregistra producția de automobile ușoare, mai precis segmentele B (+36%) și C (+32%), unde se plasează autoturismele produse în România.

Tot conform acestor estimări, producția Alianței Renault-Nissan va crește cu 2,4 milioane de unități, în vreme ce Ford va avea o creștere de 1 milion de unități.

În acest context, piața globală de componente auto va crește de la 406 miliarde de euro în 2010, la 664 miliarde de euro în 2025. Ponderea în creșterea globală de cca 258 de miliarde de euro până în 2025 va reveni componentelor pentru autoturismele ,,entry”. Creșterea maximă o vor înregistra componentele pentru grupul motopropulsor (cu o medie anuală de 4,8%).

Circa 70% din creștere va fi generată de piețele BRIC, Chinei revenindu-I 113 miliarde euro din creșterea totală. China va depăși toate celelalte țări în creșterea valorică pentru toate tipurile de componente.

Conform datelor existente reiese faptul că, în ceea ce privește companiile producătoare de componente auto, sunt mai profitabile cele axate pe inovare decât cele specializate pe anumite tehnologii. Aceasta deoarece inovarea pe componente permite utilizarea multiplă a acestora pe ansambluri. De asemenea, inovarea oferă posibilitatea flexibilizării fabricației și adaptării la noile cerințe ale pieței, și permite un control asupra lanțurilor de valoare adăugată din amonte și, implicit, al costurilor.

Profitabilitatea în industria mondială de componente depinde și de familia de produse:

  • Marja pentru componente motor începe să se plafoneze din cauza competiției
  • Exteriorul  - suferă o plafonare cauzată de creșterea ponderii vehiculelor economice
  • Pneurile – în creștere datorită pieței aftermarket
  • Șasiul – beneficiază de evoluțiile securității active

În ceea ce privește România, în semestrul I din 2015, exportul de componente auto a crescut cu peste 10% față de perioada similară din 2014 (pentru grupele 51 și 53 MCE).

În primele 10 luni din 2015, vânzările interne ale autoturismelor produse în România au crescut cu 24%. Cu toate acestea, în aceeași perioadă, raportul autoturismelor second hand/autoturisme produse și vândute în țară este în continuare ridicat: 7,74/1. Importurile de autoturisme second hand în primele 10 luni din 2015 au ajuns la 204 257 unități, peste 75% dintre acestea fiind mai vechi de 8 ani.

Articolul este realizat pe baza datelor prezentate de domnul Constantin STROE, Președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) în cadrul evenimentului Transportation & Mobility Solutions Experience Forum, organizat de Dassault Systèmes împreună cu partenerii săi din România, CENIT, Magic Engineering și CAELYNX. Transportation & Mobility Solutions Experience Forum a reunit la finalul lui 2015 specialiști din companiile locale și liderii în realizarea și implementarea soluțiilor software pentru a discuta despre viitorul sectorului auto din România.

În cadrul forumului a fost prezentat și monopostul care atinge suta de kilometri în doar 4,3 secunde, construit de studenţii Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi cu sprijinul CENIT. 

CENIT este unul dintre principalii susținători ai inovației și digitalizării din sectorul auto român, cu acțiuni concrete de sprijinire a mediului universitar, unde furnizează aplicații software utilizate la nivel mondial în industria auto și cunoștințe tehnologice de ultimă generație. Mai multe detalii pe www.cenit.ro

Mai multe despre tendintele de dezvoltare a sectorului auto din România veți putea citi în primul număr din 2016 al revistei ,,T&T, Tehnică și Tehnologie”.


DESPRE ACAROM

Asociația Constructorilor de Automobile din România - ACAROM este o asociație de tip profesional și este compusă din societăți comerciale care desfășoară activități în industria de automobile, asociate în scopul reprezentării intereselor sectorului automobile. ACAROM, asociație fără scop lucrativ, are 144 membri și a luat ființă în 1996. ACAROM este membră a CL al ACEA – Asociația Constructorilor Europeni de Automobile. Întreprinderile membre au în comun faptul că se ocupă de concepția, fa bricarea și comercializarea de automobile, materiale, componente, mo dule, părți din automobil sau realizează servicii legate de automobile, precum și echipamente pentru fabricarea și întreținerea automobilelor.



Accept cookie

www.ttonline.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru.

Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a www.ttonline.ro cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera
circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru, te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Îți mulțumim pentru acest accept și nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Da, sunt de acord